[MK3] Dzwoni turbina

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Matiuas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: wt maja 12, 2009 10:26
Lokalizacja: Jarosław

[MK3] Dzwoni turbina

Post autor: Matiuas » sob paź 06, 2012 19:15

Witam mam następującą sytuację

Gdy zdjąłem dolot z turbiny to słychać jak wirnik po stronie zimnej ociera o obudowę (dzwoni), zaczyna ocierać przy obrotach około 2 tys, przy założonych wszystkich rurach nic nie słychać, nie widać aby turbo pluło olejem ale zaciąga trochę oleju z odmy . Auto nie dymi, ale w spalinach czuć delikatnie spalony olej - wywalony katalizator pewnie to spowodował, przed wywaleniem nie było czuć. Turbina ładuje prawidłowo 0,8 bara przy około 2,6 tys. Turbina to kkk k14 a auto golf III 1.9 TD AAZ nie modzony.

Moje pytanie ile takie turbo jeszcze może pochodzić? Co można zrobić aby pochodziło dłużej? Jaka jest przyczyna takiego rodzaju awarii?

Turbina ma delikatny luz góra-dół wyczuwany pod palcami na wirniku strony zimnej. Możliwe że wirnik jest poprostu źle wyważony ponieważ ten luz na turbo mam kilka lat, ale ostatnio dopiero odpaliłem auto na ściągniętym dolocie i usłyszałem dzwonienie.



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

[MK3] Dzwoni turbina

Post autor: Q_mac » sob paź 06, 2012 23:01

Sprawdź czy wirnik (optycznie) ma ślady otarć. Turbosprężarka wchodzi na tak wysokie obroty, że nawet niewielkie niewyważenie powoduje jej szybką destrukcje, więc nie ma opcji że śmigasz tak kilka lat.



Matiuas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: wt maja 12, 2009 10:26
Lokalizacja: Jarosław

[MK3] Dzwoni turbina

Post autor: Matiuas » ndz paź 07, 2012 19:10

Ma ledwo widoczne ślady otarć, mniej więcej takie jak na tym zdjęciu
Obrazek



Matiuas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: wt maja 12, 2009 10:26
Lokalizacja: Jarosław

[MK3] Dzwoni turbina

Post autor: Matiuas » ndz paź 07, 2012 19:12

Ile taka turbina może jeszcze pochodzić?
I co może się z nią stać?



Awatar użytkownika
xlsss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
Lokalizacja: Opole/Wróblowice
Auto: MK3
Silnik: AAZ
Kontakt:

[MK3] Dzwoni turbina

Post autor: xlsss » pn paź 08, 2012 10:59

Co może się z nią stać ? Jeżeli naprawdę ma wżery to długo się nią nie nacieszysz. Zawsze możesz dać ją do regeneracji. Jeżeli ma luzy poprzeczne to najprawdopodobniej będzie do wyczerpania. U mnie na tym samym silniku, turbina ma jedynie delikatny luz poprzeczny i nie dzwoni. Tak więc u Ciebie wirnik ociera, może to być spowodowane przez złe wyważenie.
Ostatnio zmieniony wt paź 09, 2012 16:28 przez xlsss, łącznie zmieniany 1 raz.



Matiuas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: wt maja 12, 2009 10:26
Lokalizacja: Jarosław

[MK3] Dzwoni turbina

Post autor: Matiuas » wt paź 09, 2012 13:24

xlsss pisze:eżeli ma luzy poprzeczne to najprawdopodobniej będzie do wyczerpania
Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym do wyczerpania? Luz poprzeczny delikatny ma, wzdłużnego nie ma.



Awatar użytkownika
xlsss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
Lokalizacja: Opole/Wróblowice
Auto: MK3
Silnik: AAZ
Kontakt:

[MK3] Dzwoni turbina

Post autor: xlsss » wt paź 09, 2012 16:11

Sory pokiełbasiło mi się. Poprzeczny jest w miarę nie groźny, oczywiście nie za duży. Natomiast wzdłużny jest niedopuszczalny. Tak czy inaczej, jeżeli dzwoni to coś jest nie tak. Rozsądnym wyjściem będzie podjechanie do zakładu i spytać o wyważenie, bądź regenerację turbiny.



Matiuas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: wt maja 12, 2009 10:26
Lokalizacja: Jarosław

[MK3] Dzwoni turbina

Post autor: Matiuas » śr paź 10, 2012 01:09

xlsss pisze:spytać o wyważenie, bądź regenerację turbin
Regenerować raczej nie będę wole inną turbinkę poszukać.

Zauważyłem że turbo jest uwalone olejem i przypadkiem natknąłem się na Twój temat na forum http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ina+1.9+TD , możesz coś więcej napisać na temat wymiany tego uszczelniacza? Ja mam turbo kkk k14 ale myślę że może będzie podobnie :)
Jutro postaram się zrobić fotki i nagrać filmik z pracy turbiny może wtedy czegoś więcej się dowiem.



Awatar użytkownika
xlsss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
Lokalizacja: Opole/Wróblowice
Auto: MK3
Silnik: AAZ
Kontakt:

[MK3] Dzwoni turbina

Post autor: xlsss » śr paź 10, 2012 09:59

Matiuas pisze:możesz coś więcej napisać na temat wymiany tego uszczelniacza?
Operacja nie była bardzo skomplikowana. Jedynym problemem były śruby do odkręcenia, bardzo ciężko schodziły i trzeba było uważać aby nie przekręcić. Później spokojnie wyciągasz muszelkę, oring, przeczyszczasz powierzchnie na ile zdołasz, zakładasz uszczelkę i skręcasz. Ja na uszczelkę jeszcze nałożyłem trochę oleju, tak jak przy wkręcaniu filtra oleju.

Co do dzwonienia turbiny, znalazłem jeszcze taki wątek. Nie wiem czy akurat gościu ma kkk k14 bo nie napisał, ale może warto sprawdzić ten zaworek ?

http://www.a6klub.pl/a6-c5-18t-aeb-turb ... t24360.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

A samo wyważenie nie wchodzi w grę ? :hmm:



Matiuas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: wt maja 12, 2009 10:26
Lokalizacja: Jarosław

[MK3] Dzwoni turbina

Post autor: Matiuas » śr paź 10, 2012 11:33

xlsss pisze:Co do dzwonienia turbiny, znalazłem jeszcze taki wątek. Nie wiem czy akurat gościu ma kkk k14 bo nie napisał
To na pewno nie jest k 14, garrett T2 ma taka klapkę. W k14 WG jest wbudowane w turbinę. Wydaje mi się że jeżeli dzwoni Wg to przy około 3 tys obrotów powinno przestać bo wtedy WG się otworzy. Sprawdzę :D
xlsss pisze:A samo wyważenie nie wchodzi w grę ?
To zależy ile by kosztowało, wiesz może?

Dzisiaj oglądałem turbinę i jest opaćkana olejem po stronie zimnej i w wylocie turbiny jest smuga oleju, olej też widać spod węża przy kolektorze ssącym, pewnie trzeba się za turbo rozejrzeć :-(



Matiuas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: wt maja 12, 2009 10:26
Lokalizacja: Jarosław

[MK3] Dzwoni turbina

Post autor: Matiuas » śr paź 10, 2012 11:34

Ile płaciłeś za ten oring?



Awatar użytkownika
xlsss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
Lokalizacja: Opole/Wróblowice
Auto: MK3
Silnik: AAZ
Kontakt:

[MK3] Dzwoni turbina

Post autor: xlsss » śr paź 10, 2012 12:00

Z tego co pamiętam chyba 27zł, nie wiem czy drogo czy tanio, ale u mnie ciężko było to dostać. No to podobnie jak u mnie, też strona zimna była upaćkana. Tak samo miałem śladowe ilości oleju na wirniku i w dolocie. Przeczyściłem wszystko, po około 2 miesiącach sprawdziłem jak wyglądają węże i wirnik - wszystko suche tak jak wyczyściłem wcześniej. Co do wyważenia nie mam pojęcia ile to kosztuje, myślę że wujek google w tym pomoże :bajer: Na Twoim miejscu, przed zakupem turbiny, jednak sprawdziłbym to wyważenie, oczywiście jeżeli cena jest adekwatna do zawartości portfela, a to już musisz sobie sam przekalkulować. :smirk:



Matiuas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: wt maja 12, 2009 10:26
Lokalizacja: Jarosław

[MK3] Dzwoni turbina

Post autor: Matiuas » śr paź 10, 2012 12:38

Muszę dokładnie turbinkę obadać może tak jak u Ciebie będzie to uszczelniacz :D
A śruby skręcałeś kluczem dynamometrycznym ? Czy poprostu z wyczuciem?
Dawałeś nowe śruby ? Ten oring musi być posmarowany olejem czy lepiej go na sucho włożyć?
Dużo pytań z mojej strony bo na necie bardzo mało informacji na ten temat po polsku ;/
Pozdro



Awatar użytkownika
xlsss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
Lokalizacja: Opole/Wróblowice
Auto: MK3
Silnik: AAZ
Kontakt:

[MK3] Dzwoni turbina

Post autor: xlsss » śr paź 10, 2012 14:04

Tylko wiesz, u mnie nic nie dzwoniło :bajer:
Niestety śrub nie skręcałem dynamometrycznym bo takiego nie posiadam w swoim warsztacie "przyblokowym" :panna: Jeżeli też nie posiadasz takowego, to musisz to robić z wyczuciem. Śruby przeczyściłem szczotką drucianą, lekko podsmarowałem. Co do oringu to nie wiem jaka jest zasada w turbo, czy smarować a może nie. Ja posmarowałem i jak widać nie zaszkodziło. Wątpię by to było przyczyną dzwonka w turbinie, ale zawsze możesz uszczelnić wyciek oleju, a później podjechać do warsztatu, który zajmuje się wywarzaniem. Taka moja rada :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości