Dolna osłona silnika - potrzebna? Jeździsz z czy bez?

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Yaro1981
Forum Master
Forum Master
Posty: 1621
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 13:17
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Dolna osłona silnika - potrzebna? Jeździsz z czy bez?

Post autor: Yaro1981 » ndz cze 17, 2012 17:47

Orkan pisze:Na lato lepiej sie jezdzi bez,na zime dobrze zalozyc z wiadomych powodow
możesz bardziej swoją myśl rozwinąć bo jak dla mnie to co napisałeś jest głupie :helm:


[url=http://www.ratlook.pl][img]http://images31.fotosik.pl/364/d5ade2bfa65858dd.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Dolna osłona silnika - potrzebna? Jeździsz z czy bez?

Post autor: KamilP » ndz cze 17, 2012 21:28

Ja mam osłonę, chociaż jak ostatnio w kałużę wjechałem to kierownica mi się zblokowała, ja zdziwiony maskę otwieram a tu para.. Wraz na silnik poleciało bo do tych bocznych śrubki te dziwne pogubiłem, u mnie w mk3 jest całościowa osłona, i wraz woda poleciała. A kiera zablokowała się bo pasek wilgoci dostał a że dość lekko napięty to kółko się zatrzymało od wspomy. Brata osłona od MK4 leży w garażu i czeka już nie wiem ile na montaż.. Nigdy nie ma czasu :bajer: Ale dobrze jest ją mieć, najgorzej ze jak coś pod silnikiem będziesz robił to trzeba zdejmować ale to nie długo. U mnie na miskę jest wycięcie czyli przy wymianie oleju zdejmowac nie muszę. Po co mają te wszystkie kamyczki lecieć na pasek, woda z kałuż itp na gorący silnik, woda z błotem i w komorze silnikowej tylko to się gromadzi..



Golfcb
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: śr wrz 19, 2012 22:15

Dolna osłona silnika - potrzebna? Jeździsz z czy bez?

Post autor: Golfcb » śr paź 03, 2012 13:44

chciałbym założyć sobie osłonę,czytam,miele tematy. Wiadomo najlepiej by było ori ale ludzie odradzają osłonę oryginalna do benzyny bo jest mala i pic na wodę. Chciałem zamówić do disla jeśli pasuje do benzyny 1.6SR ale nie wiem jak z pasowaniem jej + jak temperatury zima/latem. Czytałem dyzo o rezerw-plast z allegro ze zamienniki ale swoja role osłony zdają dobrze. Tylko trzeba śrubki i spinki ori zamówić ale to grosze. Tylko czy to do 1.6SR pasować będzie...



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8880
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Dolna osłona silnika - potrzebna? Jeździsz z czy bez?

Post autor: marcin7x5 » czw paź 04, 2012 11:49

Golfcb pisze:oryginalna do benzyny bo jest mala i pic na wodę
Może i jest mała ale gdyby była potrzebna większa to producent by taką zrobił. Ja osobiście odkąd mam ta "mała" to sobie chwalę bo pasek i rolki nie sa juz ochlapane po każdym wjeździe w kałużę lub błocko.



Golfcb
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: śr wrz 19, 2012 22:15

Dolna osłona silnika - potrzebna? Jeździsz z czy bez?

Post autor: Golfcb » czw paź 04, 2012 13:06

a pomożecie mi ze zidentyfikowaniem bocznych osłon. Nie wiem gdzie one sa jak patrze z góry. Mogę prosić o jakieś info gdzie spojrzeć żeby się doweidzieć czy mam je czy bocznych tez nie mam ?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8880
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Dolna osłona silnika - potrzebna? Jeździsz z czy bez?

Post autor: marcin7x5 » czw paź 04, 2012 13:11

Boczne osłony to są mocowane do podłuznic. Zerknij sobie przy kole to będziesz widział czy masz osłony czy widzisz bezpośrednio np skrzynię biegów lub koło pasowe na wale korbowym.



Golfcb
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: śr wrz 19, 2012 22:15

Dolna osłona silnika - potrzebna? Jeździsz z czy bez?

Post autor: Golfcb » czw paź 04, 2012 20:41

ciężko - murze zobaczyć podłożnice co to jest.. albo kolo pasowe na wale korbowym :D bo skrzyni to ja chyba nie widzę ;) czy jest gdzieś jakaś fotka gdzie na to patrzeć ? patrzac od silnika to kola wiadomo nie widze bo jest nadkole chyba. Patrząc od zewnątrz od skręconego kola to widzę ewentualnie początek tych wahaczy czy czegoś na czym później jest guma od stabilizatora.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8880
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Dolna osłona silnika - potrzebna? Jeździsz z czy bez?

Post autor: marcin7x5 » pt paź 05, 2012 09:07

Golfcb pisze:podłożnice co to jest
to taki element karoserii do której przykręcony jest na poduszkach silnik i skrzynia. Ida one od ściany grodziowej aż do zderzaka.
Golfcb pisze:kolo pasowe na wale korbowym
Koło na który "nawinięty" jest pasek klinowy/ wielorowkowy, który napędza alternator, pompę wspomagania itd.
Jeżeli patrzysz od silnika to pod podłużnicą powinna być tak plastykowa obudowa - to jest własnie osłona boczna. Tak samo z drugiej strony tam gdzie jest skrzynia biegów.



miskieusz
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7799
Rejestracja: śr sie 01, 2007 22:42
Lokalizacja: DW

Dolna osłona silnika - potrzebna? Jeździsz z czy bez?

Post autor: miskieusz » ndz paź 07, 2012 16:18

Panowie a ja zapytam, czy jest próbować reanimować ori osłonę, która ma styrane mocowania, czy lepiej pokusić się o kupno nowej ale nie ori ( koło 100pln). Niestety nówka ori w gajosie wyskakuje 350zł a to wg mnie trochę chore za kawałek plastiku...
Zastanawia mnie jeszcze różnica w głośności, bo te nieori zazwyczaj sa płaskie i nie mają tych klocków, które mają 'wyciszać'. Ktoś montował i widzi różnicę?
Poza tym, wszystkie osłony boczne, które widziałem nie mają wycięcia na kierownicę powietrza na skrzynię w 4motion



Awatar użytkownika
RomeY
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw gru 27, 2012 16:16
Lokalizacja: Gdańsk

Dolna osłona silnika - potrzebna? Jeździsz z czy bez?

Post autor: RomeY » czw gru 27, 2012 16:21

Witam,

Czy ktoś się orientuje, czy do wersji Bora diesel 2002r. 96kW (130KM) automat potrzebna jakaś specjalna osłona? Bo dzwoniłem do 1 sklepu i akurat podobno do tego modelu jest coś innego i nie mają.
Czy może być jednak standardowa plastikowa z allegro za 115zł po prostu do diesla?



stysieq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob lut 18, 2012 14:59

Dolna osłona silnika - potrzebna? Jeździsz z czy bez?

Post autor: stysieq » pt gru 28, 2012 15:40

Witam
Czy oryginalna osłona dolna do golfa IV TDI z wygłuszeniem ma wpływ na poziom hałasu w kabinie?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Dolna osłona silnika - potrzebna? Jeździsz z czy bez?

Post autor: italiano_83 » pt gru 28, 2012 22:47

stysieq pisze:Czy oryginalna osłona dolna do golfa IV TDI z wygłuszeniem ma wpływ na poziom hałasu w kabinie?
Coś tam ma, choć ja jeżdżąc swojego czasu z ściągniętą osłoną różnice odczułem ... Na postoju słychać, że silnik głośniej pracuje.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

ares1973
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob lip 06, 2013 08:23

Dolna osłona silnika - potrzebna? Jeździsz z czy bez?

Post autor: ares1973 » sob lip 06, 2013 08:53

Witam.Czy do benzyniaka jest jakaś osłona zakrywająca cały spód silnika? bora1.6



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Dolna osłona silnika - potrzebna? Jeździsz z czy bez?

Post autor: Sztomel » sob lip 06, 2013 13:56

Owszem, że ma ale nie tylko chodzi o wygłuszenie pracy silnika. Mojej już dawno nie mam bo na każdej muldzie mi ją zrywało mimo iż nie mam obniżonego zawieszenia. Zawieszenie miękkie i kilka muld pod rząd i już zbierałem osłonę z ulicy aż się w końcu wk... i ją wywaliłem a teraz mam :
- zafajdaną całą komorę silnika i silnik od syfu i błota aż po wygłuszenie maski komory silnika,
- pasek wielorowkowy od napędu klimy, alternatora i pompy wspomagania - piach lecący na koła pasowe - a zwłaszcza na koło sprężarki klimatyzacji szybko go niszczy i powoduje powstawanie w nim znacznych wgłębień aż w końcu dziur,
- hałas już pmijam,
- przejazd przez większe kałuże powoduje mniejsze lub większe problemy z elektryką osprzętu silnika - nie zawsze ale jednak.
Rozwiązaniem w moim przypadku jest usztywnienie zawieszenia i poszukania jednak osłony na stałe.
Mowa oczywiście o osłonie pod silnik TDI.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości