Komuter pokładowy Passat b5fl 130km
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Komuter pokładowy Passat b5fl 130km
Witam.Mam passata b5 fl1.9tdi 130km i nie ma komputera pokładowego. I w tym moje pytanie czy jak bym kupił nowy licznik z wyświetlaczem do kompa i przełącznik na wycieraczki do kompa to czy jest w nim oryginalnie pociągnieta instalacja, czy da się to w prosty sposób podłączyć? Proszę odpowiedzi.z góry dziękuję.
-
- Forum Master
- Posty: 1381
- Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
- Lokalizacja: WOT
- Auto: Bora
- Silnik: ARL
Komuter pokładowy Passat b5fl 130km
Nie ma.Trzeba położyć cztery przewody między licznikiem i manetką.
Re: Komuter pokładowy Passat b5fl 130km
Zapomniałeś o przewodach do czujnika temperatury zewnętrznej i sygnale spalania z ECUriccardoa pisze:Nie ma.Trzeba położyć cztery przewody między licznikiem i manetką.
Wszystko jest tutaj :http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167341 .
-
- Forum Master
- Posty: 1381
- Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
- Lokalizacja: WOT
- Auto: Bora
- Silnik: ARL
Re: Komuter pokładowy Passat b5fl 130km
Ja o niczym nie zapomniałem,w passacie to już jest i nic dodatkowo nie potrzeba dociągać po za tym co napisałem.Robiłeś to czy się domyślasz?psilos1 pisze:Zapomniałeś o przewodach do czujnika temperatury zewnętrznej i sygnale spalania z ECUriccardoa pisze:Nie ma.Trzeba położyć cztery przewody między licznikiem i manetką.
Wszystko jest tutaj :http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167341 .
Komuter pokładowy Passat b5fl 130km
Zakładałem fis w G4 .Co z czujnikiem temp .jezeli nie ma climatronika ?
Komuter pokładowy Passat b5fl 130km
Czyli z tego co zrozumialem to wystarczy od manetki kable puścić do licznika i wszystko powinno działać a co z kodowaniem kluczyków? a i czy jak kupie licznik z dużym wyswietlaczem to czy bedzie pokazywać otarte drzwi koniec płynu w spryskiwaczach itp.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Komuter pokładowy Passat b5fl 130km
cza zrobićRepeat11 pisze:a co z kodowaniem kluczyków?
takRepeat11 pisze:czy jak kupie licznik z dużym wyswietlaczem to czy bedzie pokazywać otarte drzwi
musi być czujnik...i kabelek od czujnika do licznika + zmiana kodowaniaRepeat11 pisze:koniec płynu w spryskiwaczach itp.
-
- Forum Master
- Posty: 1381
- Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
- Lokalizacja: WOT
- Auto: Bora
- Silnik: ARL
Re: Komuter pokładowy Passat b5fl 130km
dokłada sam czujnik,przewód z gniazdem ma wyprowadzony pod zbiorniczkiem płynu wspomagania.psilos1 pisze:Zakładałem fis w G4 .Co z czujnikiem temp .jezeli nie ma climatronika ?
-
- Forum Master
- Posty: 1381
- Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
- Lokalizacja: WOT
- Auto: Bora
- Silnik: ARL
Komuter pokładowy Passat b5fl 130km
Można wyedytować eprom,aby został VIN,przebieg i kluczyki ze starego licznika.Repeat11 pisze:a co z kodowaniem kluczyków?
-
- Forum Master
- Posty: 1381
- Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
- Lokalizacja: WOT
- Auto: Bora
- Silnik: ARL
Re: Komuter pokładowy Passat b5fl 130km
Do VAG COM musisz mieć pin starego i nowego licznika.Repeat11 pisze:Ja mam kabel ivagcom. Jakto zakodować przez niego?
Metoda VAG-COM. To jest procedura przetłumaczona ze strony Ross-tech.com.
Musimy dopasować nowy licznik do komputera silnika.
Wszystkie passaty po liftingu (od 10.2000) mają immobiliser 3 generacji.
Procedura wygląda tak.
Uruchamiamy VAG-COM
Najpierw należy zakodować poszczególne komponenty.
Kodujemy CAN:
Wybieramy:
[19 - CAN Gateway]
[Recode - 07]
Wprowadzamy 5-cyfrowy numer kodowania spisany uprzednio ze starego licznika.
[Do It!]
[Close Controller, Go Back - 06]
Kodujemy Licznik:
Wybieramy:
[17 - Instruments]
[Recode - 07]
Wprowadzamy 5-cyfrowy numer kodowania spisany uprzednio ze starego licznika.
[Do It!]
Robimy dopasowanie, logujemy się do licznika:
[Login - 11]
Wpisujemy PIN obecnego licznika w formacie 0XXXX.
[OK]
Następnie:
[Adaptation - 10]
Wybieramy kanał 50.
[Read]
W polu [New Value] wpisujemy PIN starego licznika w formacie 0XXXX.
[Test]
[Save]
[OK]
Wyłączamy zapłon i włączamy w ciągu 1 minuty, ale nie uruchamiamy silnika!
Wybieramy:
[17 - Instruments]
Sprawdzamy czy w polu [Extra] pojawił się VIN naszego samochodu.
Teraz trzeba zakodować kluczyki. Prawdopodobnie należy wymienić transpondery na nowe czyste.
Można to sprawdzić w bloku 22 wartości mierzonych, w polu 3 powinna być wartość 1. Jeżeli jest 1 to można przeprowadzić programowanie kluczy.
[Login - 11]
Wpisujemy PIN starego licznika w formacie 0XXXX.
[OK]
[Adaptation - 10]
Wybieramy kanał 21
[Read]
Wpisujemy wartość 0
[Save]
W ten sposób wymazaliśmy stare klucze. Teraz wpisujemy luczbę posiadanych kluczy, które chcemy dopasować.
[Save]
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Wyciągamy klucz ze stacyjki.
Szybko wkładamy następny klucz i włączamy zapłon, lampka immo powinna zganąć po ok. dwóch sekundach, wtedy możemy wyjąć klucz. Powtarzamy tą procedurę dla wszystkich kluczy które chcemy dopasować.
Uruchomić silnik ostatnim dopasowanym kluczem.
Komuter pokładowy Passat b5fl 130km
a gdzie można znaleść kod starego i nowego licznika? oraz coto są te nowe transpodery gdzie sie to znajduje
-
- Użytkownik
- Posty: 465
- Rejestracja: śr lis 09, 2011 19:31
- Lokalizacja: SPS
Komuter pokładowy Passat b5fl 130km
Witam do wyciągnięcia pinu licznika potrzebujesz wag tacho
transpondery są w kluczach lub w pilocie ( szklane kapsułki )
transpondery są w kluczach lub w pilocie ( szklane kapsułki )
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 78 gości