Komuter pokładowy Passat b5fl 130km

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Repeat11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pt sty 09, 2009 23:27
Lokalizacja: Nysa

Komuter pokładowy Passat b5fl 130km

Post autor: Repeat11 » sob paź 06, 2012 01:40

Witam.Mam passata b5 fl1.9tdi 130km i nie ma komputera pokładowego. I w tym moje pytanie czy jak bym kupił nowy licznik z wyświetlaczem do kompa i przełącznik na wycieraczki do kompa to czy jest w nim oryginalnie pociągnieta instalacja, czy da się to w prosty sposób podłączyć? Proszę odpowiedzi.z góry dziękuję.



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Komuter pokładowy Passat b5fl 130km

Post autor: riccardoa » sob paź 06, 2012 07:11

Nie ma.Trzeba położyć cztery przewody między licznikiem i manetką.



Awatar użytkownika
psilos1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1152
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 12:25

Re: Komuter pokładowy Passat b5fl 130km

Post autor: psilos1 » sob paź 06, 2012 11:17

riccardoa pisze:Nie ma.Trzeba położyć cztery przewody między licznikiem i manetką.
Zapomniałeś o przewodach do czujnika temperatury zewnętrznej i sygnale spalania z ECU
Wszystko jest tutaj :http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167341 .



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Re: Komuter pokładowy Passat b5fl 130km

Post autor: riccardoa » sob paź 06, 2012 12:58

psilos1 pisze:
riccardoa pisze:Nie ma.Trzeba położyć cztery przewody między licznikiem i manetką.
Zapomniałeś o przewodach do czujnika temperatury zewnętrznej i sygnale spalania z ECU
Wszystko jest tutaj :http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167341 .
Ja o niczym nie zapomniałem,w passacie to już jest i nic dodatkowo nie potrzeba dociągać po za tym co napisałem.Robiłeś to czy się domyślasz?



Awatar użytkownika
psilos1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1152
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 12:25

Komuter pokładowy Passat b5fl 130km

Post autor: psilos1 » sob paź 06, 2012 14:10

Zakładałem fis w G4 .Co z czujnikiem temp .jezeli nie ma climatronika ?



Repeat11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pt sty 09, 2009 23:27
Lokalizacja: Nysa

Komuter pokładowy Passat b5fl 130km

Post autor: Repeat11 » sob paź 06, 2012 14:41

Czyli z tego co zrozumialem to wystarczy od manetki kable puścić do licznika i wszystko powinno działać :grin: a co z kodowaniem kluczyków? a i czy jak kupie licznik z dużym wyswietlaczem to czy bedzie pokazywać otarte drzwi koniec płynu w spryskiwaczach itp.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Komuter pokładowy Passat b5fl 130km

Post autor: Qto » sob paź 06, 2012 14:46

Repeat11 pisze:a co z kodowaniem kluczyków?
cza zrobić
Repeat11 pisze:czy jak kupie licznik z dużym wyswietlaczem to czy bedzie pokazywać otarte drzwi
tak
Repeat11 pisze:koniec płynu w spryskiwaczach itp.
musi być czujnik...i kabelek od czujnika do licznika + zmiana kodowania



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Re: Komuter pokładowy Passat b5fl 130km

Post autor: riccardoa » sob paź 06, 2012 15:54

psilos1 pisze:Zakładałem fis w G4 .Co z czujnikiem temp .jezeli nie ma climatronika ?
dokłada sam czujnik,przewód z gniazdem ma wyprowadzony pod zbiorniczkiem płynu wspomagania.



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Komuter pokładowy Passat b5fl 130km

Post autor: riccardoa » sob paź 06, 2012 15:59

Repeat11 pisze:a co z kodowaniem kluczyków?
Można wyedytować eprom,aby został VIN,przebieg i kluczyki ze starego licznika.



Repeat11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pt sty 09, 2009 23:27
Lokalizacja: Nysa

Komuter pokładowy Passat b5fl 130km

Post autor: Repeat11 » sob paź 06, 2012 17:40

Ja mam kabel ivagcom. Jakto zakodować przez niego?



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Re: Komuter pokładowy Passat b5fl 130km

Post autor: riccardoa » sob paź 06, 2012 17:54

Repeat11 pisze:Ja mam kabel ivagcom. Jakto zakodować przez niego?
Do VAG COM musisz mieć pin starego i nowego licznika.
Metoda VAG-COM. To jest procedura przetłumaczona ze strony Ross-tech.com.
Musimy dopasować nowy licznik do komputera silnika.
Wszystkie passaty po liftingu (od 10.2000) mają immobiliser 3 generacji.
Procedura wygląda tak.

Uruchamiamy VAG-COM

Najpierw należy zakodować poszczególne komponenty.

Kodujemy CAN:
Wybieramy:
[19 - CAN Gateway]
[Recode - 07]
Wprowadzamy 5-cyfrowy numer kodowania spisany uprzednio ze starego licznika.
[Do It!]
[Close Controller, Go Back - 06]

Kodujemy Licznik:

Wybieramy:
[17 - Instruments]
[Recode - 07]
Wprowadzamy 5-cyfrowy numer kodowania spisany uprzednio ze starego licznika.
[Do It!]

Robimy dopasowanie, logujemy się do licznika:
[Login - 11]
Wpisujemy PIN obecnego licznika w formacie 0XXXX.
[OK]

Następnie:
[Adaptation - 10]
Wybieramy kanał 50.
[Read]
W polu [New Value] wpisujemy PIN starego licznika w formacie 0XXXX.
[Test]
[Save]
[OK]

Wyłączamy zapłon i włączamy w ciągu 1 minuty, ale nie uruchamiamy silnika!

Wybieramy:
[17 - Instruments]
Sprawdzamy czy w polu [Extra] pojawił się VIN naszego samochodu.

Teraz trzeba zakodować kluczyki. Prawdopodobnie należy wymienić transpondery na nowe czyste.
Można to sprawdzić w bloku 22 wartości mierzonych, w polu 3 powinna być wartość 1. Jeżeli jest 1 to można przeprowadzić programowanie kluczy.

[Login - 11]
Wpisujemy PIN starego licznika w formacie 0XXXX.
[OK]

[Adaptation - 10]
Wybieramy kanał 21
[Read]
Wpisujemy wartość 0
[Save]
W ten sposób wymazaliśmy stare klucze. Teraz wpisujemy luczbę posiadanych kluczy, które chcemy dopasować.
[Save]
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

Wyciągamy klucz ze stacyjki.
Szybko wkładamy następny klucz i włączamy zapłon, lampka immo powinna zganąć po ok. dwóch sekundach, wtedy możemy wyjąć klucz. Powtarzamy tą procedurę dla wszystkich kluczy które chcemy dopasować.
Uruchomić silnik ostatnim dopasowanym kluczem.



Repeat11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pt sty 09, 2009 23:27
Lokalizacja: Nysa

Komuter pokładowy Passat b5fl 130km

Post autor: Repeat11 » sob paź 06, 2012 20:04

a gdzie można znaleść kod starego i nowego licznika? oraz coto są te nowe transpodery gdzie sie to znajduje



Aligator30
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 465
Rejestracja: śr lis 09, 2011 19:31
Lokalizacja: SPS

Komuter pokładowy Passat b5fl 130km

Post autor: Aligator30 » sob paź 06, 2012 20:56

Witam do wyciągnięcia pinu licznika potrzebujesz wag tacho
transpondery są w kluczach lub w pilocie ( szklane kapsułki )



Repeat11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pt sty 09, 2009 23:27
Lokalizacja: Nysa

Komuter pokładowy Passat b5fl 130km

Post autor: Repeat11 » sob paź 06, 2012 21:37

ate szklane kapsułki gdzie można nabyć?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości