Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...
Czyli wymienić rozrząd i ustawić kąt? Czy dać do sprawdzenia? I prawdopodobnie tego jest wina? I jak by ktoś jeszcze się wypowiedział co do tego turbo co cieknie.
- stanislawski
- Ma gadane
- Posty: 170
- Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57
Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...
Nie wiem, czy nadal jeszcze aktualne, może zostanę zjedzony za oświeżanie tematu, ale jestem po kolejnej wizycie w sprawie turbiny ze zmienną geometrią w zakładzie REGMOT w Mielcu!
Jestem zszokowany, goście nie wiedzą co robią! Moja turbina ma niesprawny osprzęt, kierownice zupełnie się nie ruszają, a ci gadają że jest SUPER!
Po powrocie do Krakowa stwierdziłem, że nie bardzo wiem za co tam tym "mechanikom" od siedmiu boleści zapłaciłem 150 zł, w tym za "diagnozę" na komputerze (de facto sam sobie ją mogłem zrobić).
Wczoraj podjechałem do zakładu na Biskupińskiej 20 w Krakowie i po kilkunastu minutach miałem zmienione oprogramowanie w sliniku i dalsze dyspozycje co trzeba wymienić! Nie róbcie nic w REGMOT Mielec, bo szkoda kasy. Turbina przeładowywała, w trasie do Krakowa co chwila "notlauf", krew by to zalała!
A turbina jak leje (ale faktycznie leje, trzeba zdjąć rurę z wylotu i palca tam wsadzić !!) - dodatkowo ośka turbiny kiwa się, no to do regeneracji, a na pewno do rozebrania. Mielec odradzam. I taką lejącą turbinę szybko trzeba robić, bo olej w dolocie to całkiem niepotrzebna rzecz, rozrównoważenie turbiny przez olej na łopatkach może doprowadzić do rozwalenia całości. Turbina musi być sucha!
Jestem zszokowany, goście nie wiedzą co robią! Moja turbina ma niesprawny osprzęt, kierownice zupełnie się nie ruszają, a ci gadają że jest SUPER!
Po powrocie do Krakowa stwierdziłem, że nie bardzo wiem za co tam tym "mechanikom" od siedmiu boleści zapłaciłem 150 zł, w tym za "diagnozę" na komputerze (de facto sam sobie ją mogłem zrobić).
Wczoraj podjechałem do zakładu na Biskupińskiej 20 w Krakowie i po kilkunastu minutach miałem zmienione oprogramowanie w sliniku i dalsze dyspozycje co trzeba wymienić! Nie róbcie nic w REGMOT Mielec, bo szkoda kasy. Turbina przeładowywała, w trasie do Krakowa co chwila "notlauf", krew by to zalała!
A turbina jak leje (ale faktycznie leje, trzeba zdjąć rurę z wylotu i palca tam wsadzić !!) - dodatkowo ośka turbiny kiwa się, no to do regeneracji, a na pewno do rozebrania. Mielec odradzam. I taką lejącą turbinę szybko trzeba robić, bo olej w dolocie to całkiem niepotrzebna rzecz, rozrównoważenie turbiny przez olej na łopatkach może doprowadzić do rozwalenia całości. Turbina musi być sucha!
Tato, a dlaczego ten samochód jest zepsuty?
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.
Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...
stanislawski pisze:A turbina jak leje (ale faktycznie leje, trzeba zdjąć rurę z wylotu i palca tam wsadzić !!) - dodatkowo ośka turbiny kiwa się, no to do regeneracji, a na pewno do rozebrania. Mielec odradzam. I taką lejącą turbinę szybko trzeba robić, bo olej w dolocie to całkiem niepotrzebna rzecz, rozrównoważenie turbiny przez olej na łopatkach może doprowadzić do rozwalenia całości. Turbina musi być sucha!
a wiesz czym grozi olej w dolocie że tak sarkastycznei sie wypowiadasz.
jak nie to poszukaj co nieco o samo zapłonie w Siedlu. tylko niech ci się bryle wybałuszą
a na poważnie jeśli faktycznie Ci turbo puszcza to tak jak radzili nie czekaj aż się rozleci bo nikłe szanse na to że skończy się tylko na wymianie turbiny, ( a utratę wyważenia wirnika przez olej na dolocie możesz między bajki włożyć, tam masz ogromne siły odśrodkowe które go natychmiast usuną. bardziej bym sie martwił o łopatki jeśli będzie tam dużo oleju z odmy) najprawdopobniej skończyłoby się na wymianie całego sinlika bo jak turbo rzygnie olejem w dolot a ośka Ci sie nie ukręci to będzie tak pięknie rozylać olej że silnik potraktuje go jako paliwo i z silnika zostaną szatki
Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...
gdzie jest ten sarkazm bo ja go nie czuję. Kolega dobrze, że pisze bo uprzedza innych o "fachowości" firmy REGMOT Mielec.arwam pisze:a wiesz czym grozi olej w dolocie że tak sarkastycznei sie wypowiadasz.
jak nie to poszukaj co nieco o samo zapłonie w Siedlu. tylko niech ci się bryle wybałuszą
Sam wiem co to jest jak puszcza turbo olej do silnika bo mam z tym problem. Czeka już turbo z BRD na podmianę bo stare ma luzy wzdłużne wielkości 2.5 mm i wali olejem do dolotu mimo wypiętej odmy i kopci jak lokomotywa na biało-szaro przy prawie każdym odpaleniu silnika przez kilka sekund a kąt wtrysku i inne parametry są wzorcowe. Ostatnio też czytałem o błędach firmy Turbo-Tec z Jaworzna (firma, która daje dwuletnią gwarancję na regenerowane turbo) i cieszy się dużą popularnością w Polsce a mimo to jednak wali ostatnio fuckupy.
Z własnej wydumki napiszę tak - nie dawajcie koledzy turbo do regeneracji tylko kupujcie używki w b.dobrym stanie bo szkoda silnika.
Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...
Sztomel, hmmm,tylko jak rozpoznac,że używka jest w bdb stanie ? Ciężki temat chyba w Polsce z tymi regenerowanymi dmuchawami,nie słyszałem chyba jeszcze wielu opinii na temat zaufanego,porządnego zakładu... Czyli wygląda na to,ze ci co to robią,tak naprawde nie wiedzą do końca co robią,a kasują jednak nie mało za to ...
Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...
Tez to zawsze mowie. Uzywka w dobrym stanie pocluzy 3 raz tyle co swieżo regenerowana. Jak by to firma nie robila to ta robota to juz nie to co w fabryce garretta. Nie oszukujmy sie ale tak to juz jest.Sztomel pisze:Z własnej wydumki napiszę tak - nie dawajcie koledzy turbo do regeneracji tylko kupujcie używki w b.dobrym stanie bo szkoda silnika.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...
Trzeba ją najzwyczajniej sprawdzić. Palcami sprawdza się luzy wzdłużne i osiowe wirnika i to z obydwu stron oraz ewentualne opory obrotu wałka - to tyle co można sprawdzić jak się ma w ręku turbo, które chce się kupić. Potem, dla świętego spokoju i oszczędności czasu poświęconego na montaż do silnika i jazdy testowe, lepiej jest odkręcić muszlę po stronie kompresji i po stronie wydechowej i zobaczyć w jakim stanie są skrzydełka obydwu wirników a przy okazji zdemontować pierścień z kierownicami spalin i sprawdzić w jakim stanie jest bieżnia muszli gorącej - czy ma rysy spowodowane ocieraniem się o nią krawędzi kierownic spalin - jeśli takowe będą to trzeba je zniwelować szlifując papierem ściernym tę bieżnię i oczyścić zmienną geometrię z nagaru bo jeśli się tego nie zrobi to pewniakiem zacznie się przycinać zmienna geometria i trzeba będzie znowu turbo wytargać z silnika. Wtedy jest 100% pewności, że z czystym sumieniem to turbo można zamontować do silnika i ważne jest by zrobić to w czasie gwarancji rozruchowej na to turbo dawanej przez sprzedającego. Też musiałem to zrobić jak kupowałem turbo z BRD. Luzy i ewentualne opory obrotu wałka sprawdziłem na miejscu u sprzedającego a stan wirników i zmiennej geometrii sprawdziłem w domu. Niestety ukręciły się dwie śruby mocujące muszlę części sprężającej ale ślusarz rozwiercił je i założył nowe za cenę 30 złotych. Turbo teraz jest gotowe do montażu do silnika.KoJ@K pisze:Sztomel, hmmm,tylko jak rozpoznac,że używka jest w bdb stanie ?
Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...
I teraz czy nie będzie żadnych niespodzianek po założeniu. ?!Sztomel pisze:Turbo teraz jest gotowe do montażu do silnika
Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...
Pany czy rozbierał ktoś taką dmuchawkę ? Turbo jest z silnika BTB i dostałem się do środka i wyglądała tak:
i teraz kurde nie wiem jak wyjąc tą częśc z łopatkami... ?!
Czy ma wyjśc ta częśc,gdzie przyłożyłem śrubokręt ?
I jak się do tego dobrac ?! podważac czy jak ? Jak to jest zamontowane,na wcisk ?! Czy może od drugiej strony to się "wybija" i wychodzi w "całości" to co zostało ?
i teraz kurde nie wiem jak wyjąc tą częśc z łopatkami... ?!
Czy ma wyjśc ta częśc,gdzie przyłożyłem śrubokręt ?
I jak się do tego dobrac ?! podważac czy jak ? Jak to jest zamontowane,na wcisk ?! Czy może od drugiej strony to się "wybija" i wychodzi w "całości" to co zostało ?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 520
- Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
- Lokalizacja: hrubieszów
Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...
ten pierscien z łopatkami powinien sie wykrecic tylko trzeba dorobic klucz , miałem podobny problem w audi 3.0 tdi
Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...
Coś takiego ma wyjśc ?
DANIEL LHR, a moglbys zrobic zdjecie tego klucza? Tak z ciekawosci chcialbym zobaczyc jak powinien wygladac.
DANIEL LHR, a moglbys zrobic zdjecie tego klucza? Tak z ciekawosci chcialbym zobaczyc jak powinien wygladac.
Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...
Usłyszałem przy okazji wymiany oleju stwierdzenie "turbina Ci się trochę poci"
Z jakim wydatkiem muszę się liczyć zakładając, że pocenie się to jedyny problem a z jakim przy regeneracji całości?
Materiał, robocizna itd.
Robić niezwłocznie czy obserwować ubytki oleju?
Na ten moment nie zauważyłem jakiegoś zwiększonego znikania oleju.
Bańka 5 litrów spokojnie wystarczy na wymianę i delikatne dolewki.
Pacjent to ATD, stan licznika 260 kkm.
Z jakim wydatkiem muszę się liczyć zakładając, że pocenie się to jedyny problem a z jakim przy regeneracji całości?
Materiał, robocizna itd.
Robić niezwłocznie czy obserwować ubytki oleju?
Na ten moment nie zauważyłem jakiegoś zwiększonego znikania oleju.
Bańka 5 litrów spokojnie wystarczy na wymianę i delikatne dolewki.
Pacjent to ATD, stan licznika 260 kkm.
________________________
Wysłane ze schabowego przy użyciu widelca.
Wysłane ze schabowego przy użyciu widelca.
Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...
Pocic to sie mozna pod pachami. Tam nei ma sie jak pocic. Mokro wkolo to jest oczewiscie od par oleju ktore kazde turbo popuszcza nawet nowe. To pseldo pocenie to nei od turbo tylko od wezy przylaczeniowych.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 116 gości