kierownica chodzi za lekko

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lampart
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 540
Rejestracja: pn wrz 13, 2010 18:32

kierownica chodzi za lekko

Post autor: Lampart » pn lut 20, 2012 09:17

panowie oto wydruk z zrobienia zbieżności mojego Golfa może ktoś zerknąć na nie może tu jest coś nie tak dlaczego mi ta kierownica tak lekko chodzi , ręce opadają

http://zapodaj.net/f36b82f295bf.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;

jeszcze takie coś znalazłem w książce

" jeżeli przy ustawieniu koł do jazdy na wrost układ kierowniczy nie ma luzu ale blokuje się przy mocniejszym skręceniu koł oznacza zużycie zębatki przekładni kierowniczej. Należy wtedy wymienić calą przekładnię."

i teraz tak pamiętam w moim Matizie aby zablokować kierownicę musiałem koła ( bez kluczyka w stacyjce) mieć skręcone w którąś stronę. w Golfie mam tak że wysiadając z auta ( wyjęty kluczyk kola na wprost ) zawadzając brzuchem ( :-) :-) ) o kierownicę robiąc minimalny ruch kołem kierownicy blokuje się ona . Czy to nie wydaje się podejrzane? Jak to jest w Waszych Golfach


oswoić autyzm, http://www.michalautyzm.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

seria ALH 90 km-->>soft-->>127km-->>wtryski ASV+ ASO Damian ppp ==145km :okej: :satan:

Obrazek

Awatar użytkownika
damian-ppp
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
Lokalizacja: Warszawa - Białołęka

Re: kierownica chodzi za lekko

Post autor: damian-ppp » pn lut 20, 2012 11:06

Lampart pisze: " jeżeli przy ustawieniu koł do jazdy na wrost układ kierowniczy nie ma luzu ale blokuje się przy mocniejszym skręceniu koł oznacza zużycie zębatki przekładni kierowniczej. Należy wtedy wymienić calą przekładnię."

i teraz tak pamiętam w moim Matizie aby zablokować kierownicę musiałem koła ( bez kluczyka w stacyjce) mieć skręcone w którąś stronę. w Golfie mam tak że wysiadając z auta ( wyjęty kluczyk kola na wprost ) zawadzając brzuchem ( :-) :-) ) o kierownicę robiąc minimalny ruch kołem kierownicy blokuje się ona . Czy to nie wydaje się podejrzane? Jak to jest w Waszych Golfach
U mnie jest tak samo, wystarczy przekręcić niewiele kierownicę w którąkolwiek stronę i zablokuje się :chytry: Za blokowanie kiery odpowiada nie przekładnia kierownicza a stacyjka - to w niej jest mechanizm blokujący koło kierownicy.
Według mnie to co znalazłeś dotyczy blokowania się kierownicy przy mocnym skręceniu kół i nie odbijanie samoczynne - miałem tak w mk3.


Mam VAG-a i VAG TACHO, w razie potrzeby pisać na PW :-)

Awatar użytkownika
Lampart
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 540
Rejestracja: pn wrz 13, 2010 18:32

kierownica chodzi za lekko

Post autor: Lampart » pn lut 20, 2012 11:35

poprawka w moim aucie z wyjetym kluczykiem skręcam w lewo - 16 cm kierownica się rusza aż do blokady w prawo 1.5 cm i blokada
u Koleżanki w Golfie ( rok temu miala regenerowaną kierownicę) w lewo 16 cm w prawo 5 cm.

Damian-cenna uwaga dzięki. Jednak z tym odbijaniem kierownicy to ja mam tak że z lekkich luków lub ostrych przy małych prędkościach kierownica marnie odbija-muszę sam ręką ja wyprowadzić na wprost. Szybciej jadę mały łuk - wyprowadzi sie sama jednak nie do końca. Ręce mi już opadają.


oswoić autyzm, http://www.michalautyzm.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

seria ALH 90 km-->>soft-->>127km-->>wtryski ASV+ ASO Damian ppp ==145km :okej: :satan:

Obrazek

Awatar użytkownika
damian-ppp
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
Lokalizacja: Warszawa - Białołęka

Re: kierownica chodzi za lekko

Post autor: damian-ppp » pn lut 20, 2012 12:13

Lampart pisze: Jednak z tym odbijaniem kierownicy to ja mam tak że z lekkich luków lub ostrych przy małych prędkościach kierownica marnie odbija-muszę sam ręką ja wyprowadzić na wprost. Szybciej jadę mały łuk - wyprowadzi sie sama jednak nie do końca. Ręce mi już opadają.
Szczerze mówiąc nie zwróciłem uwagi na to jak u mnie to działa - będę musiał zweryfikować tę kwestię :D


Mam VAG-a i VAG TACHO, w razie potrzeby pisać na PW :-)

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

kierownica chodzi za lekko

Post autor: Shmatan » pt lut 24, 2012 21:13

Lampart pisze:Jednak z tym odbijaniem kierownicy to ja mam tak że z lekkich luków lub ostrych przy małych prędkościach kierownica marnie odbija-muszę sam ręką ja wyprowadzić na wprost. Szybciej jadę mały łuk - wyprowadzi sie sama jednak nie do końca.
no to chyba raczej oczywiste że nie zawsze kierownica sama wróci - tylko niektóre citroeny miały taki bajer że nawet na parkingu się centrowała.

Mi się wydaje że niepotrzebnie szukać problemu tam gdzie go nie ma



Awatar użytkownika
Lampart
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 540
Rejestracja: pn wrz 13, 2010 18:32

kierownica chodzi za lekko

Post autor: Lampart » ndz lut 26, 2012 20:20

Panowie a takie pytanie- czy zużyte amortyzatory przednie ( sprężyny z przodu nówki) mogą mieć wpływ na komfort prowadzenia w sensie że kierownica może chodzić za lekko? mam 250 tyś najechane a z przodu amory od nowości ,z tyłu nowe tył sztywny a przód pływa z lekka.


oswoić autyzm, http://www.michalautyzm.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

seria ALH 90 km-->>soft-->>127km-->>wtryski ASV+ ASO Damian ppp ==145km :okej: :satan:

Obrazek

alus1166
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt lis 17, 2009 00:22
Lokalizacja: poland

kierownica chodzi za lekko

Post autor: alus1166 » ndz mar 04, 2012 11:54

a ja mam mianowicie taki problem że po wymianie całej przekładni wraz z drążkami wspomaganie ciężko chodzi czekam na podpowiedzi co może być ?? :(


aluś

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

kierownica chodzi za lekko

Post autor: grg474 » ndz mar 04, 2012 15:42

alus1166 pisze:że po wymianie całej przekładni wraz z drążkami wspomaganie ciężko chodzi czekam na podpowiedzi co może być ??
za mocno dociągnięte na śrubie regulacyjnej (kasującej luz)- jeśli maglownica po regeneracji


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Lampart
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 540
Rejestracja: pn wrz 13, 2010 18:32

kierownica chodzi za lekko

Post autor: Lampart » pn mar 05, 2012 09:12

a na moje pytanie ktoś odpowie?


oswoić autyzm, http://www.michalautyzm.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

seria ALH 90 km-->>soft-->>127km-->>wtryski ASV+ ASO Damian ppp ==145km :okej: :satan:

Obrazek

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

kierownica chodzi za lekko

Post autor: grg474 » pn mar 05, 2012 17:17

Lampart, tak - jeśli przód pływa to znaczy że zużyte amory - koła odbijają się od jezdni


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Lampart
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 540
Rejestracja: pn wrz 13, 2010 18:32

kierownica chodzi za lekko

Post autor: Lampart » pn mar 05, 2012 17:49

myśle ze w tym miechu wymienię amortyzatory myśle nad bilstein gazowych na przód.


oswoić autyzm, http://www.michalautyzm.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

seria ALH 90 km-->>soft-->>127km-->>wtryski ASV+ ASO Damian ppp ==145km :okej: :satan:

Obrazek

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

kierownica chodzi za lekko

Post autor: jhosef » śr mar 07, 2012 18:40

Wątpię aby amortyzatory odpowiadały za nadmierną siłę wspomagania. Lampart, masz zwykłe wspomaganie z pompą na silniku?

Gdyby nie to, że przy wyłączonym silniku też zbyt lekko się kręci to bym powiedział, że może pompa daje za wysokie ciśnienie. Zdaje się, że jest w niej jakiś zawór regulacyjny. Szczegółów nie znam bo nigdy się tym nie interesowałem.



zaba_1974
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt mar 27, 2007 19:22
Lokalizacja: kłodzko
Kontakt:

kierownica chodzi za lekko

Post autor: zaba_1974 » śr paź 03, 2012 06:09

witam padł zawór serwatronik są dwa mechaniczny i elektryczny :grin: http://motofocus.pl/nowosci/7613/servot ... pomaganiem" onclick="window.open(this.href);return false;



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 4 gości