FOTOPORADA Wymiana osłony gumowej przegubu wewnętrznego
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- marek2907
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2610
- Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
FOTOPORADA Wymiana osłony gumowej przegubu wewnętrznego
jeśli porada się nada to Admini będą wiedzieli gdzie ją umieścic
ZALETY: po wszystkim nie musimy nic ustawiać ani zbieżności ani kątów pochylenia kół
nie musimy mieć kanału
nie musimy odkręcać przegubu zewnętrznego ( ja nawet nie mogłem ponieważ podczas wymiany łożysk przednich uszkodził się gwint na przegubie)
WADY: niewygodna leżąca pozycja
mało miejsca nad głową ( ja nosem zawadzałem o miskę olejową )
Wymiana prawej osłony gumowej
na początku standardzik auto na lewarek i zdejmujemy koło ( oczywiście podkładamy coś pod próg np: pieniek drewniany w razie awarii lewarka auto nie spadnie na nas leżacych pod autem )
jeśli mamy ABS odpinamy kabelek od czujnika żeby się nie plątał
potem demontujemy zacisk hamulcowy i drążek reakcyjny (stabilizator) strzałki
następnie odkręcamy końcówke drążka kierowniczego (należy uważać żeby jej nie przekręcić)
i ją zdejmujemy ( baaaardzo przyda się ściągacz)
potem odkręcamy śrubę łączącą sworzeń wachacza z piastą (dzięki temu nie musimy potem ustawiać kątów pochylenia koła)i łapą oddzielamy wachacz od piasty (dlatego właśnie odkręcaliśmy stabilizator- w tym momencie nie puszczałby wachacza do dołu)
i teraz już mozemy przystąpić do odkręcania przegubu (sześć śrub na TORXa)
gdy uporamy się ze śrubami wypychamy półośkę na zewnątrz następnie zdejmujemy pierścień Zegera (strzałka) i juz mozemy zdjąć przegub wewnętrzny
tak to wyglada bez przegubu i gumy
dokładnie myjemy w benzynce ekstrakcyjnej przegub (potem mozna też śrubki )
tak to wygląda po wymyciu
i zabieramy się za składanie
najpierw na półoś nakładamy osłonę gumową i nakładamy w nią smar (ciężko strasznie idzie trzeba gumę od srodka posmarować troszkę smarem)a następnie zakładamy pierścień blokujący A patrz zdjęcie powyżej
potem wkładamy przegub (uprzednio wypełniony smarem) i blokujemy pierścieniem Zegera B
i przykręcamy z powrotem...
resztę będziecie wiedzieli jak złożyć z powrotem do kupy
Wymiana ( na luzaka , bez pośpiechu i .... kanału) trwała 2 godzinki
ZALETY: po wszystkim nie musimy nic ustawiać ani zbieżności ani kątów pochylenia kół
nie musimy mieć kanału
nie musimy odkręcać przegubu zewnętrznego ( ja nawet nie mogłem ponieważ podczas wymiany łożysk przednich uszkodził się gwint na przegubie)
WADY: niewygodna leżąca pozycja
mało miejsca nad głową ( ja nosem zawadzałem o miskę olejową )
Wymiana prawej osłony gumowej
na początku standardzik auto na lewarek i zdejmujemy koło ( oczywiście podkładamy coś pod próg np: pieniek drewniany w razie awarii lewarka auto nie spadnie na nas leżacych pod autem )
jeśli mamy ABS odpinamy kabelek od czujnika żeby się nie plątał
potem demontujemy zacisk hamulcowy i drążek reakcyjny (stabilizator) strzałki
następnie odkręcamy końcówke drążka kierowniczego (należy uważać żeby jej nie przekręcić)
i ją zdejmujemy ( baaaardzo przyda się ściągacz)
potem odkręcamy śrubę łączącą sworzeń wachacza z piastą (dzięki temu nie musimy potem ustawiać kątów pochylenia koła)i łapą oddzielamy wachacz od piasty (dlatego właśnie odkręcaliśmy stabilizator- w tym momencie nie puszczałby wachacza do dołu)
i teraz już mozemy przystąpić do odkręcania przegubu (sześć śrub na TORXa)
gdy uporamy się ze śrubami wypychamy półośkę na zewnątrz następnie zdejmujemy pierścień Zegera (strzałka) i juz mozemy zdjąć przegub wewnętrzny
tak to wyglada bez przegubu i gumy
dokładnie myjemy w benzynce ekstrakcyjnej przegub (potem mozna też śrubki )
tak to wygląda po wymyciu
i zabieramy się za składanie
najpierw na półoś nakładamy osłonę gumową i nakładamy w nią smar (ciężko strasznie idzie trzeba gumę od srodka posmarować troszkę smarem)a następnie zakładamy pierścień blokujący A patrz zdjęcie powyżej
potem wkładamy przegub (uprzednio wypełniony smarem) i blokujemy pierścieniem Zegera B
i przykręcamy z powrotem...
resztę będziecie wiedzieli jak złożyć z powrotem do kupy
Wymiana ( na luzaka , bez pośpiechu i .... kanału) trwała 2 godzinki
[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
mała uwaga, nie trzeba odkrecać stabilizatora od wahacza,
miedzy wahacz a podłuznce/ramę pomocnicza wsadzamy deske albo młotek (cos co nie pozwoli sie wahaczowi podnosić) w wahaczu jest nawet chyba wlasnie po to otwór , dosc spory ok 5 cm sr, mozna sobie dobrac cos o odpowiednihc wymairach, idalnei nad tym otworem jest drugi dobry punkt podparcia dla tego młotka czy deski .
Potem zeby wycisnac sworzęń trzeba podneisc cała kolumne do góry, wahacz sie zblokuje a sworzn wycisnie...kolumne najlatwije podniesc lewarkeim podstawiając go pod tarcze hamulcową (uwaga bo tarcza moze sie krecic)
[ Dodano: Wto Maj 01, 2007 16:45 ]
dodam tez ze odkrecanie sworznia jest zwykle potrzebne tylko jesli chodzi o krótszą półoś
dluzsza polos przewaznie daje sie wyciagnac bez tego, mozna sobie zrobic troche mijesca odkrecajac obudowe kata (3 śruby)
[ Dodano: Wto Maj 01, 2007 16:48 ]
i taka jescze jedna ogólna zasada BHP , zawsze jak zdejmujemy koło a samochód zostawiamy na lewarkui to nalezy to zdjęte koło położyc pod próg (jesli nie mamy np pieńka drewnainego )....jak auta spadnie to nie nam na łeb tylko na felge, ale nadal bedize w górze tak ze mozna jescze w tym mijescu podlozyc lewarek...jak auto spadnie na glebe to juz pod niego nie podlozymy lewarka, mzona uszkodzic tarcze ale to małe piwo jesli bylibysmy wtedy pod autem
miedzy wahacz a podłuznce/ramę pomocnicza wsadzamy deske albo młotek (cos co nie pozwoli sie wahaczowi podnosić) w wahaczu jest nawet chyba wlasnie po to otwór , dosc spory ok 5 cm sr, mozna sobie dobrac cos o odpowiednihc wymairach, idalnei nad tym otworem jest drugi dobry punkt podparcia dla tego młotka czy deski .
Potem zeby wycisnac sworzęń trzeba podneisc cała kolumne do góry, wahacz sie zblokuje a sworzn wycisnie...kolumne najlatwije podniesc lewarkeim podstawiając go pod tarcze hamulcową (uwaga bo tarcza moze sie krecic)
[ Dodano: Wto Maj 01, 2007 16:45 ]
dodam tez ze odkrecanie sworznia jest zwykle potrzebne tylko jesli chodzi o krótszą półoś
dluzsza polos przewaznie daje sie wyciagnac bez tego, mozna sobie zrobic troche mijesca odkrecajac obudowe kata (3 śruby)
[ Dodano: Wto Maj 01, 2007 16:48 ]
i taka jescze jedna ogólna zasada BHP , zawsze jak zdejmujemy koło a samochód zostawiamy na lewarkui to nalezy to zdjęte koło położyc pod próg (jesli nie mamy np pieńka drewnainego )....jak auta spadnie to nie nam na łeb tylko na felge, ale nadal bedize w górze tak ze mozna jescze w tym mijescu podlozyc lewarek...jak auto spadnie na glebe to juz pod niego nie podlozymy lewarka, mzona uszkodzic tarcze ale to małe piwo jesli bylibysmy wtedy pod autem
FOTOPORADA Wymiana osłony gumowej przegubu wewnętrznego
A ja mam jeszcze jedna poradę by odchylić piastę, wystarczy odkręcić wahacz (dwie śruby) i obędzie się nawet bez odkręcania końcówki drążka, który ciężko schodzi lub śruby piasty. Ostatnio wymieniałem drążek kierowniczy i odkręcenie wahacza co było świetnym pomysłem, teraz mnie czeka wymiana wewnętrznego przegubu.
FOTOPORADA Wymiana osłony gumowej przegubu wewnętrznego
koledzy jak wcisnąć segera oznaczony jak B na miejsce??
FOTOPORADA Wymiana osłony gumowej przegubu wewnętrznego
Ale nie pisze jakiego modelu tyczy się naprawa! proszę o dopiskę czy to MK2/3/4...
FOTOPORADA Wymiana osłony gumowej przegubu wewnętrznego
Wymiana dotyczy większości modeli. Nie ma po co dopisywać. Mało tego osłona przegubu w mk5 np jest taka sama jak w mk2 (zakładając odpowiednią wielkość przegubu)Dabox pisze:Ale nie pisze jakiego modelu tyczy się naprawa! proszę o dopiskę czy to MK2/3/4...
Odpowiednie szczypce, zależnie od rodzaju zabezpieczenia.rybaka669 pisze:koledzy jak wcisnąć segera oznaczony jak B na miejsce??
FOTOPORADA Wymiana osłony gumowej przegubu wewnętrznego
Cześć. Słuchajcie jak odkręcić zepsutą śrubę przy przegubie wewnętrznym (jedną z sześciu)? Zauważyłem przy wymianie przegubu zewnętrznego (nie wyciągałem całej półosi tylko przymierzałem nasadkę M10), że jedną ze śrub ktoś chciał potraktować nasadką T(torx) i zniszczył śrubę. Teraz M10 nie ma szans odkręcić, więc mała przestroga, żeby nie używać żadnych torxów (w wielu tematach o półosi i przegubach jest to powtarzane!). Jakieś pomysły?
Póki co nie potrzebuje odkręcać półosi, ale jak zrobi się cieplej to chciałbym doprowadzić to do porządku.
Póki co nie potrzebuje odkręcać półosi, ale jak zrobi się cieplej to chciałbym doprowadzić to do porządku.
FOTOPORADA Wymiana osłony gumowej przegubu wewnętrznego
piter2204, jedynie młotek i przecinak albo przyspawać nakrętke do tej śruby i odkręcić ale osłona przegubu może tego nie przeżyć.
FOTOPORADA Wymiana osłony gumowej przegubu wewnętrznego
Kij z osłoną. Ważne żeby to zwalić i założyć ori śrubę, bo to co zrobił jakiś koleś to masakra. Przyjdzie wiosna to popróbuje z pilnikiem, oszlifuje do jakiegoś wymiaru kluczyka i może drgnie-w końcu te śruby nie są na maxa dopiep...ne.
FOTOPORADA Wymiana osłony gumowej przegubu wewnętrznego
Witam, mam pytanie czy w MK4 na przegubie wewnętrznym a raczej na jego gumowej osłonie można założyć metalowe obejmy czy musi to być osłona zespolona z tym metalowym kołnierzem który razem z pół osią przykręca się do skrzyni biegów ?
FOTOPORADA Wymiana osłony gumowej przegubu wewnętrznego
Wszystko ma być tak jak w oryginale-osłona przegubu gumowa z częścią "metalową" + stalowe obejmy 2 szt. którymi przykręcamy przegub.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości