1.4 16V grupa VAG zuzycie oleju, korek wlewu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.4 16V grupa VAG zuzycie oleju, korek wlewu
od dłuzszego czasu studjowałem problem zuzycia oleju w 1.4 16V, przejrzałem też fora niemieckie VW i znalazłem taką wzmianke, że w Niemczech ASO ok 2004r zmniejszało zuzycieoleju ( jezeli nie byla to wina pierscieni i auto nie dymiło ) przez zastosowanie odp. korka wlewu nr 030103485AE który redukował duże nacisnienie w silniku, co pwoodowało wypchnięcie oleju ktory się potem spalał, ustaliłem, ze niektórym spadło spalanie z 0,5l na 1000km do 0,3l na 2500km. W tch przypadkach co nie pomogłokonkretne silniki już od samego początku miewały większy apetyt na olej silnikowy, pierwsze objawy zaznaczają się już od 40 tys km lub w niektórych model od nowości. Jeżeli wartość wynosi do 0,5l na 1000km można tylko go uzupełniać, ponoć niektóre modele które zużywają tyle od nowości do 350 tys km aktualnie tyle mają na liczniku i nic innego z nimi się nie dzieje. Po drugie na zimno silniki te charakteryzują się głośniejszą praca ( nie popychacze ) który trochę się uciszy na ciepło. Objawy się nasilaja wraz z przebiegiem. Są to wady tego motoru, które nie maja wpływ na trwałość tylko mogą spędzać sen z powiek właścicieli tych aut. Mimo tego auta te będą dalej jeździć aż po podane wyżej przebiegi. Błąd tkwi w złej konstrukcji trzpienia tłoka, i pierścieni olejowych i jakości oleju. Mimo tego, ze olej 5w30 jest dobrym olejem źle współpracował ze słabymi pierścieniami 1.4 16V- zbyt żadki , słaby film olejowy na gorąco. Producent do tego się nie przyznaje ale po gwarancji poleca stasowanie oleju 5w50 nieoficjalnie. Po drugie pierścienie tu są 3 elementowe a nie jak w innych 2. Jeżeli na to nie przeszkadza można dalej eksploatować samochód- na pewno nic więcej się nie zepsuje- tak przeczytałem. Zuzycie wzrasta w czasie szybkiej jazdy lub przekraczania 3 tys obr- słabo wtedy pierścienie zgarnaiją olej. Można tez poprawić fabrykę. Nie trzeba wymieniać uszczelniaczy zaworów- tu nic to nie pomorze. Należy wymienić 4 tłoki kompletne z pierścieniami wraz z trzpieniami do silnika 1.4 16V najlepiej firmy Mahle ( nowe ) i zalać olejem 5w50 lub 0w40. Po tej naprawie 1.4 16V będzie chodził bezszelestnie, dodatkowo nowy korek 030103485AE a oleju nie zużyje nawet 1mm na 15 tys km nawet w czasie jazdy autostradowej z dużą prędkością. Nie trzeba robić szlifu cylindrów- chyba ze jest mocno wyeksploatowany- wystarczy zastosować nowe tłoki z pierścieniami i sworzniami wymiarowe i po problemie. Firma Mahle zastosowala wzmocnione pierścienie i sworznie które już sie nie poddadza w tym aucie.
Co sadzicie na temat tego co pisza, na temat korka 030103485AE do siln ików 1.4 16V jest multum tematów w Niemczech na forach i duzo osób jest zadowolonych, ponoć fabrycznie wkładano go dopiero od poowy 2004 do 1.4 16V
Co sadzicie na temat tego co pisza, na temat korka 030103485AE do siln ików 1.4 16V jest multum tematów w Niemczech na forach i duzo osób jest zadowolonych, ponoć fabrycznie wkładano go dopiero od poowy 2004 do 1.4 16V
Re: 1.4 16V grupa VAG zuzycie oleju, korek wlewu
Korek wygląda tak
Obok uszczelki , można zobaczyć dwa małe nacięcia na zewnętrznej krawędzi (zakreślony na czerwono na zdjęciu),. Przez to wydmuchiwane jest nadciśnienie po separowaniu oleju itd., które wchodzi przez mały otwór w środku
Obok uszczelki , można zobaczyć dwa małe nacięcia na zewnętrznej krawędzi (zakreślony na czerwono na zdjęciu),. Przez to wydmuchiwane jest nadciśnienie po separowaniu oleju itd., które wchodzi przez mały otwór w środku
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Re: 1.4 16V grupa VAG zuzycie oleju, korek wlewu
Fabrycznie to ja tu nie widzę nic innego jak korek z odpowietrzeniem: Aukcja ma charakter wyłącznie przykładowy(ostatnie zdjęcie)
http://otomoto.pl/volkswagen-golf-maly- ... 77331.html
A korek z odpowietrzeniem to nic innego jak to:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/de7 ... da061.html
A tak generalnie to chyba temat nie wniósł nic nowego czego nie można by było odkopać na forum. Takie małe spostrzeżenie
http://otomoto.pl/volkswagen-golf-maly- ... 77331.html
A korek z odpowietrzeniem to nic innego jak to:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/de7 ... da061.html
A tak generalnie to chyba temat nie wniósł nic nowego czego nie można by było odkopać na forum. Takie małe spostrzeżenie
Ostatnio zmieniony pt wrz 28, 2012 08:55 przez Fafik258, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: 1.4 16V grupa VAG zuzycie oleju, korek wlewu
zobacz foto wyzej co załaczyłem- opis z niemieckiego forum Golfa IVFafik258 pisze:Fabrycznie to ja tu nie widzę nic innego jak korek z odpowietrzeniem: Aukcja ma charakter wyłącznie przykładowy(ostatnie zdjęcie)
http://otomoto.pl/volkswagen-golf-maly- ... 77331.html
A korek z odpowietrzeniem to nic innego jak to:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/de7 ... da061.html
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
1.4 16V grupa VAG zuzycie oleju, korek wlewu
Widziałem twoje foto. Może miało by to rację bytu w aucie z niskim przebiegiem gdzie faktycznie przyczyną brania oleju mogło być to co zawarłeś w swoim pierwszym poście (mała lepkość oleju, słabe pierścienie). Ale jak ktoś ma golfa 11 letniego z tym silnikiem to pierścienie są wychechłane, uszczelniacze twarde (w moim przypadku tak było) i raczej żaden korek nie uzdrowił by silnika.
Re: 1.4 16V grupa VAG zuzycie oleju, korek wlewu
no tak, ale chodziło mi o moje Audi A2 1.4 16V BBy 2004r od nowowsci dolewka oleju jest i auto ma autentycznie 98 tys km wiec może spróbuję. Do mojego Audi tez ten problem znalazlem i korek pomógł autorowi ( tam auto z przebiegie 75 tys km 1.4 16V ) http://www.zeebulon.de/Pages_allg/AudiA2.htm#Maengel" onclick="window.open(this.href);return false;Fafik258 pisze:Widziałem twoje foto. Może miało by to rację bytu w aucie z niskim przebiegiem gdzie faktycznie przyczyną brania oleju mogło być to co zawarłeś w swoim pierwszym poście (mała lepkość oleju, słabe pierścienie). Ale jak ktoś ma golfa 11 letniego z tym silnikiem to pierścienie są wychechłane, uszczelniacze twarde (w moim przypadku tak było) i raczej żaden korek nie uzdrowił by silnika.
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
1.4 16V grupa VAG zuzycie oleju, korek wlewu
Rozumiem, szukasz rozwiązania. Spróbować można, koszt pewnie nie wielki ale czy dostaniesz gdzieś ten korek?
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Re: 1.4 16V grupa VAG zuzycie oleju, korek wlewu
Z tego co wyczytałem to autorowi pomogło przejście na 10w40 oczywiście spełniający normę VW502
Gegenmaßnahme:
- Umstellung auf feste Serviceintervalle bei 62.000 km, gleichzeitiger Wechsel auf 10W-40 für ca. 25€ / 4 Liter, natürlich mit VW-Freigabe "VW 502 00" (Shell Helix plus)
- Ergebnis: bei km-Stand ca. 70.000 könnte man vielleicht ca. 0,3 l nachfüllen, hab's aber noch nicht getan
- Ölverbrauch also jetzt (geschätzt): 0,03 l/1000 km oder ca. 10% von früher.
Czyli 10 - krotnie zmniejszył zużycie oleju w porównaniu do oleju 0w30 a korek to raczej taki dodatek do tego a nie sprawca spadku zużycia oleju
Gegenmaßnahme:
- Umstellung auf feste Serviceintervalle bei 62.000 km, gleichzeitiger Wechsel auf 10W-40 für ca. 25€ / 4 Liter, natürlich mit VW-Freigabe "VW 502 00" (Shell Helix plus)
- Ergebnis: bei km-Stand ca. 70.000 könnte man vielleicht ca. 0,3 l nachfüllen, hab's aber noch nicht getan
- Ölverbrauch also jetzt (geschätzt): 0,03 l/1000 km oder ca. 10% von früher.
Czyli 10 - krotnie zmniejszył zużycie oleju w porównaniu do oleju 0w30 a korek to raczej taki dodatek do tego a nie sprawca spadku zużycia oleju
Re: 1.4 16V grupa VAG zuzycie oleju, korek wlewu
o tym korku przeczytałem na innym forum odnosnie Golfa IV no ale 35zł majatek nie jest, a po drugie zawsze mozna dodatkowo zalać 5w50 Mobile1, zuzycie 0,2l na 1000km tragedii nie robiFafik258 pisze:Z tego co wyczytałem to autorowi pomogło przejście na 10w40 oczywiście spełniający normę VW502
Gegenmaßnahme:
- Umstellung auf feste Serviceintervalle bei 62.000 km, gleichzeitiger Wechsel auf 10W-40 für ca. 25€ / 4 Liter, natürlich mit VW-Freigabe "VW 502 00" (Shell Helix plus)
- Ergebnis: bei km-Stand ca. 70.000 könnte man vielleicht ca. 0,3 l nachfüllen, hab's aber noch nicht getan
- Ölverbrauch also jetzt (geschätzt): 0,03 l/1000 km oder ca. 10% von früher.
Czyli 10 - krotnie zmniejszył zużycie oleju w porównaniu do oleju 0w30 a korek to raczej taki dodatek do tego a nie sprawca spadku zużycia oleju
1.4 16V grupa VAG zuzycie oleju, korek wlewu
tu jeden z tematów http://forum.polo9n.info/motor-technik/ ... 22724.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 138 gości