Ładowanie 14.78V ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- maciekpppp87
- Ma gadane
- Posty: 219
- Rejestracja: pt kwie 13, 2007 19:17
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Ładowanie 14.78V ?
Witam, mam problem z ładowaniem. Od pewnego czasu zaczął mi akumulator się rozładowywać i postanowiłem się temu bliżej przyjrzeć wiec tak:
- pojawił się nalot na akumulatorze
- został oczyszczony z nalotu i uzupełniony elektrolit i naładowany do 12.8V prądem 3,7 przez ok 16h
- moc aku to 75 Ah
- został wymieniony regulator napięcia(topran) i ladowanie jest 14,78v bez obciążenia, z obciążeniem (radio, światła,nawiew, ogrzewanie szyby ) 14,4V
- aku po nocy ma 12.5v po jeździe ma 12,9V
- alternator 120A
Moje pytanie :
- co może byc przyczyną lądowania ?
- z takim lądowaniem uszkodzę aku?
- jaki powinien byc regulator napięcia do 120A?
pozdrawiam
- pojawił się nalot na akumulatorze
- został oczyszczony z nalotu i uzupełniony elektrolit i naładowany do 12.8V prądem 3,7 przez ok 16h
- moc aku to 75 Ah
- został wymieniony regulator napięcia(topran) i ladowanie jest 14,78v bez obciążenia, z obciążeniem (radio, światła,nawiew, ogrzewanie szyby ) 14,4V
- aku po nocy ma 12.5v po jeździe ma 12,9V
- alternator 120A
Moje pytanie :
- co może byc przyczyną lądowania ?
- z takim lądowaniem uszkodzę aku?
- jaki powinien byc regulator napięcia do 120A?
pozdrawiam
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129509
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Ładowanie 14.78V ?
przyczyną ładowania jest alternator ...a takiego napięcia o jakim piszesz to kiepski regulator napięcia, proponuję odżałować trochę złotówek i kupić boschamaciekpppp87 pisze:- co może byc przyczyną lądowania ?
tragedii nie ma...ale za jakiś czas może się zrobić 16V albo więcej...maciekpppp87 pisze:- z takim lądowaniem uszkodzę aku?
z alternatorami (częściej z rozrusznikami) czasami jest tak, że aby dobrać prawidłową część trzeba podać konkretny nr altka (czy też rozrusznika). Proponuję udać się do jakiegoś rozsądnego sklepu i podać nr alternatoramaciekpppp87 pisze:- jaki powinien byc regulator napięcia do 120A?
- maciekpppp87
- Ma gadane
- Posty: 219
- Rejestracja: pt kwie 13, 2007 19:17
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Ładowanie 14.78V ?
wymieniłem z powrotem na boscha bo miedzy topranem a nim nie było dużej różnicy, podmieniłem akumulator i na innym pokazywało idealnie 14,5 wiec do wina aku ?
odkryłem ciekawa rzecz ze mam zmienne ładowanie raz 14,7 raz , 14,53 v
czyli jeździć tak aż padnie?
odkryłem ciekawa rzecz ze mam zmienne ładowanie raz 14,7 raz , 14,53 v
czyli jeździć tak aż padnie?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129509
- xlsss
- Użytkownik
- Posty: 487
- Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
- Lokalizacja: Opole/Wróblowice
- Auto: MK3
- Silnik: AAZ
- Kontakt:
Ładowanie 14.78V ?
Nie miałeś wycieku elektrolitu czasem ? U mnie po wycieku też różnie było z tym ładowaniem...
- maciekpppp87
- Ma gadane
- Posty: 219
- Rejestracja: pt kwie 13, 2007 19:17
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Ładowanie 14.78V ?
miałem czyli czas pożegnać się z aku?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129509
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Ładowanie 14.78V ?
maciekpppp87, maksymalny pozimo ładowania dopuszczalny to 14.8 , różnie źródła podają ale powiedzmy że niema dramatu. Aku do wymiany, ale sprawdx sobie jeszcze czy sam alternator jest dobrze zmasowany do łapy. Moga się na połączeniach aluminiowych czesci tworzyć tlenki które sa izolatorem. Wyjaśnisz to porównując napięcia ładowania mierzone na alternatorze (śruba z plusem i obudowa altka) z mierzonym między śrubą z plusem a masa silnika. Ma yc prawie takie samo, różnice wskazuje na złe zmasowanie.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- xlsss
- Użytkownik
- Posty: 487
- Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
- Lokalizacja: Opole/Wróblowice
- Auto: MK3
- Silnik: AAZ
- Kontakt:
Ładowanie 14.78V ?
Po wycieku lepiej się zaopatrzyć w nowy akumulator, bo przyjdzie zima i codziennie będziesz biegał z prostownikiem. Przed podłączeniem nowego aku przeczyść wszystkie styki papierem ściernym i nasmaruj klemy. Ja wymieniałem regulator napięcia bo przez niego akumulator mi się ugotował i ładowanie miałem 23V, wycieraczki latały jak w helikopterze Jeżeli masz nowy regulator, przeczyszczone styki wsadzasz nowy aku, sprawdzasz napięcie paska alternatora i ładowanie. I tak jak kolega wyżej napisał, sprawdź różnice mas.
- maciekpppp87
- Ma gadane
- Posty: 219
- Rejestracja: pt kwie 13, 2007 19:17
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Ładowanie 14.78V ?
Dzięki za podpowiedzi
Na aku i na alternatorze jest mala różnica napięcia 0,02v max wiec aku do wymiany
szybkie pytanko jaki wybrać aku? mam diesla wiec trzeba z kopem teraz miałem centre 75ah ale podobno te nowe nie są za dobre wiec co?
dzięki za odpowiedz po uzyskaniu odpowiedzi temat do zamknięcia
Na aku i na alternatorze jest mala różnica napięcia 0,02v max wiec aku do wymiany
szybkie pytanko jaki wybrać aku? mam diesla wiec trzeba z kopem teraz miałem centre 75ah ale podobno te nowe nie są za dobre wiec co?
dzięki za odpowiedz po uzyskaniu odpowiedzi temat do zamknięcia
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129509
- xlsss
- Użytkownik
- Posty: 487
- Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
- Lokalizacja: Opole/Wróblowice
- Auto: MK3
- Silnik: AAZ
- Kontakt:
Ładowanie 14.78V ?
Ja mam 1.9 TD i w tamtym roku wymieniłem na centra futura 75ah i pali z kopa w mrozy ponad -20 spokojnie, jestem zadowolony z niego. Kupiłem go na allegro. Od kupującego masz prawo żądać kodu produkcji, później dzwonisz do centry i podajesz ten kod, a gościu Ci mówi kiedy został wyprodukowany akumulator.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 60 gości