zapieczony kompresor od klimy

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Stasiuuu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: wt lut 16, 2010 11:16
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

zapieczony kompresor od klimy

Post autor: Stasiuuu » śr paź 17, 2012 20:38

Witam, od 3 miesięcy jeździłem na zajechanym sprzęgiełku od klimy , chodziło ono strasznie głośno, a dzisiaj jak wróciłem z pracy poczułem zapach spalenizny ale nie wiedziałem ,że to mój GFolfina :/ Wsiadam 5 minut temu a tu łu łu..... i nic.... i znowu łu łu... i nic :/ patrzę na kompresor od klimy a tam po wewnętrznej stronie sprzęgiełka stopiony plastik w około :/ jestem w NL i miałem zamiar dojechać nim do Polski .... ma ktoś jakiś pomysł co zrobić bym mógł go odpalić i przejechać 1k km ? można jakoś to rozkręcić bez ściągania paska? sory , że tak chaotycznie ale doznałem ataku paniki :/ w piątek miałem jechać do PL a tu taki psikus :/ poproszę o jakąś radę. Nie chcę go tu oddawać na warsztat , bo mnie ogolą do zera xD

a może można ominąć jakoś tą rolkę od kompresora ? czy potrzebny jest krótszy pasek ?


Korzystaj z możliwości edycji postu- Moderator



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

zapieczony kompresor od klimy

Post autor: italiano_83 » śr paź 17, 2012 21:32

Stasiuuu pisze:ma ktoś jakiś pomysł co zrobić bym mógł go odpalić i przejechać 1k km ?
Ściągnij pasek :bajer: Alternator ci nie potrzebny - stracisz wspomaganie, ale jechać się da.
Wątpię, aby udało się ominąć koło klimatyzacji przy zastosowaniu krótszego paska napędu osprzętu...
Co to za model silnika ... bo to też istotne przecież napęd osprzętu idzie inaczej w VP i w PD


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Stasiuuu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: wt lut 16, 2010 11:16
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

zapieczony kompresor od klimy

Post autor: Stasiuuu » śr paź 17, 2012 21:52

No ale 1000 km nie przejadę na nim xD A model VP



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

zapieczony kompresor od klimy

Post autor: italiano_83 » śr paź 17, 2012 22:19

Stasiuuu pisze:No ale 1000 km nie przejadę na nim
A 1000 to nie, nie zauważyłem tego k przy 1.
Trzeba było działać zanim sprzęgło się upiekło... Możesz ominąć kompresor zakładając krótszy pasek, ale musiałbyś go wywalić, a co za tym idzie rozszczelnić układ klimatyzacji. Samo kupno paska też może przysporzyć kłopotu, w NL części szukają do auta po numerze rejestracji ... :bajer: a Ty masz polską blachę, więc lipa, a szukanie w katalogu idzie im tu z reguły ...kiepsko :goof:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Rs2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: ndz sie 08, 2010 13:44

zapieczony kompresor od klimy

Post autor: Rs2 » śr paź 17, 2012 22:19

wystarczy zamontować krótszy pasek z pominięciem klimy, czy nie o to chodzi?



Awatar użytkownika
sidewind76
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: śr maja 02, 2012 12:45
Lokalizacja: Świat :)

zapieczony kompresor od klimy

Post autor: sidewind76 » śr paź 17, 2012 22:26

spróbuj zerwać sprzęgiełko klimy ono ma takie bolce zabezpieczające może uda się je zerwać i wtedy koło pasowe obraca się luźno i w ten sposób nie trzeba nic kombinować z paskiem tutaj masz poglądowe zdjęcia http://www.klimatyzacja-samochodowa.net ... %9Bci.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Od nieba dzieli nas tylko 9 milimetrów... :)

Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Re: zapieczony kompresor od klimy

Post autor: waski1 » śr paź 17, 2012 22:31

sidewind76 pisze:spróbuj zerwać sprzęgiełko klimy ono ma takie bolce zabezpieczające może uda się je zerwać i wtedy koło pasowe obraca się luźno i w ten sposób nie trzeba nic kombinować z paskiem tutaj masz poglądowe zdjęcia http://www.klimatyzacja-samochodowa.net ... %9Bci.html" onclick="window.open(this.href);return false;
On raczej ma starszy model sprężarki nie taki jak mu podpowiadasz !



Awatar użytkownika
sidewind76
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: śr maja 02, 2012 12:45
Lokalizacja: Świat :)

zapieczony kompresor od klimy

Post autor: sidewind76 » czw paź 18, 2012 07:33

może i starszy ale podejrzewam że sprzęgło ma elektromagnetyczne więc to zabezpieczenie bolcowe musi być


Od nieba dzieli nas tylko 9 milimetrów... :)

Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Re: zapieczony kompresor od klimy

Post autor: waski1 » czw paź 18, 2012 11:19

sidewind76 pisze:może i starszy ale podejrzewam że sprzęgło ma elektromagnetyczne więc to zabezpieczenie bolcowe musi być
Czy chodzi ci o takie coś ?
http://powerprice.pl/powertrans/tarcza- ... 95015.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Ukashu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 13:50
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

zapieczony kompresor od klimy

Post autor: Ukashu » czw paź 18, 2012 19:43

Nie wiem czy nie palnę, ale czy sprzęgło sprężarki nie załącza się tylko przy włączonej klimie? Może wystarczy po prostu nie włączać klimy, wtedy koło pasowe lata luźno na wałku. Ja również miałem zatartą sprężarkę i póki przypadkowo nie włączałem klimy wszystko chodziło bez zbędnych obciążeń i bez potrzeby kombinacji przy pasku. Pozdro.



Awatar użytkownika
sidewind76
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: śr maja 02, 2012 12:45
Lokalizacja: Świat :)

zapieczony kompresor od klimy

Post autor: sidewind76 » czw paź 18, 2012 23:11

tak może być ale bardzo często to koło właśnie co pokazał kolega wyżej w linku się zapieka i jest zasprzeglone na sztywno a jak wałek zatrty kompresora
to pasek wielorowkowy sie ślizga po kole i sie pali


Od nieba dzieli nas tylko 9 milimetrów... :)

Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

zapieczony kompresor od klimy

Post autor: waski1 » pt paź 19, 2012 10:11

sidewind76 pisze:tak może być ale bardzo często to koło właśnie co pokazał kolega wyżej w linku się zapieka
Jak się niby ma to koło zapiec ? To koło jest połączone na stałe z kołem pasowym po którym idzie pasek micro.Czy ty rozróżniasz sprężarki klimatyzacji i wiesz jakie są?



Awatar użytkownika
sidewind76
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: śr maja 02, 2012 12:45
Lokalizacja: Świat :)

zapieczony kompresor od klimy

Post autor: sidewind76 » pt paź 19, 2012 11:04

tam na tym jest sprzęgiełko elektromagnetyczne i ono tak naprawdę zasprzęgla całość aby chodziło ty pokazałeś tylko jeden element całego układu
w linku który podałem masz całość jak to przykładowo wygląda reszta różni się elementami ale zasada działa jest taka sama chyba że mówimy o sprężarkach o zmiennej pojemności sterowanych zaworem elektrozaworem bez tego sprzęgła elektromagnetycznego ale to już inna bajka najczęściej elektromagnes nie rozprzęga układu bo jest zapieczony brudny etc. i to jest powód dla którego koło pasowe nie chodzi luźno a jak do tego dołożymy zapieczony kompresor klimatyzacji to mamy powód dla którego koło pasowe stoi i pasek ślizga się po nim na tym sprzęgle są bolce które w momencie uszkodzenia kompresora czytaj jego zatrzymania powinny ulec zerwaniu aby nie doszło do uszkodzenia reszty napędu


Od nieba dzieli nas tylko 9 milimetrów... :)

Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Re: zapieczony kompresor od klimy

Post autor: waski1 » pt paź 19, 2012 12:27

sidewind76 pisze:tam na tym jest sprzęgiełko elektromagnetyczne i ono tak naprawdę zasprzęgla całość aby chodziło ty pokazałeś tylko jeden element całego układu
w linku który podałem masz całość jak to przykładowo wygląda reszta różni się elementami ale zasada działa jest taka sama chyba że mówimy o sprężarkach o zmiennej pojemności sterowanych zaworem elektrozaworem bez tego sprzęgła elektromagnetycznego ale to już inna bajka najczęściej elektromagnes nie rozprzęga układu bo jest zapieczony brudny etc. i to jest powód dla którego koło pasowe nie chodzi luźno a jak do tego dołożymy zapieczony kompresor klimatyzacji to mamy powód dla którego koło pasowe stoi i pasek ślizga się po nim na tym sprzęgle są bolce które w momencie uszkodzenia kompresora czytaj jego zatrzymania powinny ulec zerwaniu aby nie doszło do uszkodzenia reszty napędu
Kolego jesteś w błędzie !!!!
Podałeś link gdzie występują dwie różne sprężarki klimatyzacji jedna ze sprzęgłem elektromagnetycznym a druga w której wydatek jest sterowany płynnie zaworem elektromagnetycznym.Nie ma czegoś takiego jak zmienna pojemność !!!Poza tym gdy występuje takie koło w sprężarce jak na moim linku to panie kolego nie ma wtedy w sprężarce sprzęgła elektromagnetycznego.Nie wprowadzaj ludzi w błąd z powodu marnej swojej wiedzy i słabej dokumentacji technicznej!!!!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości