luźna rura
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 699
- Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
- Lokalizacja: sucha beskidzka
- Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
- Silnik: CXSA
luźna rura
witam. chciałbym zapytać jaki wpływ na pracę silnika lub turbiny ma luźna rura którą pokazuję w załączniku. obejma jest luźna i bezproblemowo można tą rurą poruszać, wsuwać głębiej i wysuwać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
luźna rura
Jak nie będzie szczelna to będzie to miało wpływ na ciśnienie doładowania, auto może stracić na mocy, zacząć kopcić na czarno - wszystko zależy od tego czy jest tam nieszczelność czy nie.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 699
- Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
- Lokalizacja: sucha beskidzka
- Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
- Silnik: CXSA
luźna rura
a czy może szumieć przy przyśpieszaniu tak w granicach1,8-2,2tyś obr??? jest dosyć luźno i wydaje mi się że spokojnie może zasysać tamtędy powietrze. czym to mogę uszczelnić???
zapomniałem dodać że zawór EGR który jest obok był delikatnie zapocony czarnym olejem(taki zaciek spod tego grzybka).
zapomniałem dodać że zawór EGR który jest obok był delikatnie zapocony czarnym olejem(taki zaciek spod tego grzybka).
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
luźna rura
Może ... powietrze ucieka z układu doładowania.robert14-83 pisze:a czy może szumieć przy przyśpieszaniu tak w granicach1,8-2,2tyś obr???
Zasysać nie będzie bo tam panuje wyższe ciśnienie niż atmosferyczne.robert14-83 pisze:i wydaje mi się że spokojnie może zasysać tamtędy powietrze. czym to mogę uszczelnić???
Jeśli jest to rura na szybkozłączkę to pozostaje wymiana.robert14-83 pisze:czym to mogę uszczelnić???
Jest na forum o tym wile tematów, to nie wina EGR ale grzybka podciśnienia który nim steruje, pewnie uszkodziła się membrana lub tulejka.robert14-83 pisze:zapomniałem dodać że zawór EGR który jest obok był delikatnie zapocony czarnym olejem(taki zaciek spod tego grzybka).
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 699
- Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
- Lokalizacja: sucha beskidzka
- Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
- Silnik: CXSA
luźna rura
jak to naprawić? na co ma to wpływ?italiano_83 pisze:to nie wina EGR ale grzybka podciśnienia który nim steruje, pewnie uszkodziła się membrana lub tulejka.
Re: luźna rura
Jesli silnik AXR to wykrecasz 2 sruby imbusowe z egr dorabiasz 2 blaszki robisz dziurki i skrecasz tymi srubami a potem mloteczek i zaklepujesz. Nie ma bata zeby była jakas nieszczelnosc:) To odnosnie wyskakującej rury:)robert14-83 pisze:jak to naprawić? na co ma to wpływ?italiano_83 pisze:to nie wina EGR ale grzybka podciśnienia który nim steruje, pewnie uszkodziła się membrana lub tulejka.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 699
- Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
- Lokalizacja: sucha beskidzka
- Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
- Silnik: CXSA
luźna rura
nie wiem czy ta luźna rura zaznaczona na foto ma wpływ na to że czuć delikatną turbodziurę między 1600obr a 1900obr(a przy tym słyszalny jest szum jakby coś tarło o siebie albo może powietrze gdzieś uciekało)
luźna rura
miałem identyczny przypadek tj. wysuwająca się rura i syk/gwizd w dolnych granicach obr podczas przyśpieszania. Rura zamocowana solidnie ale jak syczało/gwizdało gwiżdże.robert14-83 pisze:nie wiem czy ta luźna rura zaznaczona na foto ma wpływ na to że czuć delikatną turbodziurę między 1600obr a 1900obr(a przy tym słyszalny jest szum jakby coś tarło o siebie albo może powietrze gdzieś uciekało)
PS. wniknąłem dlaczego u mnie jeden ząbek rury jest naderwany i rura była wpółwypadająca, otóż u mnie skobel który ją utwierdza w egr z jednej strony jest żle wyprofilowany tj. obrócony o 180st i dlatego nie dolegając w prowadnicy do ząbka rury spowodował jego wytarcie się. Albo poprzedni właściciel coś tam grzebał i pomylił skoble albo to jakiś błąd konstrukcyjny.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 699
- Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
- Lokalizacja: sucha beskidzka
- Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
- Silnik: CXSA
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 699
- Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
- Lokalizacja: sucha beskidzka
- Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
- Silnik: CXSA
luźna rura
chiciałbym uzupełnic dane gdyż wczoraj podniosłem maske i nasłuchiwałem co tam się dzieje:
-po porannym odpaleniu i podnoszeniu obrotów tak do 2,5 tyś słyszalny jest świst turbo( ni to świst ni to szum- mogło by się wydawać że tez coś metalicznego jest słyszalne)
-po rozgrzaniu do temperatury roboczej ten świst(szum) jest cichszy.
Dodam że samochód nie pozostawia za sobą chmurki dymu(wogóle), od wymiany do wymiany oleju( co 10 tyś km) dolałem 100ml, moc posiada ale w okolicach 1600-1900 obr słychać najbardziej ten szum i wtedy auto jest jakby słabsze a powyżej 2 tyś rwie do przodu.
Czyżby turbo padło i jest do wymiany???
-po porannym odpaleniu i podnoszeniu obrotów tak do 2,5 tyś słyszalny jest świst turbo( ni to świst ni to szum- mogło by się wydawać że tez coś metalicznego jest słyszalne)
-po rozgrzaniu do temperatury roboczej ten świst(szum) jest cichszy.
Dodam że samochód nie pozostawia za sobą chmurki dymu(wogóle), od wymiany do wymiany oleju( co 10 tyś km) dolałem 100ml, moc posiada ale w okolicach 1600-1900 obr słychać najbardziej ten szum i wtedy auto jest jakby słabsze a powyżej 2 tyś rwie do przodu.
Czyżby turbo padło i jest do wymiany???
luźna rura
Witam
Jeżeli tam jest obejma taka jak np. w ATD to wymiana obejmy i powinno pomóc.
Pozdrawiam
Italiano_83 - masz na myśli szybkozłączkę która występuje np. w paskach AWX czy golfach ASZ. Jeżeli tak to może pomóc wymiana oringu na rurze. Ale to i tak nie usztywni rury w 100 %. W wszystkich paskach jakich oglądałem t to połączenie to jakiś gniot. Rurami można ruszać i jak turbo lub odma puszcza w dolot to robią się tam takie potężne nagary. (jeden oring w VW we Wrocławiu to koszt około 20 zyla )italiano_83 pisze:Jeśli jest to rura na szybkozłączkę to pozostaje wymiana.
Jeżeli tam jest obejma taka jak np. w ATD to wymiana obejmy i powinno pomóc.
Pozdrawiam
Jakub 1982
[url=http://www.suwaczek.pl/][img]http://www.suwaczek.pl/cache/da6915707e.png[/img][/url]
[url=http://www.suwaczek.pl/][img]http://www.suwaczek.pl/cache/da6915707e.png[/img][/url]
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 699
- Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
- Lokalizacja: sucha beskidzka
- Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
- Silnik: CXSA
luźna rura
Witam
Pozdrawiam
Wiesz nikt nie wie, jak w realu Ci się to rusza. Wymień oring/lub obejmę i sprawdź. Koszt nie duży a może pomóc.robert14-83 pisze:a czy ma to wpływ na działanie turbo???
Pozdrawiam
Jakub 1982
[url=http://www.suwaczek.pl/][img]http://www.suwaczek.pl/cache/da6915707e.png[/img][/url]
[url=http://www.suwaczek.pl/][img]http://www.suwaczek.pl/cache/da6915707e.png[/img][/url]
luźna rura
W AXR jest oring i zawleczka. Rozepnij to połączenie i obejrzyj ząbki na końcówce rury która wchodzi do EGRa. Czasem te ząbki są wyrobione i rura delikatnie się rusza lub ułamana jest ta zawleczka która trzyma rurę. Nowy oring pomoże ale jak będą wyrobione te ząbki przewód dalej będzie się ruszał tyle że ciaśniej i powinien być szczelny. Jak to będziesz robił to poświęć z godzinę więcej i wyczyść egr.
Ja w swoim AXR wymieniłem wszystkie oringi było ich chyba 5szt. na całym dolocie za turbiną.
Ja w swoim AXR wymieniłem wszystkie oringi było ich chyba 5szt. na całym dolocie za turbiną.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 171 gości