Slizgajace nowe sprzeglo w kreconym TD
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- Gashkas
- Gadatliwa bestia
- Posty: 687
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
- Lokalizacja: OKlahoma City
- Kontakt:
Slizgajace nowe sprzeglo w kreconym TD
Witam,
Silnik JR, pompa 10mm, ok 1,5bara.
Zaczelo mi sie slizgac ori sprzeglo, tzn na 4 i 5 biegu gdy dodawalo sie gazu 'do dechy'. Wymienilem na wieksze - zestaw LUK'a do SB, sila rzeczy zamach tez od SB (albo AAZ, nie pamietam). Skrzynia tez inna 4T przyszla. Po wymianie - to samo 1,1 bara i mniejsza dawka, myslalem, ze sie 'ulozy' sprzeglo, pojedzilem tak troche ale nic. Przeciez taki zestaw powinien trzymac normalnie przy takim setupie. Gdzie szukac przyczyny? Nie chcialbym znowu inwestowac zmieniajac na skrzynie od TDI bo przeciez powinno byc inne rozwiazanie.
Pozdrawiam
Silnik JR, pompa 10mm, ok 1,5bara.
Zaczelo mi sie slizgac ori sprzeglo, tzn na 4 i 5 biegu gdy dodawalo sie gazu 'do dechy'. Wymienilem na wieksze - zestaw LUK'a do SB, sila rzeczy zamach tez od SB (albo AAZ, nie pamietam). Skrzynia tez inna 4T przyszla. Po wymianie - to samo 1,1 bara i mniejsza dawka, myslalem, ze sie 'ulozy' sprzeglo, pojedzilem tak troche ale nic. Przeciez taki zestaw powinien trzymac normalnie przy takim setupie. Gdzie szukac przyczyny? Nie chcialbym znowu inwestowac zmieniajac na skrzynie od TDI bo przeciez powinno byc inne rozwiazanie.
Pozdrawiam
vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.
Slizgajace nowe sprzeglo w kreconym TD
ze skrzynkami 020. jeśli chcesz mieć normalnie działające sprzęgło a nie kamienne. to nie wiele zdziałasz. problem jest tego typu że zarówno 200mm jak i 210mm mają taki same sprężyny dociskowe.
można dłożyć drugę sprężynę ale będzie twarde sprzęgło. dla niektórych jest to nie do przyjęcia, mi jesli tylko jest sprżęgło precyzyjne to nei przeszkadza..
może już czas najwyższy na przesiadke na 02A i sprzęgło 228mm lub 240mm z VR6?
wadą 02A jest już mniej precyzyjny wybierak i już biegi nie zmieniają się tak szybko i precyzyjnie jak w skrzynkach od TD 020
gdybym nie miał takiego momentu jak mam to bym naprawde rozważał powrót do skrzynki na cięgna i sprzęgło na podwójnej sprzężynie.
ale ponieważ jest to co jest zakładam podwójną do 228mm.
jeszcze tylko tokarz i jak będę auto ponownie składał to trafi tam już sprzęgło z podwójną sprężyną..
można tez zaaplikować do 228 mm podwójną sprężynę. ja nad takim sprżęgłem pracuję, powinno się dość miękko wciskać i przenosić około 600Nm jeśli tylko tarcza tyle będzie wytrzymywać
można dłożyć drugę sprężynę ale będzie twarde sprzęgło. dla niektórych jest to nie do przyjęcia, mi jesli tylko jest sprżęgło precyzyjne to nei przeszkadza..
może już czas najwyższy na przesiadke na 02A i sprzęgło 228mm lub 240mm z VR6?
wadą 02A jest już mniej precyzyjny wybierak i już biegi nie zmieniają się tak szybko i precyzyjnie jak w skrzynkach od TD 020
gdybym nie miał takiego momentu jak mam to bym naprawde rozważał powrót do skrzynki na cięgna i sprzęgło na podwójnej sprzężynie.
ale ponieważ jest to co jest zakładam podwójną do 228mm.
jeszcze tylko tokarz i jak będę auto ponownie składał to trafi tam już sprzęgło z podwójną sprężyną..
można tez zaaplikować do 228 mm podwójną sprężynę. ja nad takim sprżęgłem pracuję, powinno się dość miękko wciskać i przenosić około 600Nm jeśli tylko tarcza tyle będzie wytrzymywać
- Gashkas
- Gadatliwa bestia
- Posty: 687
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
- Lokalizacja: OKlahoma City
- Kontakt:
Slizgajace nowe sprzeglo w kreconym TD
Bardzo twardego sprzegla tez bym chcial uniknac. A zmiana docisku na jakis mocniejszy przy obecnym sprzegle? Czy nie ma takiego ktory podejdzie? Mocy duzych napewno nie bedzie, jak np u Ciebie. Inni jezdza na 11-tkach i ori sprzeglach ktore trzymaja dobrze jeszcze wiec myslalem, ze mozna z tym jakos jezdzic. Jest duzo twardsze sprzeglo po dolozeniu drugiej sprezyny?
vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.
Slizgajace nowe sprzeglo w kreconym TD
jest dużo twardsze, jak dla mnie do przyjęcia, warunek to zastosowanie linki bez samoregulacji, tej najkrutszej , jesli będzie dłuższa to na większej długości wyłamana powoduje masz większe pole na którym jest tarcie i przez to będzie jeszcze twardsze.
można by było jeszcze próbować nieco zmieniać kinamatykę spżęgła ale to spowoduje jego znacząco krótszą żywotnośc ponieważ tylko przy określonej grubosci okładzin sprżęgło będzie należycie zaciskane. można dodatkowo zwiększyć chropowatość powierchni ciernej.
ja podchodzę do 228 a nie 210mm z tego względu że nawet jak bym rozwiązał problemy ze sprzęgłem to wtedy bym co trochę miał sałatkę ze skrzynki biegów.
a dwa że na 228mm ramię wysprzęglające,( część sprężyny a nie łapa wyprzegnika na którym jest osadzone łożysko wyciskowe) jest dłuższe co spowoduje że mimo dołożenia drugiej sprężyny nie będzie tak twardy pedał.
ale to będzie tylko wisienka na torcie że padał będzie nieznacznei twardszy od oryginału jesli sie uda wszystko zmodzić, dodatkowy plus że sprżęgło będzie zaciskane z około 3-krotnie większą siłą mimo dołożenia tylko jednej sprężyny o takiej samej sile zacisku.
właśnie dlatego będę zmieniał kinametykę samego układu pieścień dociskowy sprężyna. mozna nieco uzyskać siły zacisku i na jednej sprężynie ale ja chce już na zapas zrobić i już więcej w tym aucie do sprzęgła nie zaglądać, aż do momentu kiedy będzie zużyta okładzina cierna na tarczy wtedy sprzęgło już nie będzie zaciskana z taką siłą
ale nad zmianą kinematyki jeszcze się zastanowię, ewentuanie być może tylko skończy się na podwójnym docisku i okładzinach kewlarowych. bo narazie mam normalną okładzinę nabitą na tarcze która już czeka na montaż w podwójnym docisku. dla ciekawych niema tłumika drgań skrętnych, a wiec wyeliminowany słaby punkt. jak nie będze zdawać egzaminu to z kilku różnych tarcz złożę jedną z podwójnym, jednostopniowym, tłumikiem drgań skrętnych.
można by było jeszcze próbować nieco zmieniać kinamatykę spżęgła ale to spowoduje jego znacząco krótszą żywotnośc ponieważ tylko przy określonej grubosci okładzin sprżęgło będzie należycie zaciskane. można dodatkowo zwiększyć chropowatość powierchni ciernej.
ja podchodzę do 228 a nie 210mm z tego względu że nawet jak bym rozwiązał problemy ze sprzęgłem to wtedy bym co trochę miał sałatkę ze skrzynki biegów.
a dwa że na 228mm ramię wysprzęglające,( część sprężyny a nie łapa wyprzegnika na którym jest osadzone łożysko wyciskowe) jest dłuższe co spowoduje że mimo dołożenia drugiej sprężyny nie będzie tak twardy pedał.
ale to będzie tylko wisienka na torcie że padał będzie nieznacznei twardszy od oryginału jesli sie uda wszystko zmodzić, dodatkowy plus że sprżęgło będzie zaciskane z około 3-krotnie większą siłą mimo dołożenia tylko jednej sprężyny o takiej samej sile zacisku.
właśnie dlatego będę zmieniał kinametykę samego układu pieścień dociskowy sprężyna. mozna nieco uzyskać siły zacisku i na jednej sprężynie ale ja chce już na zapas zrobić i już więcej w tym aucie do sprzęgła nie zaglądać, aż do momentu kiedy będzie zużyta okładzina cierna na tarczy wtedy sprzęgło już nie będzie zaciskana z taką siłą
ale nad zmianą kinematyki jeszcze się zastanowię, ewentuanie być może tylko skończy się na podwójnym docisku i okładzinach kewlarowych. bo narazie mam normalną okładzinę nabitą na tarcze która już czeka na montaż w podwójnym docisku. dla ciekawych niema tłumika drgań skrętnych, a wiec wyeliminowany słaby punkt. jak nie będze zdawać egzaminu to z kilku różnych tarcz złożę jedną z podwójnym, jednostopniowym, tłumikiem drgań skrętnych.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Slizgajace nowe sprzeglo w kreconym TD
Nie wierzę,chyba,że mają nówki,to ze 2-3 dni trzymają.Gashkas pisze: Inni jezdza na 11-tkach i ori sprzeglach ktore trzymaja dobrze
Dużo za dużo.Ja to wywaliłem w cholerę,bo mnie noga bolała,a dźwignia w skrzyni też za długo tego nie zniesie.Dodatkowo popychacz zaraz wywali dziurę w dekielku na sprzęgle.Gashkas pisze:Jest duzo twardsze sprzeglo po dolozeniu drugiej sprezyny?
Slizgajace nowe sprzeglo w kreconym TD
Michał_1977 pisze:Gashkas napisał(a):
Jest duzo twardsze sprzeglo po dolozeniu drugiej sprezyny?
Dużo za dużo.Ja to wywaliłem w cholerę,bo mnie noga bolała,a dźwignia w skrzyni też za długo tego nie zniesie.Dodatkowo popychacz zaraz wywali dziurę w dekielku na sprzęgle.
życie to sztuka kompromisu. jak chce tanim kosztem poprawić to to jest niegłupie wyjście.
ma swoje wady i zalety. jakbym miał moment obrotowy do 350Nm to chyba bym sie nie bawił w 02A bo praca układu zmiany biegów w 020 mnie rozwala.
Slizgajace nowe sprzeglo w kreconym TD
arwam,
wadą 02A jest już mniej precyzyjny wybierak i już biegi nie zmieniają się tak szybko i precyzyjnie jak w skrzynkach od TD 020
Z tym się nie zgodzę, bo według mnie skrzynia na linki w porównaniu z tą na cięgna to niebo a ziemia, jak ją tylko dobrze wyregulujesz na linkach to można małym paluszkiem zmieniać i na pewno szybciej niż w tych przed potopowych, tak samo jest z wytrzymałością.
Slizgajace nowe sprzeglo w kreconym TD
TDiesel power pisze:Z tym się nie zgodzę, bo według mnie skrzynia na linki w porównaniu z tą na cięgna to niebo a ziemia, jak ją tylko dobrze wyregulujesz na linkach to można małym paluszkiem zmieniać i na pewno szybciej niż w tych przed potopowych, tak samo jest z wytrzymałością.
ale jak dobrze wyregulujesz 020 to biegi możesz zmieniać "na strzał"
no chyba ze masz już zużyte elementy wybieraka tak że dźwignia zmiany biegów lata jak żyd po pustym sklepie...
a dwa że skrerzynki 02A nie wytrzymują długo przy częstych sprintach.. 020 zaczynały wyć ale biegi zmieniały jak należy, w 02A znacznie trudniej biegi się zmienia, a nie wchodzą one tak szybko jak w 020. nie chodzi tu o siłę tylko o to że poprostu na 02A od momentu wyłączenia np jedynki do momentu ZAZĘBIENIA dwójki upłynie większy odcinek czasu.
sama skrzynka jest znacznei wytrzymalsza, i mocniejsza od 020,
-
- Ma gadane
- Posty: 172
- Rejestracja: ndz paź 24, 2010 10:48
Re: Slizgajace nowe sprzeglo w kreconym TD
arwam pisze:ze skrzynkami 020. jeśli chcesz mieć normalnie działające sprzęgło a nie kamienne. to nie wiele zdziałasz. problem jest tego typu że zarówno 200mm jak i 210mm mają taki same sprężyny dociskowe.
można dłożyć drugę sprężynę ale będzie twarde sprzęgło. dla niektórych jest to nie do przyjęcia, mi jesli tylko jest sprżęgło precyzyjne to nei przeszkadza..
może już czas najwyższy na przesiadke na 02A i sprzęgło 228mm lub 240mm z VR6?
wadą 02A jest już mniej precyzyjny wybierak i już biegi nie zmieniają się tak szybko i precyzyjnie jak w skrzynkach od TD 020
gdybym nie miał takiego momentu jak mam to bym naprawde rozważał powrót do skrzynki na cięgna i sprzęgło na podwójnej sprzężynie.
ale ponieważ jest to co jest zakładam podwójną do 228mm.
jeszcze tylko tokarz i jak będę auto ponownie składał to trafi tam już sprzęgło z podwójną sprężyną..
można tez zaaplikować do 228 mm podwójną sprężynę. ja nad takim sprżęgłem pracuję, powinno się dość miękko wciskać i przenosić około 600Nm jeśli tylko tarcza tyle będzie wytrzymywać
Przepraszam za odkop ale,możesz mi jeszcze powiedzieć dokładnie w którym miejscu włożyć tą druga sprężynę bo jakoś tego nie kumam w którym miała by być miejscu.Bo chyba tak wzmocnie sprzegło.
Slizgajace nowe sprzeglo w kreconym TD
w jakiej skrzynce chcesz włożyć mocne sprzęgło? 020 czy 02A ?
-
- Ma gadane
- Posty: 172
- Rejestracja: ndz paź 24, 2010 10:48
Slizgajace nowe sprzeglo w kreconym TD
Mam na myśli skrzynie 020.Chcę wzmocnić siłę docisku myślę że to sporo pomoże bo na zmiane skrzyni na 02A nie mam kasy
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Slizgajace nowe sprzeglo w kreconym TD
Marcin mk1 pisze: w którym miejscu włożyć tą druga sprężynę
Nie pamiętam tylko z której odcinałem te 3 języki,z górnej,czy z dolnej...
Slizgajace nowe sprzeglo w kreconym TD
odcinane były na dolnej sprężynie, inaczej być zabezpieczenia od talerza nie założył
Slizgajace nowe sprzeglo w kreconym TD
Mam takie pytanie a jak to potem złozyć po dołozeniu drugej sprężyny ?? znaczy skręcić to na śruby czy na jakieś nity ???
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości