Caddy 2005 geometria tynej osi

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PiTTer99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 18:08
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Caddy 2005 geometria tynej osi

Post autor: PiTTer99 » czw paź 04, 2012 12:51

Czy mogłby mi ktoś z kolegów sprawdzić w którymś z programów warsztatowych , jakie powinno być pochylenie i zbieżność tylnych kół w Caddy 2005 Life?


1985 - Jetta USA 1.6TD
1991 - Jetta Syncro 1.8
1992 - Audi 80 Quattro 2.8
1995 - Golf Syncro 1.8
2001 - Golf 4motion 1.9tdi
2005 - Caddy Life 1.9tdi

Awatar użytkownika
maciejhan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
Lokalizacja: WLKP okolice Poznania

Caddy 2005 geometria tynej osi

Post autor: maciejhan » pt paź 05, 2012 23:11

Raczej na pewno nie jest regulowane, bo kedas jest na belce.
jeśli koło stoi nie tak trzeba szukać gdzie indziej, możliwe że jakieś skrzywienie (czop, piasta albo cała belka, mocowanie belki do kasty ).



Awatar użytkownika
PiTTer99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 18:08
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Caddy 2005 geometria tynej osi

Post autor: PiTTer99 » sob paź 06, 2012 06:58

To wiem. Auto jest na belce i nie ma regulacji. Natomiast dane dotyczące dopuszczalnego pochylenia i zbieżności muszą być do sprawdzenia. U mnie wycina jedno koło z tyłu i chciałbym sprawdzić nawet metodą chałupniczą aby wiedziec czy szykować się do zakupu belki czy szukać luzu na resorze.


1985 - Jetta USA 1.6TD
1991 - Jetta Syncro 1.8
1992 - Audi 80 Quattro 2.8
1995 - Golf Syncro 1.8
2001 - Golf 4motion 1.9tdi
2005 - Caddy Life 1.9tdi

Awatar użytkownika
maciejhan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
Lokalizacja: WLKP okolice Poznania

Caddy 2005 geometria tynej osi

Post autor: maciejhan » sob paź 06, 2012 09:44

Nie zrobisz tego domowymi sposobami, bo jak odczytasz kąty? Ustawienie zbieżności do 100 pln kosztuje, za sprawdzenie samo najczęściej bierz się mniej.
Ale co da samo sprawdzenie? Przecież sam widzisz, że coś jest nie tak. Więcej da wjechanie na szarpaki na stacji diagnostycznej, bo możliwe że gdzieś jest luz.
Sam możesz zmierzyć wysokość od podłoża do nadkoli,( albo od górnego rantu felgi do nadkola ) jeśli któryś resor siadł to będzie zdzierać oponki i według mnie tu powinieneś szukać przyczyny.

Popatrz jeszcze czy, któraś laga nie pękła przy resorze. Life ma z tego co pamiętam 2 tzw pióra, zmierz czy te krótkie mają taką samą długość.



Awatar użytkownika
PiTTer99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 18:08
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Caddy 2005 geometria tynej osi

Post autor: PiTTer99 » sob paź 06, 2012 12:17

No cóż, człowiek pyta o jedno a otrzymuje wywód nic nie wnoszący do tematu...... (odsyłam do pierwszego postu)
Do pomierzenia belki wcale nie są potrzebni panowie od ustawiania geometrii i specjalistyczny sprzęt. Wystarczy trochę wyobraźni , dość precyzyjne liniały i znajomość matematyki z połowy podstawówki.
Dlatego chcę wiedzieć czy belka może być zbieżna ,jeżeli tak to w jakiej tolerancji, to samo się tyczy pochylenia. Jeżeli odjedzie za bardzo od 0 to wiem ,że belka jest do wymiany i koniec tematu. A luzów na osi , cybantach, "szpickopach", tulejach i resorach nie ma....


1985 - Jetta USA 1.6TD
1991 - Jetta Syncro 1.8
1992 - Audi 80 Quattro 2.8
1995 - Golf Syncro 1.8
2001 - Golf 4motion 1.9tdi
2005 - Caddy Life 1.9tdi

Awatar użytkownika
maciejhan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
Lokalizacja: WLKP okolice Poznania

Re: Caddy 2005 geometria tynej osi

Post autor: maciejhan » sob paź 06, 2012 21:15

Umiem czytać ze zrozumieniem.
PiTTer99 pisze: Do pomierzenia belki wcale nie są potrzebni panowie od ustawiania geometrii i specjalistyczny sprzęt. Wystarczy trochę wyobraźni , dość precyzyjne liniały i znajomość matematyki z połowy podstawówki.
Jeśli uważasz że kantówką i kątomierzem szkolnym zrobisz to dobrze to Noob jesteś. Tak to się przy syrenach robiło 30lat temu a nie dzisiaj przy aucie za ponad 20k. Żałujesz 50pln.
PiTTer99 pisze:Dlatego chcę wiedzieć czy belka może być zbieżna
Belka nie może być zbieżna, koła już tak.
Przeważnie dopuszczalne odchylenie między kołami wynosi około 0,2 stopnia.
Nie chcesz dać zarobić 50pln innym, to kup Autodata z której prawie wszyscy biorą dane, tam stoi napisane czarno na białym.
Kończę w tym roku techniczny kierunek na politechnice i mając znajomość matematyki na poziomie podstawówki i szerszym nie podjął bym się przeliczania matematycznie zbieżności choć by ze względu na czas jaki na to poświęcisz + suma błędów jakie mogą przy tym powstać etc.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Caddy 2005 geometria tynej osi

Post autor: Paweł Marek » sob paź 06, 2012 21:59

PiTTer99 pisze:Jeżeli odjedzie za bardzo od 0 to wiem ,że belka jest do wymiany i koniec tematu
kolego belka jest do czegoś przykręcona i to coś się krzywi o wiele częściej niż sama belka, więc nie będzie to koniec tematu chyba że masz wielkie szczęście.
Dane z Info techu moge ci posłac jutro dziś nie mam dostepu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
PiTTer99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 18:08
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Re: Caddy 2005 geometria tynej osi

Post autor: PiTTer99 » ndz paź 07, 2012 00:25

Paweł Marek pisze:
PiTTer99 pisze:Jeżeli odjedzie za bardzo od 0 to wiem ,że belka jest do wymiany i koniec tematu
kolego belka jest do czegoś przykręcona i to coś się krzywi o wiele częściej niż sama belka, więc nie będzie to koniec tematu chyba że masz wielkie szczęście.
Dane z Info techu moge ci posłac jutro dziś nie mam dostepu
Widziałem już kilka Caddy z rozchwianą zbieżnością. W Golfach są osie skrętne ze sprężystego materiału o przekroju U lub V dlatego trudniej jest ją odkształcić. Natomiast w Caddy belka ma przekrój O i nie jest to belka skrętna tylko sztywna oś i prawdopodobnie jest ze zwykłej stali więc łatwiej ją uszkodzić.
Czekam na dane z InfoTecha.


1985 - Jetta USA 1.6TD
1991 - Jetta Syncro 1.8
1992 - Audi 80 Quattro 2.8
1995 - Golf Syncro 1.8
2001 - Golf 4motion 1.9tdi
2005 - Caddy Life 1.9tdi

Rs2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: ndz sie 08, 2010 13:44

Caddy 2005 geometria tynej osi

Post autor: Rs2 » ndz paź 07, 2012 16:42

zbieznosc kół, tył 0, 20' +/- 10' (mm)
pochylenie kół tył -1,10' +/- 10 stopni

wysokość wzorcowa tył 442 +/- 10 mm



Awatar użytkownika
PiTTer99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 18:08
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Re: Caddy 2005 geometria tynej osi

Post autor: PiTTer99 » ndz paź 07, 2012 17:15

Rs2 pisze:zbieznosc kół, tył 0, 20' +/- 10' (mm)
pochylenie kół tył -1,10' +/- 10 stopni

wysokość wzorcowa tył 442 +/- 10 mm
Dzięki serdeczne , o to mi chodziło


1985 - Jetta USA 1.6TD
1991 - Jetta Syncro 1.8
1992 - Audi 80 Quattro 2.8
1995 - Golf Syncro 1.8
2001 - Golf 4motion 1.9tdi
2005 - Caddy Life 1.9tdi

Rs2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: ndz sie 08, 2010 13:44

Caddy 2005 geometria tynej osi

Post autor: Rs2 » ndz paź 07, 2012 18:49

polecam się



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 20 gości