M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pt paź 05, 2012 11:29

arwam, a jak myślisz jaka fala DE 633 jest :hmm: ?? Dużo jej do DE 110 czy DE 015 brakuje, właśnie jest płaska nie jakaś super ekstra wysoka. Gdzieś miałem zdj.

Obrazek

Po lewej fala z land rovera.... jak dla mnie niska w porównaniu do DE 185.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » pt paź 05, 2012 11:43

marcinas1983, wysokość to nie wszystko, najważniejszy jest kształt krzywki, czyli charakterystyka przebiegu wtrysku...



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pt paź 05, 2012 11:53

arwam pisze:marcinas1983, wysokość to nie wszystko, najważniejszy jest kształt krzywki, czyli charakterystyka przebiegu wtrysku...
a o tym to też wiem, ale niestety nie mam fali z transita a wsadzając falę DE 185 z reni do mojej pompy to miałem masakrę a nie pracę silnika. Dlatego jest wszystko ponownie na starych częściach złożone tak jak fabryka przewidziała. Moja pompa ma końcówkę 099 zaś montowałem do innego m-tdi pompę od land rovera i już końcówka byłą 132 i tam fala była DE 643/644


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

biznes88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 13:23
Lokalizacja: Bochnia

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: biznes88 » pt paź 05, 2012 13:03

arwam, napisales zeby dal fale z TD a przeciez td rozni sie od tdi tym ze ma lagodny wyjazd - lagodny zjazd, bedzie to lepiej chodzic??? Marcinas1983 Ja jak zalozylem wtryski 210 z aela to lepiej zaczal chodzic na wysokich bez ingerencji w pompie (czyli nie dawalem wiekszej dawki) poprostu tylko wtryski i proba jezdy, gaz do dechy i auto inaczej jezdzi - wczesniej go dlawilo w okoicach 4tys teraz tego nie ma! Przypomne ze nie ruszalem timingu wogole!!!



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pt paź 05, 2012 15:18

biznes88, czyli na razie pojeżdżę na 205 ale z AFN'a a później przesiadka na coś większego. Też zauważyłem, że na tych z SDI auto traciło moc przy 3.8 tys obr/min a na tych z ASV jednak ciągnie do tych 4.2 tys obr/min. Jak założę z AFN'a to napisze czy lepiej jedzie niż na tych z ASV. Chociaż na tych wtryskach z SDI miałem nurniki od SDI a nie tak jak teraz od land rovera.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

biznes88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 13:23
Lokalizacja: Bochnia

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: biznes88 » pt paź 05, 2012 16:26

marcinas1983, no wlasnie nie wiadomo jak bylo by na tamtych nurnikach z sdi. Ty chyba za duzo kombinujesz kolego :kac: przed chwila sprawdalem jak auto jedzie (niestety nie mam jak nagrac bo nie mam towarzysza zeby trzymal kamerke :jezor: ) wiec tak na 2biegu ciagnie do 5tys, na 3 biegu do ok 4.6tys i nei ma ani dymu ani "zgrzytania" . . .wczesniej na wtryskach 1z nie bylo sensu krecic powyzej 3.8tys bo nie jechalo wiec nie wiem czy bylby zgrzyt na ponad 4tys... Sprobuje zalozyc jeszcze inne nurniki i zobaczymy co sie bedzie dzialo... marcinas1983, jak masz zalozonego pina? tzn w ktora strone jest obrocony - w najwiekszym wycieciu???



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pt paź 05, 2012 17:36

biznes88 pisze:marcinas1983, jak masz zalozonego pina? tzn w ktora strone jest obrocony - w najwiekszym wycieciu???
tak mam założonego najagresywniejszą strona, ale mam innego niż ten z land rovera... mam pina z fiata ducato :grin: .

To jeszcze bym musiał spróbować na nurnikach z TD, ale tych krótkich, ale wpierw załóż te od land rovera i napisz jak auto na nich jedzie :chytry: .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

biznes88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 13:23
Lokalizacja: Bochnia

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: biznes88 » pt paź 05, 2012 17:50

Ok ale juz dzis nie dam rady ;/ jutro sie pobawie i ci powiem. Apropo mozesz mi pokazac (obrazek badz foto) jak wyglada ten pin z ducato ;p



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pt paź 05, 2012 22:58

Założyłem nurniki od TD... te krótkie, lipa na max'a... po odpaleniu auto dostało wyższych obrotów, puściło większą chmurę dymu. Jazda próbna... owszem auto jedzie, ale mocniej dymi niż wcześniej... odcięcie ze zgrzytem wcześniej niż na nurnikach z landka. Doładowanie dobijało do 1.4 bara. Kumpel jechał za mną i widziałem co się dzieje przed tym odcięciem... najpierw pojawia się dym... a później jest zgrzyt, zupełnie jak na tym filmiku co wkleiłem. Założyłem ponownie nurniki od landka... zupełnie inna jazda jest niż na tych z TD. Po pierwsze po odpaleniu mniej dymi, jak i mniej dymi podczas jazdy, doładowanie lekko spadło do 1.3 bara. Musiałem trochę dawkę podkręcić bo po założeniu tych od TD musiałem znów ją obniżyć. Jak dla mnie na landkowych jeździ się najlepiej. Co ważne... po włączeniu klimy nie spadają obroty tak mocno jak na tych z TD, lekko obroty zafalują ale nic więcej jak to miało miejsce na tych z TD.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: EnejVW » ndz paź 07, 2012 16:43

Właśnie przeczytałem 10 pierwszych stron i nadal nic nie wiem :otepienie: Więc zapytam jeszcze raz doświadczonych w tym temacie. Idzie do mnie pompa z JRa z Bebechami od LT 2.8(fabryczne mtdi tłoczek 12mm), pompa ma wywalony przyśpieszacz i przerobioną regulacje biegu jałowego na cięgno gazu, gov mod i timing. Czy jak włożę jo do np AFN to ile może ubyć ze 110km i 235Nm?



biznes88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 13:23
Lokalizacja: Bochnia

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: biznes88 » ndz paź 07, 2012 18:39

TDiesel power, Z kad wiesz ze ubedzie? ;) mozy przybyc i to sporo. zobacz na wykres Marcinasa przy ori pompie z Discovery mial 110 i 260nm przy walnietym WG wiec u ciebie moze byc ciekawie (wczesniej pisalem ze moze byc za slaby walek ale to sie okaze w praniu) z racji na duzego tloka raczej nie licz ze bedziesz krecil wysoko silnik bo max moze 4tys ale bedie duzy moment z dolu. Powiedz mi jeszcze czy dozownik zostal z JR czy z LT bo jesli jest to LT to powinienes byc zadowolony :hmm:

"przerobioną regulacje biegu jałowego na cięgno gazu" tego nieczaje za bardzo. Pamietaj ze AFN to to samo co 1z (jesli chodzi o sam slupek) roznia sie pompa,turbina i wtryskami. Jakie chcesz tam dac turbo bo to tez jest wazne...?



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: EnejVW » ndz paź 07, 2012 18:48

biznes88, no właśnie z JRa do jasności dopiszę że z LT jest fala tłoczek i głowica. Kręcić wysoko tego nie mam zamiaru skrzynia ASD.
Turbo będzie z TD04 11-g lub nawet 13-g.



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: EnejVW » ndz paź 07, 2012 19:09

biznes88,
"przerobioną regulacje biegu jałowego na cięgno gazu" tego nieczaje za bardzo
to że niema tego pier***nika z tyłu pompy na którym się reguluje obroty biegu jałowego, tylko regulacja jest na dźwigni gazu.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Michał_1977 » wt paź 09, 2012 06:24

marcinas1983 pisze:Założyłem nurniki od TD... te krótkie, lipa na max'a... po odpaleniu auto dostało wyższych obrotów, puściło większą chmurę dymu. Jazda próbna... owszem auto jedzie, ale mocniej dymi niż wcześniej.
A ja już tyle razy o tym pisałem...
TDiesel power pisze:z JRa do jasności dopiszę że z LT jest fala tłoczek i głowica.
Turbo będzie z TD04 11-g lub nawet 13-g.
Jak z głową poskładana i wystrojona,to powinno zapieprzać.
TDiesel power pisze:niema tego pier***nika z tyłu pompy na którym się reguluje obroty biegu jałowego, tylko regulacja jest na dźwigni gazu.
Ewentualnie została sama dźwigienka przy górze pompy z dwiema śrubkami regulacyjnymi.Ja tak zrobiłem w 10-ce.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości