[MK4] Kierownice turbo w alh
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[MK4] Kierownice turbo w alh
W moim 90km alh zawsze od 1900 obrotów było słychac gwizd turbo i wyraźne przyspieszenie cisnące w fotel (no ale bez przesady to 90km ). Po wymianie paska rozrządu i filtrów miałem małe akuku: myślałem że turbo padło, nie było przyspieszenia i ostro słychac było jakby wywalało powietrze na zewnątrz z turba. Pojechałem do kowala gdzies tam popsikał w dolot czy wylot przy turbinie wd-40 i przeszło. Ale chyba od tamtej pory nie mam tego kopa od 1900 obr - gwiżdże ledwo ledwo. Mocy jakos nie brakuje ale od 2500 dopiero. Vagcom nie pokazuje błędów nie oglądałem bloków wartosci, brakuje mi 2 osoby do zabawy
Co może być? Kierownice turbiny? Podobno turbina przepuszcza olej minimalnie...
Co może być? Kierownice turbiny? Podobno turbina przepuszcza olej minimalnie...
Ostatnio zmieniony czw sie 24, 2006 02:56 przez suavomer, łącznie zmieniany 1 raz.
Masz ALH? czytaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91763
to musisz jechać do kowala z polerowanym kowadłem..suavomer pisze:Pojechałem do kowala
trzeba było reklamować wymiane..suavomer pisze:Po wymianie paska rozrządu i filtrów miałem małe akuku:
nieszczelność w dolocie?suavomer pisze:słychac było jakby wywalało powietrze na zewnątrz z turba
kurde z tego co napisałeś to może być wszystkosuavomer pisze: Podobno turbina przepuszcza olej minimalnie
Myśle, że kowal rozrząd i filtry zrobił dobrze. Turba wtedy nie ruszał bo nie miał takiego rozkazu . Myślę, że ten wydmuch jakby był nieszczelnoscią nie przeszedł by po wd40 (kowal mówił co to było ale ja nie zapamietałem było to ze 4 miechy temu). Zresztą to przeszło i tyle. Problemem jest brak mocy do 2500obr. Nie powiem ze muł, ale było lepiej patrz mój post wyżej. Acha czy jak to są zapieczone kiery, mozna to zrobic bez pomocy super fachowców od regeneracji?
pozdro
pozdro
Masz ALH? czytaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91763
-
- Mały gagatek
- Posty: 80
- Rejestracja: czw sie 11, 2005 22:50
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 853
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
- Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
- Kontakt:
-
- Mały gagatek
- Posty: 61
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:01
- Lokalizacja: Gniezno
- Kontakt:
Tak więc wziąłem golfa, vag-coma, lapsa i trochę chęci i porobiłem pomiary przepływki i turbiny. Na 4 biegu a wyszło w przepływce tak:
Engine speed MAF(specified) MAF(actual) EGR duty cycle
/min mg/str mg/str %
1512,750.0,645.0,4.8
1554,720.0,680.0,4.8
1596,675.0,670.0,4.8
1659,730.0,700.0,4.8
1701,750.0,735.0,4.8
1743,785.0,770.0,4.8
1806,795.0,795.0,4.8
1848,795.0,825.0,4.8
1911,795.0,850.0,4.8
1953,795.0,865.0,4.8
1995,790.0,870.0,4.8
2058,795.0,880.0,4.8
2100,795.0,895.0,4.8
2142,795.0,895.0,4.8
2205,800.0,895.0,4.8
2247,800.0,905.0,4.8
2289,800.0,895.0,4.8
2331,800.0,900.0,4.8
2373,800.0,910.0,4.8
2436,795.0,900.0,4.8
2457,795.0,905.0,4.8
2499,795.0,910.0,4.8
2541,795.0,905.0,4.8
2583,795.0,895.0,4.8
2625,795.0,900.0,4.8
2667,800.0,895.0,4.8
2709,800.0,885.0,4.8
2751,800.0,890.0,4.8
2793,800.0,870.0,4.8
2814,800.0,875.0,4.8
2856,800.0,870.0,4.8
2877,800.0,865.0,4.8
2919,805.0,860.0,4.8
2961,805.0,860.0,4.8
3003,805.0,860.0,4.8
3024,805.0,860.0,4.8
3066,805.0,850.0,4.8
3087,805.0,850.0,4.8
3129,810.0,840.0,4.8
czyli chyba dobrze. Ale turbina to już dla mnie zagadka. Dziure ma sporą od 2500 dopiero ciągnie a potem szybko spada. Logów nie daję, wykres lepiej pokaże:
Jak na wykresie tak i czuję pod butem. Pytanie: turbina się wali czy też jak mechanik robił rozrząd to skopał go (od tego mniej wiecej czasu czuję braki w depnięciu)???
Engine speed MAF(specified) MAF(actual) EGR duty cycle
/min mg/str mg/str %
1512,750.0,645.0,4.8
1554,720.0,680.0,4.8
1596,675.0,670.0,4.8
1659,730.0,700.0,4.8
1701,750.0,735.0,4.8
1743,785.0,770.0,4.8
1806,795.0,795.0,4.8
1848,795.0,825.0,4.8
1911,795.0,850.0,4.8
1953,795.0,865.0,4.8
1995,790.0,870.0,4.8
2058,795.0,880.0,4.8
2100,795.0,895.0,4.8
2142,795.0,895.0,4.8
2205,800.0,895.0,4.8
2247,800.0,905.0,4.8
2289,800.0,895.0,4.8
2331,800.0,900.0,4.8
2373,800.0,910.0,4.8
2436,795.0,900.0,4.8
2457,795.0,905.0,4.8
2499,795.0,910.0,4.8
2541,795.0,905.0,4.8
2583,795.0,895.0,4.8
2625,795.0,900.0,4.8
2667,800.0,895.0,4.8
2709,800.0,885.0,4.8
2751,800.0,890.0,4.8
2793,800.0,870.0,4.8
2814,800.0,875.0,4.8
2856,800.0,870.0,4.8
2877,800.0,865.0,4.8
2919,805.0,860.0,4.8
2961,805.0,860.0,4.8
3003,805.0,860.0,4.8
3024,805.0,860.0,4.8
3066,805.0,850.0,4.8
3087,805.0,850.0,4.8
3129,810.0,840.0,4.8
czyli chyba dobrze. Ale turbina to już dla mnie zagadka. Dziure ma sporą od 2500 dopiero ciągnie a potem szybko spada. Logów nie daję, wykres lepiej pokaże:
Jak na wykresie tak i czuję pod butem. Pytanie: turbina się wali czy też jak mechanik robił rozrząd to skopał go (od tego mniej wiecej czasu czuję braki w depnięciu)???
Masz ALH? czytaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91763
But w podłodze. I masz racje rozkręca sie jak muł do 2500 potem trochę lepiej i znowu muł - widać zresztą na wykresie. A było tak pięknie. Oczywiście 1, 2 i 3 chodzą lepiej może być, ale to niskie biegi. A 4 i 5 nie powiem dają radę ale to nie to co przed mechanikiem. Gdzie tu można zrobić porządną diagnozę w okolicach Zielonej Góry? Oczywiście jak na forum nie znajdę odpowiedzi Zresztą karnąłbym się i gdziekolwiek
Masz ALH? czytaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91763
no niezły lag na turbo słabo się zwieksza cisnienie..suavomer pisze:But w podłodze. I masz racje rozkręca sie jak muł do 2500 potem trochę lepiej i znowu muł - widać zresztą na wykresie
wklej jednak mimo wszystko grupe 011 bo tam jest w ostatniej kolumnie parametr który mówi jak ECU wysterowuje cisnienie w zalezności od odstepstw od zadanego...
zrób test - niech ktos zapali Ci silnik a Ty patrz czy sztanga podniesie ci się w kierunku gruszki....jeśli jest dobre podcisnienie to sztanga sie podniesie - u mnie około 2 cm..
Ja stawiam na nieszczelność gruchy lub węzyków, bo gdybys miał zapieczone kiery to raczej byłoby przeładowanie.. a Ty raczej masz za mało cisnienia i notlaufów nie łapiesz..
albo tez może to byc n75... ja sam zgłębiam temat...
ale może też już turbo się kończy.. małe wartości na przepływce w Twoim przypadku mogą wynikać z małego ciśnienia w dolocie ?
nie wiem co ma dla ECU wyzszy priorytet..czy dane z przepływki czy z cisnienia w dolocie..
No to wklejam logi z 011:
TIME STAMP,Engine Speed,Turbo Charger Specified,Turbo Charger pressure,Wastegate Bypass?
STAMP,/min,mbar,mbar,%
0.58,1176,1030.2,1009.8,24.7
0.99,1155,1570.8,1020.0,29.5
1.41,1218,1581.0,1060.8,27.5
1.83,1260,1591.2,1111.8,24.7
2.23,1281,1611.6,1162.8,24.7
2.64,1323,1632.0,1203.6,25.1
3.06,1365,1652.4,1254.6,25.5
3.46,1386,1672.8,1295.4,24.7
3.86,1428,1703.4,1336.2,24.7
4.27,1470,1734.0,1387.2,24.7
4.69,1512,1754.4,1438.2,24.7
5.09,1554,1774.8,1489.2,26.7
5.49,1617,1795.2,1540.2,30.7
5.89,1659,1805.4,1581.0,33.5
6.31,1701,1825.8,1632.0,35.5
6.72,1764,1856.4,1683.0,39.8
7.12,1806,1887.0,1723.8,39.0
7.52,1869,1917.6,1764.6,40.6
7.94,1911,1948.2,1805.4,39.8
8.35,1974,1948.2,1836.0,41.8
8.75,2016,1948.2,1856.4,41.8
9.17,2058,1948.2,1876.8,42.2
9.59,2121,1948.2,1897.2,43.0
9.99,2163,1948.2,1907.4,43.8
10.40,2205,1948.2,1927.8,45.0
10.82,2268,1948.2,1938.0,45.4
11.22,2310,1948.2,1948.2,46.6
11.63,2352,1948.2,1958.4,47.4
12.05,2394,1948.2,1978.8,48.6
12.45,2436,1948.2,1989.0,49.8
12.85,2478,1948.2,1999.2,50.6
13.27,2520,1948.2,1999.2,51.8
13.68,2562,1948.2,2009.4,52.6
14.08,2604,1948.2,2019.6,53.8
14.50,2646,1948.2,2019.6,54.6
14.91,2688,1948.2,2019.6,55.4
15.31,2730,1948.2,2019.6,56.2
15.73,2772,1948.2,2029.8,57.4
16.15,2793,1948.2,2029.8,58.2
16.55,2835,1948.2,2029.8,59.4
16.95,2877,1948.2,2029.8,60.2
17.36,2919,1948.2,2029.8,61.4
17.78,2940,1948.2,2019.6,61.8
18.18,2982,1948.2,2009.4,62.2
18.59,3024,1948.2,2009.4,63.0
19.01,3066,1948.2,1999.2,63.8
19.41,3087,1948.2,1978.8,63.4
19.83,3129,1948.2,1958.4,63.4
20.24,3171,1948.2,1938.0,62.6
20.64,3213,1948.2,1917.6,61.8
21.06,3234,1948.2,1887.0,60.6
21.47,3276,1948.2,1876.8,59.4
21.87,3297,1948.2,1866.6,58.6
22.27,3339,1948.2,1856.4,57.4
22.69,3360,1948.2,1836.0,55.4
23.11,3402,1948.2,1825.8,54.6
23.51,3423,1948.2,1836.0,53.4
23.92,3465,1948.2,1846.2,53.0
24.34,3486,1948.2,1856.4,52.2
24.74,3528,1948.2,1866.6,51.4
25.17,3570,1948.2,1876.8,51.4
kurczę jak to wklejać żeby było przejrzystsze? Jaka sztanga jaka grucha??? Mój kowal stawia na zawór w dolocie. Chyba dobrze go zrozumiałem.
[ Dodano: Sro Sie 02, 2006 22:20 ]
A swoją drogą ja swojego vag-coma "aktywowałem" ale po jakimkolwiek teście deaktywje się. Zastanawiam się czy to nie wina przelotki USB->RS232. Nie mogę też aktywować 3.112. Ale to temat pomijalny, nie sedno sprawy
TIME STAMP,Engine Speed,Turbo Charger Specified,Turbo Charger pressure,Wastegate Bypass?
STAMP,/min,mbar,mbar,%
0.58,1176,1030.2,1009.8,24.7
0.99,1155,1570.8,1020.0,29.5
1.41,1218,1581.0,1060.8,27.5
1.83,1260,1591.2,1111.8,24.7
2.23,1281,1611.6,1162.8,24.7
2.64,1323,1632.0,1203.6,25.1
3.06,1365,1652.4,1254.6,25.5
3.46,1386,1672.8,1295.4,24.7
3.86,1428,1703.4,1336.2,24.7
4.27,1470,1734.0,1387.2,24.7
4.69,1512,1754.4,1438.2,24.7
5.09,1554,1774.8,1489.2,26.7
5.49,1617,1795.2,1540.2,30.7
5.89,1659,1805.4,1581.0,33.5
6.31,1701,1825.8,1632.0,35.5
6.72,1764,1856.4,1683.0,39.8
7.12,1806,1887.0,1723.8,39.0
7.52,1869,1917.6,1764.6,40.6
7.94,1911,1948.2,1805.4,39.8
8.35,1974,1948.2,1836.0,41.8
8.75,2016,1948.2,1856.4,41.8
9.17,2058,1948.2,1876.8,42.2
9.59,2121,1948.2,1897.2,43.0
9.99,2163,1948.2,1907.4,43.8
10.40,2205,1948.2,1927.8,45.0
10.82,2268,1948.2,1938.0,45.4
11.22,2310,1948.2,1948.2,46.6
11.63,2352,1948.2,1958.4,47.4
12.05,2394,1948.2,1978.8,48.6
12.45,2436,1948.2,1989.0,49.8
12.85,2478,1948.2,1999.2,50.6
13.27,2520,1948.2,1999.2,51.8
13.68,2562,1948.2,2009.4,52.6
14.08,2604,1948.2,2019.6,53.8
14.50,2646,1948.2,2019.6,54.6
14.91,2688,1948.2,2019.6,55.4
15.31,2730,1948.2,2019.6,56.2
15.73,2772,1948.2,2029.8,57.4
16.15,2793,1948.2,2029.8,58.2
16.55,2835,1948.2,2029.8,59.4
16.95,2877,1948.2,2029.8,60.2
17.36,2919,1948.2,2029.8,61.4
17.78,2940,1948.2,2019.6,61.8
18.18,2982,1948.2,2009.4,62.2
18.59,3024,1948.2,2009.4,63.0
19.01,3066,1948.2,1999.2,63.8
19.41,3087,1948.2,1978.8,63.4
19.83,3129,1948.2,1958.4,63.4
20.24,3171,1948.2,1938.0,62.6
20.64,3213,1948.2,1917.6,61.8
21.06,3234,1948.2,1887.0,60.6
21.47,3276,1948.2,1876.8,59.4
21.87,3297,1948.2,1866.6,58.6
22.27,3339,1948.2,1856.4,57.4
22.69,3360,1948.2,1836.0,55.4
23.11,3402,1948.2,1825.8,54.6
23.51,3423,1948.2,1836.0,53.4
23.92,3465,1948.2,1846.2,53.0
24.34,3486,1948.2,1856.4,52.2
24.74,3528,1948.2,1866.6,51.4
25.17,3570,1948.2,1876.8,51.4
kurczę jak to wklejać żeby było przejrzystsze? Jaka sztanga jaka grucha??? Mój kowal stawia na zawór w dolocie. Chyba dobrze go zrozumiałem.
[ Dodano: Sro Sie 02, 2006 22:20 ]
A swoją drogą ja swojego vag-coma "aktywowałem" ale po jakimkolwiek teście deaktywje się. Zastanawiam się czy to nie wina przelotki USB->RS232. Nie mogę też aktywować 3.112. Ale to temat pomijalny, nie sedno sprawy
Masz ALH? czytaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91763
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 167 gości