Wygłuszenie podłogi od podstaw..
Moderatorzy: dan124, powalla, VIP
- ygd
- Prezes vwgolf.pl
- Posty: 1832
- Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
- Lokalizacja: Siedlce
- Auto: Audi S3
- Silnik: AFN
- Kontakt:
Wygłuszenie podłogi od podstaw..
A więc mam zdarte wszystkie maty z podłogi, całość zabezpieczona i pomalowana.. co teraz? Chcę przede wszystkim wyciszyć hałas z układu wydechowego.
Zastanawiałem się nad matami dekarskimi, ale to chyba dość drogo wyjdzie, bo pewno jedna warstwa to mało?
Ewentualnie może 1 warstwa maty dekarskiej + jakiś filc na to?
Pisząc podłoga - mam na myśli całość - od ściany grodziowej, do nakładki na rant bagażnika
Może ktoś kleił jakieś maty bitumiczne/dekarskie na podłogę i wie ile metrów kwadratowych potrzeba takich mat?
Zastanawiałem się nad matami dekarskimi, ale to chyba dość drogo wyjdzie, bo pewno jedna warstwa to mało?
Ewentualnie może 1 warstwa maty dekarskiej + jakiś filc na to?
Pisząc podłoga - mam na myśli całość - od ściany grodziowej, do nakładki na rant bagażnika
Może ktoś kleił jakieś maty bitumiczne/dekarskie na podłogę i wie ile metrów kwadratowych potrzeba takich mat?
VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01
Yagod dobrze się zastanów nad matami dekarskimi, w upały do g**no nieźle śmierdzi, staje się lekko płynne i sprubuj to potem zdjąć. Beczka rozcienczalnika! Myślę że bezpieczniej użyć mat BOLL lub APP, nie mówiąc już o konkretach czyli DYNAMAT.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=47926]>>MOJA BYŁA LALECZKA<<[/url]
[url=http://avatars.jurko.net][img]http://img1.jurko.net/avatar_14129.jpg[/img][/url]
www.konstel.webs.com
[url=http://avatars.jurko.net][img]http://img1.jurko.net/avatar_14129.jpg[/img][/url]
www.konstel.webs.com
Naklejone na podłogę śmierdzieć raczej nie będzie bo od góry jest warstwa aluminum która niczego nie przepuszcza.mortas pisze:Yagod dobrze się zastanów nad matami dekarskimi, w upały do g**no nieźle śmierdzi, staje się lekko płynne i sprubuj to potem zdjąć. Beczka rozcienczalnika! Myślę że bezpieczniej użyć mat BOLL lub APP, nie mówiąc już o konkretach czyli DYNAMAT.
Śmierdzą w drzwiach gdy wyklejamy otwory technologiczne wtedy druga strona jest otwarta i paruje na gorącu a opary przez szczeliny wokół szyby dostają sie do wnętrz dlatego otwory zawsze zaklejam matami bitumicznymi np APP które w razie awari można zdjąć podgrzewając je opalarką natomiast taśmy dekarskiej nie da się zdjąć trzeba ja rozpuszczać po kawałku straszny syf się wtedy robi już lepiej wyciąc w otworach i nakleić następną warstwę.
taśam jest też nieco o połowe więc jej tłumienie jest znacznie mniejsze ja używam jej do wnętrza drzwi i ew na tapicerkę bo jest wmiarę lekka.
Co do tłumika to trudno go wytłumić trzeba nad nim dac kilka warstw mat zmniejszając ilśc w miarę oddalania się od niego.
Dzwięk z tłumika jest basowy (niskie częstotliwości) więc filc tutaj niewiele wytłumi lepsze maty.
2 rolkami wykleiłem tylko sam bagaznik tzn podłoge i boki za tylnym oparciem kanapy - dałem 2 warstwy, filc - grubosc 3-4 mm. filc dostałem za grosze od jednego kolesia z vwzoneygd pisze:2 rolki na jaki obszar podłogi? z bagażnikiem?
I jaki filc na koniec? jaka grubość?
[ Dodano: 02-08-06, 16:45 ]
jesli chodzi o tasme dekarska to mozna ja sciagnac trzeba podwazyc potem na siłe ciągniesz i podcinasz nożykiem wtedy odchodzi, potem przemywasz np beznyzna ekstrakcyjna i po kłopociepowgreg pisze: natomiast taśmy dekarskiej nie da się zdjąć trzeba ja rozpuszczać po kawałku straszny syf się wtedy robi
- Kubus20
- VW Baron
- Posty: 3221
- Rejestracja: sob lut 12, 2005 14:10
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
- Kontakt:
Więc napiszę to co sprawdziłem i czego jestem pewien.
Taśmy dekarskie są różne. Tytan jest miękki, ale za to lepiej się układa i nie trzeba go podgrzewać żeby dobrze złapał.
Kupowałem również taśmę z NOMI (już nie pamiętam jej nazwy). Była trochę droższa, ale twardsza i żeby ją ułożyć trzeba było podgrzewać. Ale dzięki temu, że była twardsza, żadne upały jej nie szkodzą. Jeżdziłem z nią cały rok i nie było mowy o tym, żeby gdzieś odkleiła się w drzwiach.
Ale przejdźmy do sedna czyli czym wygłuszyć podłogę.
Skłoniłbym się jednak do mat APP lub Boll, dlatego, że są dużo sztywniejsze od taśmy dekarskiej i wydaje mi się, że lepiej posłużą na podłogę. Na tunel, w którym idzie tłumik proponuję położyć 2 warstwy.
Dodatkowo na maty sprasowany filc lub pianka i powinno zrobić się dużo ciszej. Na allegro jest taki filc, a piankę będzie lepiej i taniej załatwić, a dodatkowo w zimę będzie ocieplac
Pozdro
Taśmy dekarskie są różne. Tytan jest miękki, ale za to lepiej się układa i nie trzeba go podgrzewać żeby dobrze złapał.
Kupowałem również taśmę z NOMI (już nie pamiętam jej nazwy). Była trochę droższa, ale twardsza i żeby ją ułożyć trzeba było podgrzewać. Ale dzięki temu, że była twardsza, żadne upały jej nie szkodzą. Jeżdziłem z nią cały rok i nie było mowy o tym, żeby gdzieś odkleiła się w drzwiach.
Nie wiem z jaką taśmą miałeś mortas do czynienia, ale ja jeżdżę z taśmą w drzwiach i w bagażniku ponad rok i nigdy nie śmierdziałamortas pisze:Yagod dobrze się zastanów nad matami dekarskimi, w upały do g**no nieźle śmierdzi
Ale przejdźmy do sedna czyli czym wygłuszyć podłogę.
Skłoniłbym się jednak do mat APP lub Boll, dlatego, że są dużo sztywniejsze od taśmy dekarskiej i wydaje mi się, że lepiej posłużą na podłogę. Na tunel, w którym idzie tłumik proponuję położyć 2 warstwy.
Dodatkowo na maty sprasowany filc lub pianka i powinno zrobić się dużo ciszej. Na allegro jest taki filc, a piankę będzie lepiej i taniej załatwić, a dodatkowo w zimę będzie ocieplac
Pozdro
Osobiście bardziej preferuje do wygłuszania maty APP lub BOLL, ale niestety są one sporo cięższe niż te dekarskie, a wygłuszenie praktycznie całego wozu trochę tych mat pochłonie, i samochód sporo może przytyć, co jak wiadomo wiąże się z większym zamuleniem i spalaniem, ale to tak na marginesie.
"Nie kłuć się z głupkiem bo ludzie mogą pomylić kto jest kto"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości