1.6td kilka problemów ;)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.6td kilka problemów ;)
Witam .
Pierwszy post także przepraszam z góry jeśli ktoś mi zarzuci pisanie bez uprzedniego przeglądania forum ale już przeglądałem.
Mam silnik z golfa gtd 1,6 td 70 koni w suzuki samuraiu
1)dolozylem ic , zwiekszylem delikanie dawke , ale obroty turbiny K14 mimo wkreconej na maksa śruby (drugiej bo piersza sie urwała) są max 0,7
czy to zapieczony zawór wg ? i czy może turbine blokowac sam koniec wydechu który jest od samuraia ( z 1-1,5 cala )
2) juz jak kupiłem golfa do wybebeszenia silnik sie grzał ale chłodnica w samuraiu jest duza od 1,9 z felici , dwa turbo wentylatory i jak sie jezdzi na nich włączonych to miał 100 stopni (termostat 87) a teraz 90 stopni (termostat 80 stopni z transportera) , jak wyłącze wentylatory to zagotuje go w mgnieniu oka dokońca skali wskażnika autogauge
co jest przyczyną ? olej w porządku , płyn też , pali normalnie ,nie kopci , chodzi przyjemnie nei jakos głosno , na testerze do głowicy minimalne zabarwienie płynu ( przy uszczelce plyn zmienia sie na zółty a tu tylko delikatnie inna barwa niebieska )
3) stary pasek rozrządu był scięty po jednej stronie , zmieniłem , minął miesiac patrze a tam juz z 2 mm paska obcięte znowu i pracuje nie równo na kołach pasowych
może ktoś sie spotkał z takim problemem ? mocno zaostrzone jest kółko od wałka pośredniego na tym rancie
4) cieknie delikatnie ropa z pod sprezeyny na pompie , jak się ręką "przygazuje" na zgaszonym to słychac jakby powietrze
trzeba rozbierac pompe czy wystarczy jakos tą sprezyne zdjać ?
nie dokonca znalazlem odpowiedzi w starych tematach o podobnych problemach więc zakładam nowy ;D ilosc problemów mnei przytłacza ;D
Pierwszy post także przepraszam z góry jeśli ktoś mi zarzuci pisanie bez uprzedniego przeglądania forum ale już przeglądałem.
Mam silnik z golfa gtd 1,6 td 70 koni w suzuki samuraiu
1)dolozylem ic , zwiekszylem delikanie dawke , ale obroty turbiny K14 mimo wkreconej na maksa śruby (drugiej bo piersza sie urwała) są max 0,7
czy to zapieczony zawór wg ? i czy może turbine blokowac sam koniec wydechu który jest od samuraia ( z 1-1,5 cala )
2) juz jak kupiłem golfa do wybebeszenia silnik sie grzał ale chłodnica w samuraiu jest duza od 1,9 z felici , dwa turbo wentylatory i jak sie jezdzi na nich włączonych to miał 100 stopni (termostat 87) a teraz 90 stopni (termostat 80 stopni z transportera) , jak wyłącze wentylatory to zagotuje go w mgnieniu oka dokońca skali wskażnika autogauge
co jest przyczyną ? olej w porządku , płyn też , pali normalnie ,nie kopci , chodzi przyjemnie nei jakos głosno , na testerze do głowicy minimalne zabarwienie płynu ( przy uszczelce plyn zmienia sie na zółty a tu tylko delikatnie inna barwa niebieska )
3) stary pasek rozrządu był scięty po jednej stronie , zmieniłem , minął miesiac patrze a tam juz z 2 mm paska obcięte znowu i pracuje nie równo na kołach pasowych
może ktoś sie spotkał z takim problemem ? mocno zaostrzone jest kółko od wałka pośredniego na tym rancie
4) cieknie delikatnie ropa z pod sprezeyny na pompie , jak się ręką "przygazuje" na zgaszonym to słychac jakby powietrze
trzeba rozbierac pompe czy wystarczy jakos tą sprezyne zdjać ?
nie dokonca znalazlem odpowiedzi w starych tematach o podobnych problemach więc zakładam nowy ;D ilosc problemów mnei przytłacza ;D
- Michał_1977
- _
- Posty: 14294
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
1.6td kilka problemów ;)
Tak.Smol007 pisze:broty turbiny K14 mimo wkreconej na maksa śruby (drugiej bo piersza sie urwała) są max 0,7
czy to zapieczony zawór wg ?
Pompa wodna sprawna?Smol007 pisze:jak wyłącze wentylatory to zagotuje go w mgnieniu oka dokońca skali wskażnika autogauge
Kąt wtrysku ustawiony?
Termostat WAHLER,czy francuskie dziadostwo?
Luz na wałku pompy wtryskowej lub co najbardziej prawdopodobne-źle wyregulowany wspornik pompy wtryskowej.Trzeba poluzować śrubę pod tłoko-rozdzielaczem i tą pionową na klucz 13 nieco niżej niż wężyk zasilający pompę w paliwo,a następnie odpowiednio ustawić wspornik wraz z pompą.Smol007 pisze:stary pasek rozrządu był scięty po jednej stronie , zmieniłem , minął miesiac patrze a tam juz z 2 mm paska obcięte znowu i pracuje nie równo na kołach pasowych
Trzeba zdjąć całą górę pompy,wymienić o-ring na ośce gazu i ewentualnie tuleją z brązu jeśli jest wytarta.Smol007 pisze: cieknie delikatnie ropa z pod sprezeyny na pompie , jak się ręką "przygazuje" na zgaszonym to słychac jakby powietrze
trzeba rozbierac pompe czy wystarczy jakos tą sprezyne zdjać ?
1.6td kilka problemów ;)
termostat pierwszy byl wahler potem 87 tez wahler
teraz wernet 80 ale on działa jak trzeba
z katem wtrysku to taka zagadka bo nie mam punktu na kole zamachowym
koło i skrzynia sa z samuraia a jak to przekładałem nie przysżło mi cos takiego do głowy
ten punkt gmp to jakies połozenie pierwzzego tłoka
mogłby ktos mi powiedziec jakie? bo moze bym sobie zaznaczyl jesli głowice bym ściągał
pompa wody nowa
luzu na wałku nie ma ale koło wałka rozrzadu i pompy nie jest w jednej płaszczynie wg mnie jak przykładałem cos prostego
ale co mam rozumiec poprzez śrube pod tłoko rodzielaczem ;D
teraz wernet 80 ale on działa jak trzeba
z katem wtrysku to taka zagadka bo nie mam punktu na kole zamachowym
koło i skrzynia sa z samuraia a jak to przekładałem nie przysżło mi cos takiego do głowy
ten punkt gmp to jakies połozenie pierwzzego tłoka
mogłby ktos mi powiedziec jakie? bo moze bym sobie zaznaczyl jesli głowice bym ściągał
pompa wody nowa
luzu na wałku nie ma ale koło wałka rozrzadu i pompy nie jest w jednej płaszczynie wg mnie jak przykładałem cos prostego
ale co mam rozumiec poprzez śrube pod tłoko rodzielaczem ;D
- Michał_1977
- _
- Posty: 14294
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
1.6td kilka problemów ;)
Górne,martwe.Smol007 pisze:ten punkt gmp to jakies połozenie pierwzzego tłoka
mogłby ktos mi powiedziec jakie?
Śruba pozioma,mocująca tył pompy do wspornika.Smol007 pisze: co mam rozumiec poprzez śrube pod tłoko rodzielaczem
1.6td kilka problemów ;)
próbowalem z tym wspornikiem , odkręciłem pionową śrubę i tą pod pompą
ale ani drgnie całość , nawet młotek i przecinak nie pomógł
jeszcze spróbuje ze ściagnietym paskiem
w każdym razie dzięki za informacje
ale ani drgnie całość , nawet młotek i przecinak nie pomógł

jeszcze spróbuje ze ściagnietym paskiem
w każdym razie dzięki za informacje

- Bartek_R
- Pasza dla Świń
- Posty: 395
- Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
- Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
- Kontakt:
1.6td kilka problemów ;)
nie no bez przesady , chociaz juz moja cierpliwosc sie kończy powoli ;D
po wsporniku - troche wystaje koło koła pompy
po wsporniku - troche wystaje koło koła pompy
- Michał_1977
- _
- Posty: 14294
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
1.6td kilka problemów ;)
Smol007, tam nic nie trzeba młotkiem tłuc!
Ja to robiłem podczas pracy silnika.Pchałem dłonią koniec pompy lub podciągałem i obserwowałem pasek,czy przesuwa się na kołach.
Tą śrubę odkręcałeś?

Ja to robiłem podczas pracy silnika.Pchałem dłonią koniec pompy lub podciągałem i obserwowałem pasek,czy przesuwa się na kołach.
Tą śrubę odkręcałeś?

1.6td kilka problemów ;)
dokładnie tą odkręcałem i widac ze jest miejsce na regulacje , poziomą z tyłu pompy tez odkreciłem
nie ma opcji by cos tam przesunąc ręką ;D
zreszta odkrecilem tez 2 mocujace pompe i ona tez sie nie rusza
pod kołem zębatym jest jakas śruba jeszcze ?
jutro walcze dalej ...
nie ma opcji by cos tam przesunąc ręką ;D
zreszta odkrecilem tez 2 mocujace pompe i ona tez sie nie rusza
pod kołem zębatym jest jakas śruba jeszcze ?
jutro walcze dalej ...
- Michał_1977
- _
- Posty: 14294
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
1.6td kilka problemów ;)
Są 2,ale tych nie ruszaj,bo nie ma takiej potrzeby.Smol007 pisze:pod kołem zębatym jest jakas śruba jeszcze ?
Musi dać się ruszyć.Nie ma bata.Smol007 pisze:nie ma opcji by cos tam przesunąc ręką
-
- Użytkownik
- Posty: 443
- Rejestracja: czw wrz 30, 2010 16:40
- Lokalizacja: Ruda Śląska
1.6td kilka problemów ;)
mnie jak tło pasek to nic już nie pomogło ( wyrobione łożysko pompy wtr ) wymiana na inną pomogła
było:syrena 105.mercedes123.golf2 1,3.sierra2,3 d.reno111,6reno kango 1,4 pb.vw golf3 1,9 tdi. audi 80 tdi.vw polo 1,9 d peugeot 307 1,6 hdi. kilka innych umkło uwadze a teraz ford fokus mk 2 2,0 tdci 136 ps już 170ps i 400 niutków oraz audi a2 1,4 tdi 105,9ps 232,8nm
- Michał_1977
- _
- Posty: 14294
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 443
- Rejestracja: czw wrz 30, 2010 16:40
- Lokalizacja: Ruda Śląska
1.6td kilka problemów ;)
Michał_1977 pisze:Język Polska nie jest trudne...
ciekawe jak byśmy się po Śląsku dogadali ,czy też byś tak był perfekcyjny


było:syrena 105.mercedes123.golf2 1,3.sierra2,3 d.reno111,6reno kango 1,4 pb.vw golf3 1,9 tdi. audi 80 tdi.vw polo 1,9 d peugeot 307 1,6 hdi. kilka innych umkło uwadze a teraz ford fokus mk 2 2,0 tdci 136 ps już 170ps i 400 niutków oraz audi a2 1,4 tdi 105,9ps 232,8nm
- Michał_1977
- _
- Posty: 14294
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
1.6td kilka problemów ;)
Sporo czasu spędziłem na Śląsku i dogadywałem się,to raz,a dwa,to nie jest Śląskie forum,więc piszemy po Polskuberthold61 pisze:ciekawe jak byśmy się po Śląsku dogadali ,czy też byś tak był perfekcyjny![]()

Smol007,może pasek za bardzo napięty i dlatego nie możesz ruszyć pompą?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości