Przede wszystkim witam wszystkich na forum
Od jakiegoś czasu mój golf zachowuje się dziwnie Byc może ktoś już przechodził przez coś takiego i będzie w stanie pomóc, dać jakąś wskazówkę gdzie szukać - ew. wskazać dobrego mechanika w Gdańsku?
Golfik 1,4 16v - benzyna bez gazu. W sumie autko śmigało bez problemów. W końcu jednak zaczęły się pojawiać szarpnięcia - w sumie wyłącznie na zimnym silniku, po odpaleniu auta najczęściej z rana po nocy lub kilku dniach postoju. Auto po dodaniu gazu zbierało się i jakby na ułamek sekundy pojawiały się szarpnięcia, spadki mocy i tak przez kilka km. Szarpnięcia ustawały po rozgrzaniu silnika - nawet gdy ostygł, po kilku godz postoju szarpnięć nie było - pojawiały się znowu na następny dzień. Auto sprawdzano na kompie - jedyny błąd który się pokazał (wykasowano go) to przekaźnik pompy - przekaźnik sprawdzono, przeczyszczono - wg mechanika nie powinien być uszkodzony. Sprawdził kable wn twierdzi, że nie ma przebić, iskra jest na świecach ;/
W końcu do szarpnięć doszła też nierówna praca silnika po odpaleniu - wydaję się, że pracuje na 3/2 cylindrach, trzęsie silnikiem, jak się rozgrzeje jest lepiej i pracuje równo. Wydaje mi się, że auto straciło moc - tzn raz ją ma, raz brak i muli. Zdarzało się wcisnąć gaz a obroty spadały wręcz jakby go zalewało. Ostatnio szarpanie i spadek mocy pojawił się na ciepłym silniku w trasie Wydaje mi się, że bierze więcej paliwa - ok 2/3l (wydaje - bo wciąż licze km ale już mi źle wychodzi i raczej te 2/3 l będzie więcej). Olej brał odkąd go mam - dokładnie nie powiem ile, (podobno te modele tak mają) - więc tu się nic nie zmieniło.
Auto przed problemami miało wymieniany rozrząd - być może zbieg okoliczności - a może jest coś na rzeczy?
Czy to może być przekaźnik/pompa paliwa? filtr paliwa? Głowica, pierścienie?
Proszę o wskazówki bo przyczyn może byc dużo i ciężko mi tu coś wymyślic
Golf 1,4 16v - nierówna praca silnika, szarpanie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Golf 1,4 16v - nierówna praca silnika, szarpanie
Jeżeli te usterki wystapiły po wymianie rozrządu to warto sprawdzic jego ustawienie. Być może jest przestawiony rozrząd. Wykręc świece i zibacz jakiego są koloru. Może byc, że któraś będzie np zaolejona co by świadczyło o uszkodzeniu uszczelki pokrywy zaworów.
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Re: Golf 1,4 16v - nierówna praca silnika, szarpanie
Skoro nie ma problemów po stronie elektrycznej to zacząłbym od tego plus to co napisał kolega wyżej
Fafik258 pisze:Objawy i spostrzeżenia dla potomnych po wyczyszczeniu przepustnicy, zaślepieniu EGR, odłuszczeniu połączeń wężyków dochodzących do przepustnicy i adaptacji (Sterownik: magnet marelii, Vag:engine, basic setings, kanał 98) oraz zablokowaniu klapki dolotu ciepłego powietrza:
Objawy zimny silnik:
- od czasu do czasu telepanie jak galareta zaraz po odpaleniu, po ruszeniu ustawało,
- smród benzyny intensywny z wydechu zaraz po odpaleniu,
- szarpanie przy delikatnym przyspieszaniu zwłaszcza w okolicach 1800 obrotów,
- szarpanie na wyższych biegach w okolicach 1800 obrotów przy równomiernej jeździe (zwłaszcza 4 bieg),
- pojedyncze szarpnięcie przy nagłym odjęciu gazu(zwłaszcza odczuwalne na wyższych biegach),
- pojedyncze szarpnięcie przy nawet lekkim dodaniu gazu (zwłaszcza odczuwalne na wyższych biegach).
To na tyle jeżeli chodzi o zimny silnik
Golf 1,4 16v - nierówna praca silnika, szarpanie
witam ponownie i dzięki za odpowiedzi.
w sumie większość z tych objawów które podaje fafik w mniejszym lub większym stopniu u mnie występuje
Szarpanie było najbardziej wyczuwalne w sumie na niskich biegach (1/2)w okolicach 1800/2000 obrotów - teraz szarpie różnie.
Spalanie wyszło mi ok 12l a wcześniej było ok. 8,5l.
Przepustnice przeczyściłem - w sumie nie była b. brudna oprócz syfu / oleju który mi się dostał jak wywaliło olej odmą i pojawił się na filtrze powietrza - ale jeszcze jej nie adaptowałem. Obroty najpierw trochę wariowały ale ładnie po chwili zeszły do 750 i w sumie nie falują - może minimalnie, więc nie wiem czy jest sens ustawiania w kompie. Jak na razie różnicy w pracy silnika nie ma - sprawdzę jeszcze z rana - bo w ciągu dnia też inaczej jeździł, ale dalej jakby go przytykało, muliło i nie jest to fajna spokojna praca jak kiedyś. Trochę wątpię, że przepustnica / egr coś da
W sumie to - wydaje mi się, że praca silnika po wymiania rozrządu stała sie głośniejsza, jakby bardziej metaliczna, co w sumie zauważyłem zaraz po wymianie - czy mogło / może to być zależne np. od założonej pompy wody?
Co jeszcze sprawdzić? Jakieś pomysły?
Świece posprawdzam jutro.
Zapewne dobrze było by sprawdzić ciśnienie sprężania. Pompe paliwa? Wtryski? Filtr paliwa?
...pozdrawiam
w sumie większość z tych objawów które podaje fafik w mniejszym lub większym stopniu u mnie występuje
Szarpanie było najbardziej wyczuwalne w sumie na niskich biegach (1/2)w okolicach 1800/2000 obrotów - teraz szarpie różnie.
Spalanie wyszło mi ok 12l a wcześniej było ok. 8,5l.
Przepustnice przeczyściłem - w sumie nie była b. brudna oprócz syfu / oleju który mi się dostał jak wywaliło olej odmą i pojawił się na filtrze powietrza - ale jeszcze jej nie adaptowałem. Obroty najpierw trochę wariowały ale ładnie po chwili zeszły do 750 i w sumie nie falują - może minimalnie, więc nie wiem czy jest sens ustawiania w kompie. Jak na razie różnicy w pracy silnika nie ma - sprawdzę jeszcze z rana - bo w ciągu dnia też inaczej jeździł, ale dalej jakby go przytykało, muliło i nie jest to fajna spokojna praca jak kiedyś. Trochę wątpię, że przepustnica / egr coś da
W sumie to - wydaje mi się, że praca silnika po wymiania rozrządu stała sie głośniejsza, jakby bardziej metaliczna, co w sumie zauważyłem zaraz po wymianie - czy mogło / może to być zależne np. od założonej pompy wody?
Co jeszcze sprawdzić? Jakieś pomysły?
Świece posprawdzam jutro.
Zapewne dobrze było by sprawdzić ciśnienie sprężania. Pompe paliwa? Wtryski? Filtr paliwa?
...pozdrawiam
Golf 1,4 16v - nierówna praca silnika, szarpanie
Sprawdź i porównaj odczyty z czujnika temp cieczy jakie podaje do sterownika silnika a jakie na blat.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości