Dawka Paliwa

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tzebrowski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)

Dawka Paliwa

Post autor: tzebrowski » wt wrz 25, 2012 18:40

Witam wszystkich.

Czy to normalne, że dawka paliwa dla tej samej temp. płynu chłodniczego (~90st) jednego dnia jest w przedziale 3.4-3.6 innego dnia jest 3.0-3.2 jeszcze innego na 2.6-2.8, a dzisiaj np: był w przedziale 2.2 - 2.4. Czy takie są objawy brudnego nastawnika, czy może jest coś nie halo ze ecu? Druga sprawa, czy to normalne, że korekcje na wtrysku sterujacym sa w granicach ~0.2 a przy kolejnym losowym pomiarze mogą mieć wartość ~0.8. Dodam, że korekcje w pozostałych wtsryskach są w miarę zawsze takie same. Proszę o wytłumaczenie tych zjawisk.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Dawka Paliwa

Post autor: munior » śr wrz 26, 2012 19:20

tzebrowski pisze:Czy to normalne, że dawka paliwa dla tej samej temp. płynu chłodniczego (~90st) jednego dnia jest w przedziale 3.4-3.6 innego dnia jest 3.0-3.2 jeszcze innego na 2.6-2.8, a dzisiaj np: był w przedziale 2.2 - 2.4. Czy takie są objawy brudnego nastawnika
Tak
tzebrowski pisze:czy może jest coś nie halo ze ecu?
Bardzo mało prawdopodobne
tzebrowski pisze:Druga sprawa, czy to normalne, że korekcje na wtrysku sterujacym sa w granicach ~0.2 a przy kolejnym losowym pomiarze mogą mieć wartość ~0.8.
Powinny być podobne ,przy takiej samej temp.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Dawka Paliwa

Post autor: ciachotdi » czw wrz 27, 2012 09:49

tzebrowski pisze:Czy takie są objawy brudnego nastawnika
podobno w mk4 nastawniki się nie brudzą



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Dawka Paliwa

Post autor: munior » czw wrz 27, 2012 19:25

ciacho840 pisze:podobno w mk4 nastawniki się nie brudzą
Jak ktoś zatankuje trefnego paliwa ,to często w krótkim czasie, pompa zaczyna "produkować "opiłki wskutek utraty gładzi podtartych elementów .Widać to od razu po zrzuceniu nastawnika ,bo jest ich pełno na magnesie ...widziałem takich sporo ,i nie ma tu reguły czy to nowsze czy starsze :chytry: Nie mówię że tak jest w tym przypadku ,ale nic prostszego żeby zrzucić nastawnik i się przekonać


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

tzebrowski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)

Dawka Paliwa

Post autor: tzebrowski » ndz wrz 30, 2012 17:10

Czy brudny nastawnik może mieć wpływ na spadki mocy?



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Dawka Paliwa

Post autor: munior » pn paź 01, 2012 09:15

tzebrowski pisze:Czy brudny nastawnik może mieć wpływ na spadki mocy?
Na chwilowe spadki nie ,za to na ogólne marne jechanie i szarpanie auta,spowodowane fizycznym blokowaniem przez zanieczyszczenia osi nastawnika ,owszem :chytry:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

tzebrowski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)

Dawka Paliwa

Post autor: tzebrowski » pn paź 01, 2012 11:46

Z innej beczki. A co może mieć wpływ na chwilowe spadki mocy? Dla przykładu dane z logów:
- turbo dmuch 1bar
- dawka paliwa ~41mg/r
- przeplywka mierzy ~1250mg

I czuć ze auto nie jedzie :banghead: (tak jakby zaraz po uruchomieniu sterownik przeszedl w tryb awaryjny). Generalnie powinno zapier..., a jest zmulone. Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją?



Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Re: Dawka Paliwa

Post autor: krzycho85 » pn paź 01, 2012 13:26

Może dziura w dolocie? :hmm:



tzebrowski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)

Re: Dawka Paliwa

Post autor: tzebrowski » pn paź 01, 2012 16:38

krzycho85 pisze:Może dziura w dolocie? :hmm:
Raczej mało prawdopodobne, gdyż są to spadki chwilowe. Gdyby była to dziura to auto miało by problem dzień w dzień, a tak nie jest.
Dla testu jeżdżę z odłączonym sterowaniem zmiennej geometrii, i co ciekawe dzisiaj lepiej się zbierało niż z podłączonym n75 , wtf.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Dawka Paliwa

Post autor: italiano_83 » pn paź 01, 2012 16:49

tzebrowski pisze:Raczej mało prawdopodobne, gdyż są to spadki chwilowe. Gdyby była to dziura to auto miało by problem dzień w dzień, a tak nie jest.
Dla testu jeżdżę z odłączonym sterowaniem zmiennej geometrii, i co ciekawe dzisiaj lepiej się zbierało niż z podłączonym n75 , wtf.
:bajer:
tzebrowski pisze: przeplywka mierzy ~1250mg
Taki przepływ w 90PS :blush:
tzebrowski pisze: i co ciekawe dzisiaj lepiej się zbierało niż z podłączonym n75
Bo kiery w miejscu stoją :bajer:
tzebrowski pisze:Generalnie powinno zapier..., a jest zmulone. Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją?
Będziesz tak sadził kwiatkami w dziale techniczny to dostaniesz warna, temat poleci do zsypu i będzie spokój.
Logi zrób - komplet statyczne/dynamiczne/bs i umieść w dziale diagnostyka zgodnie z regulaminem tego działu !
Z kryształowej kuli nikt nie wywróży co się dzieje z tym autem...


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

tzebrowski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)

Dawka Paliwa

Post autor: tzebrowski » pn paź 01, 2012 18:51

Pytanie natury teoretycznej.

Pacjent to alh. Dawka paliwa na biegu jałowym to powiedzmy 4mg/r dla temp płynu chłodniczego 90 stopni. Przy pełnym bucie dawka odczytana z ogranicznika momentu to ~37mg/r.
Jeżeli teraz zwiększymy dawkę na biegu jałowym do 3mg/r (pukamy w nastawnik) to jak będzie się to miało do pełnego obciążenia. Czy dawka zwiększy się np: do ~38mg/r, czy może do 40mg/r (dane z palca)
Ostatnio zmieniony pt paź 05, 2012 18:11 przez tzebrowski, łącznie zmieniany 1 raz.



tzebrowski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)

Re: Dawka Paliwa

Post autor: tzebrowski » pt paź 05, 2012 18:10

Nikt się nie wypowie?



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Dawka Paliwa

Post autor: homsky » sob paź 06, 2012 00:20

tzebrowski pisze:Pacjent to alh. Dawka paliwa na biegu jałowym to powiedzmy 4mg/r dla temp płynu chłodniczego 90 stopni. Przy pełnym bucie dawka odczytana z ogranicznika momentu to ~37mg/r.Jeżeli teraz zwiększymy dawkę na biegu jałowym do 3mg/r (pukamy w nastawnik) to jak będzie się to miało do pełnego obciążenia. Czy dawka zwiększy się np: do ~38mg/r, czy może do 40mg/r (dane z palca)

tzebrowski, ale sie naszukałem, ale znalazłem , 5 lat temu był podobny temat :helm:

poczytaj dokładnie moje wywody, zwłaszcza druga strona z wykresami :bajer:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=87331" onclick="window.open(this.href);return false;


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

tzebrowski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)

Re: Dawka Paliwa

Post autor: tzebrowski » sob paź 06, 2012 11:28

Ok, dzięki. Temat wszystko wyjaśnia.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 156 gości