Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Sphinksus
TURBINAAA!!!
TURBINAAA!!!
Posty: 797
Rejestracja: czw lis 19, 2009 17:43
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: Sphinksus » czw wrz 27, 2012 22:12

Byłbym bardzo wdzięczny :)


Wykładziny obiektowe i wycieraczki https://wykladziny-warszawa.pl/ zapraszam :pub:

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: tomek08 » czw wrz 27, 2012 22:18

Ok, jutro wieczorem podam wymiary. :bigok:
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
Nastar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: ndz cze 19, 2011 20:03
Lokalizacja: Wałcz

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: Nastar » pt wrz 28, 2012 10:26

To dlaczego po zmianie u mnie map-a z ASV na ASZ/ARL nic nie musiałem zmieniać w gnieździe mocowania ? :shock:
BTW - kilkanaście stron wcześniej w tym wątku ktoś wkleił to zdjęcie i opis:
36mm rozstaw śrub - średnica śrubek 6mm możesz dać na 4.5mm to sobie nagwintujesz
18mm średnica wewnętrzna otworu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Skoda Octavia II RS BMN
188KM@369Nm czyli mocna seria :-)

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd

Post autor: tomek08 » pt wrz 28, 2012 21:32

Nastar pisze:To dlaczego po zmianie u mnie map-a z ASV na ASZ/ARL nic nie musiałem zmieniać w gnieździe mocowania ? :shock:
Witam, rozstaw śrub jest akurat taki sam, ale map 3barowy ma mniejsza końcówkę, przynajmniej ten o nr. 51C na końcu, jeśli dobrze pamiętam to były z chyba 51A na końcu i to one miały wszystko takie same jak te 2barowe.
Ja wkładałem do siebie z 51C i on ma mniejsza końcówkę. :hmm:

Ten map z obrazka to jest akurat 3barowy, ale o nr. końcowym 51A, jeśli dobrze odczytałem i tak jak piszesz Nastar środek ma 18mm, ale otwór pasowało by zrobić deczko większy, gdyż tam przychodzi jeszcze o-ring do uszczelnienia, jakieś 0,2-0,3mm luzu.

Ja dziś pomierzyłem u siebie i wygląda to tak:
Map 3barowy ma końcówkę 11,8mm (mierzone suwmiarką, może być delikatna odchyłka), otwór pod ten map mam 12,2mm (wliczony o-ring)
Natomiast 2barowy, końcówka 18mm.
Rozstaw śrub do środka otworu wychodzi 32mm.
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
Sphinksus
TURBINAAA!!!
TURBINAAA!!!
Posty: 797
Rejestracja: czw lis 19, 2009 17:43
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: Sphinksus » pt wrz 28, 2012 22:15

Nastar, tomek08, dziękuje, czyli do mojego ASVowskiego muszę mieć dziurę trochę większą niż 18mm? Skoro 3 barowe mają mniejszą średnicę to będę mógł go kiedyś wkręcić bez konieczności wyrabiania nowej podstawki?

Wielkie dzięki za pomoc :pub: :pub:


Wykładziny obiektowe i wycieraczki https://wykladziny-warszawa.pl/ zapraszam :pub:

Awatar użytkownika
Nastar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: ndz cze 19, 2011 20:03
Lokalizacja: Wałcz

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: Nastar » sob wrz 29, 2012 15:58

Sprawdziłem jeszcze w innym źródle:
Ori ASV był 038 906 051 B - wizualnie jest taki sam jak ....051C.
038 906 051 (bez literki) to starsza wersja i ma grubszą końcówkę, ale parametry takie jak 038 906 051 B.
Powinno się wyjaśnić co i jak.


Skoda Octavia II RS BMN
188KM@369Nm czyli mocna seria :-)

Awatar użytkownika
siwysdz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 15:25
Lokalizacja: Sieradz
Kontakt:

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: siwysdz » pn paź 01, 2012 00:12

Panowie zamierzam zrobić fmic w swoim mk4 1.8T. Podpowie ktoś ile metrów rury potrzebne, ile kolanek, ile łączników silikonowych i jakich itp? Jaką drogą najkrócej i najszybciej zrobić cooler? No i średnica jaka najlepiej?



Awatar użytkownika
Nastar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: ndz cze 19, 2011 20:03
Lokalizacja: Wałcz

Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd

Post autor: Nastar » pn paź 01, 2012 11:45

Też zabieram się do policzenia tego w Octavii. Szukając info trafiłem na takie rozwiązanie poprowadzenia rury powrotnej jak na zdjęciu.
Najbardziej mi to odpowiada chyba. Kwestia lekkiej rzeźby w belce być może (przegrody) ale za to estetyka pierwsza klasa. Długość przewodów też wygląda w porządku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Skoda Octavia II RS BMN
188KM@369Nm czyli mocna seria :-)

Awatar użytkownika
siwysdz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 15:25
Lokalizacja: Sieradz
Kontakt:

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: siwysdz » pn paź 01, 2012 12:29

Ten powrót wychodzący z belki to do przepustnicy chyba od razu? Tylko nie wiem bo ja wkładam k04 i czy pociągnąć tak jak było fabrycznie w k03? Kierunek przepływu powietrza w IC musi być ustalony?



Awatar użytkownika
Nastar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: ndz cze 19, 2011 20:03
Lokalizacja: Wałcz

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: Nastar » czw paź 04, 2012 11:32

Cos takiego przypadkiem znalazłem na Allegro: http://allegro.pl/elastyczny-przewod-po ... 16214.html
Stosował ktoś ? Jest szansa, że to zadziała. Sporo ułatwiłoby to prowadzenie przewodu po różnych krzywych.


Skoda Octavia II RS BMN
188KM@369Nm czyli mocna seria :-)

Awatar użytkownika
szpieg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 536
Rejestracja: sob mar 26, 2011 17:02
Lokalizacja: krk

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: szpieg » czw paź 04, 2012 15:18

ciekawe ile barow wytrzymuje taki przewod .... i jak grube są scianki ?


Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"

Awatar użytkownika
Nastar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: ndz cze 19, 2011 20:03
Lokalizacja: Wałcz

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: Nastar » czw paź 04, 2012 16:18

Już się wyjaśniło. Napisałem doi sprzedawcy i stwierdził, że NIE jest to przewód do ciśnień :-(


Skoda Octavia II RS BMN
188KM@369Nm czyli mocna seria :-)

Awatar użytkownika
siwysdz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 15:25
Lokalizacja: Sieradz
Kontakt:

Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd

Post autor: siwysdz » czw paź 04, 2012 21:02

Panowie a jaka średnica dolotu ma być pod k04 1.8T? 2,2" czy 2,5" ? Przepustnica jaką ma średnicę w 1.8T?



Awatar użytkownika
Antonioo
VW Baron
VW Baron
Posty: 3138
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 20:05
Lokalizacja: (VWLKP)

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: Antonioo » ndz paź 07, 2012 16:11

Witam, nadal poszukuje flanszy pod map sensor. Ktoś mi dał namiar pisałem ale już nie jest robione to. Może ktoś ma do ASZ? potrzebuje zeby wkońcu FMIC skonczyć. jak coś to PW


MK IV 4Motion

Turbo żyje turbo pije..

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 15 gości