TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
szewczi90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 663
Rejestracja: sob lip 02, 2011 22:36
Lokalizacja: - - - - - -
Kontakt:

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: szewczi90 » pt wrz 21, 2012 15:50

Ravek89 pisze:Witam, chcialbym aby ktos udzielil mi informacji na temat tego, jaki opornik wstawic na wiazce przy czujniku temperatury plynu chlodniczego (jaka oporność bądź też jaki numer opornika potrzebny), ktos obeznany w dieslach bedzie wiedzial o co chodzi, dodam ze pompa juz powoli siada, dlatego tez mechanik zalozyl mi ten opornik by oszukac ECU i podawal wtedy temp nawet przy rozgrzanej oliwie okolo 40 st aby lepiej odpalal na zimnym, bo dostaje wtedy wiecej paliwa, na cieplym odpala elegancko, gdyz mam poprawione to w mapie ;) dodam tez ze kat i dawka na biegu jalowym ustawiona jak trzeba. Silnik 1.9 TDI ALH :P oczekuje na odpowiedz ;)
mam ten sam problem co Ty, też mam opornik wsadzony, dzięki temu nie hehła, ale za to jak jest -25 to ciężko pali
po co Ci inny opornik skoro masz wsadzony? trzeba myśleć nad nową pompą


Obrazek

Awatar użytkownika
arek07
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw kwie 02, 2009 14:42
Lokalizacja: Gdańsk

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: arek07 » ndz wrz 23, 2012 22:26

Witam
Mam problem z odpaleniem TDI 1z gdy trochę postoi, wystarczy kilka godzin i muszę go kręcić i kręcić...
Zaczęło się to od zmiany filtra paliwa. Na początku jak postał przez noc ciężko było go odpalić a aktualnie jest masakra, muszę go bardzo długo kręcić żeby odpalił.
Myślałem że to filtr więc został ponownie wymieniony, to nic nie dało więc zostały sprawdzone przewody, wymieniony zawór zwrotny (ten przy filtrze) w końcu założyłem zawór zwrotny na zasilaniu przed filtrem, po tym to samo czyli cofa się paliwo i nie mogę go odpalić :banghead:
Jak auto odpali to chodzi dobrze i ma moc, aktualnie jak go od razu odpalam to przy odpaleniu chwile się obroty zawahają ale później pracuje równo.
Na vagu wyszły błędy: 671 Przełącznik Cruise Control, 1237 N109, oraz 539 - Czujnik temperatury paliwa – G81. Ten ostatni nie wykasował się.
POMOCY :(



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: italiano_83 » ndz wrz 23, 2012 22:40

1. 01237
(Kody błędów)
Zawór N109 odcinający paliwo. Usterka mechaniczna. Przerwa lub zwarcie z masą.
http://www.google.pl/custom?hl=pl&newwi ... .vwgolf.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
arek07 pisze:Czujnik temperatury paliwa – G81. Ten ostatni nie wykasował się.
POMOCY
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 77&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.google.pl/custom?hl=pl&newwi ... .vwgolf.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Jest na forum w wyszukiwarce, jak widać wielokrotnie poruszane tematy, w razie czego można kontynuować w jednym z nich.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
arek07
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw kwie 02, 2009 14:42
Lokalizacja: Gdańsk

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: arek07 » ndz wrz 23, 2012 22:59

italiano_83, kolego dobrze wiem co to są za błędy, temat nie dotyczy tych błędów tylko tego że paliwo się cofa i auto nie pali

Edit: Italinao_83
Zacznij używać wyszukiwarki i czytać ze zrozumieniem, o cofającym paliwie jest tona tematów.
Skup się na n109 bo to on odcina paliwo :bajer:



pawel2k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: wt sie 29, 2006 00:51
Lokalizacja: Pułtusk
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: pawel2k » wt wrz 25, 2012 14:17

Golf IV 1.9 TDI 116 koni AJM problem z paleniem rano. Jak juz odpali to pojade kawalek zgasnie po dlugim kreceniu zapali i jest ok od nastepnego dnia.
Vag pokazywal tylko blad czujnika plynu chlodzacego G2 zalozony nowy orginal. Teraz nie ma bledow. Od czego zacząć diagnoze ?



przemek103
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn lut 23, 2009 22:17
Lokalizacja: Łosice/Siedlce
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: przemek103 » pn paź 01, 2012 19:35

witam. mam problem z paleniem na ciepłym 1.6 TDic SB. wiem, że jest dużo tematów na ten temat, ale szukanie tego może zająć kilka godzin.
więc tak, problem z paleniem zaczął mi się jakieś dwa miesiące temu, myślałem ze akumulator i pewnie tak jest, trochę go doładuje i pali bez problemu. jeszcze go nie wymieniam, bo czekam na wypłatę :)
w ciągu ostatnich dwóch tygodni ( na zimnym jest w miarę ok, odpala za drugim obrotem wału), ale na ciepłym jak postoi powyżej 10 minut nie chcę palić, z grzaniem swiec i bez, czasami odpali z trudem, a czasami nie chcę wcale zapalić. dodam jeszcze, że odpalałem przez kable rozruchowe i w ten sposób pali od strzała.
jestem pewien, że akumulator się kończy, ale może coś jeszcze jest przyczyną nie odpalania na ciepłym. z góry dziękuję za pomoc. może trochę nie wyraźnie napisałem to co się dzieje w aucie, ale może ktoś zrozumie i pomoże



viper126p
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob sie 11, 2007 13:04
Lokalizacja: Poznań

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: viper126p » pn paź 01, 2012 21:22

może poprostu masz zużyte tulejki w rozruszniku i jak ciepły to jest wtedy wiekszy luz,wirnik sie kontuje i wtedy ciężko sie obraca



Awatar użytkownika
ZbyszkU
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: pn gru 13, 2010 18:38
Lokalizacja: DPL

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: ZbyszkU » wt paź 02, 2012 16:34

Witam Panowie
Mój problem jest troszkę inny niż tutaj opisane.
Otóż mam ALH z 2002 roku, za każdym razem kiedy rano odpalam auto na zimnym silniku przez jakieś 5 sek pojawia się niebieska chmura spalin i w dodatku silnik pracuje nierówno, po tym czasie wszystko się normuje i nie ma problemu. Na ciepłym nie ma także problemu z odpalaniem. Wymieniłem świece na ngk i nic. Wczoraj postawiłem auto do mechanika, powiedział że z VAGA wszystko jest ok (kąt wtrysku i dawka) Moje pytanie: gdzie dalej mam szukac? Skąd ta niebieska chmura dymu? Czujnik temp. płynu wymieniony. Dodam jeszcze, że na 10 000km dolewam ok 0,5 litra oleju syntetycznego
Proszę o pomoc



viper126p
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob sie 11, 2007 13:04
Lokalizacja: Poznań

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: viper126p » wt paź 02, 2012 20:03

jesli cisnienie sprężania jest ok to najprawdopodobniej masz do wymiany gumki uszczelniajace prowadnice zaworów w głowicy



Awatar użytkownika
Łukasz86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: wt wrz 20, 2011 14:06
Lokalizacja: zach pom

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: Łukasz86 » wt paź 02, 2012 21:37

miałem taki sam przypadek a dokładnie mówiąc palił cieżko jak miał dobre 90 stopni temperatury :bylo:
Dobra korekta Mapy startowej i jest Ok :grin:
Oczywiście jeśli mowa o silniku PD :smoke:



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: italiano_83 » wt paź 02, 2012 21:44

piecka30 pisze:wniosku ze ulatwie nieco moje pytanie bo nikt tak naprawde nie sprecyzowal jak ulatwia odpalenie swego autka. .Chodzi oto ze moj golf odpala niemal idealnie i odrazu na zimnym silniku natomiast po rozgrzaniu go i dluzszej
:blush:
piecka30 pisze: Czy po tak dokladnym opisie ktos moglby postawic diagnoze dla mojego gofera? Zgory dziekuje.
:bajer: A niby jak skoro nawet nie napisałeś jaki masz silnik, moc oznaczenie ...
Łukasz86 pisze:Oczywiście jeśli mowa o silniku PD :smoke:
W niektórych VP jest ta sama historia... :hehe:
To już tak boli poczytać ten temat ... wiem, wiem wiem... 110 stron - trzy lata czytania... tylko kogo to wina jak nie samych użytkowników skoro non stop o tym samym piszecie :bajer: Ale już niedługo ... :smoke:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

tomek0809
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: wt wrz 04, 2012 14:18

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: tomek0809 » śr paź 03, 2012 09:56

W moim ALH pomogła wymiana szczotkotrzymaczy i tulejek. Teraz na zimnym ładnie pali.



viper126p
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob sie 11, 2007 13:04
Lokalizacja: Poznań

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: viper126p » śr paź 03, 2012 10:51

na ciężkie palenie ciepłych silników TDI pomaga na 100% korekta mapy startowej ale tylko wtedy jesli rozrusznik normalnie kreci bo jak ledwo obraca to trza go zrobic,korekte mapy



Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: kw » śr paź 03, 2012 11:18

viper126p pisze:na ciężkie palenie ciepłych silników TDI pomaga na 100% korekta mapy startowej ale tylko wtedy jesli rozrusznik normalnie kreci bo jak ledwo obraca to trza go zrobic,korekte mapy mozna zrobic np.tu http://......." onclick="window.open(this.href);return false;.
Marketing szeptany?


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 127 gości