Witam. To mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość.
Na wstępie się przywitam i wyjaśnię że Golfik to auto mojej mamy i koniecznie chcę jej pomóc bo ma problemy z autem.
Wyprzedzę ewentualne uwagi na temat nieszukania rozwiązania problemów w istniejących postach, szukałem i jest tego dużo, za dużo, tak dużo że ciężko wyciągnąć wnioski więc zakładam nowy post aby konkretnie skupić się na tym przypadku.
Po pierwsze nie mogę ustalić dokładnie jaki to model silnika myślałem że ABG bo pojemność 1,4 ale wciąż natrafiałem na info że jest na jednopunkcie, a w aucie mojej mamy jest wielopunktowy wtrysk.
Problemy z autem:
bywa że na zimno odpali, strasznie go telepie, po dodaniu gazu najpierw się dławi, na wyższych obrotach jest lepiej ale po odjęciu gazu potrafi zgasnąć. Jak zgaśnie to trudno go odpalić tak jakby zalewał świece, no i śmierdzi benzyną. Auto posiada instalację LPG i jak już się przełączy na gaz to chodzi lepiej niż na benzynie. przy próbie ruszenia na zimnym silniku gaśnie jakby nie miał mocy.
Rzeczy które sprawdziłem:
- układ zapłonowy - cewka daje iskrę na rozdzielacz, rozdzielacz i palec nowy, po zdjęciu każdego z czterech kabli WN auto zaczyna telepać więc raczej świece i kable OK.
- układ dolotowy - sprawdziłem szczelność, po zdjęciu obudowy filtra i zatkaniu gardzieli przepustnicy silnik gaśnie, jak zatykam wlot do obudowy filtra chodzi dalej, ale to już nie jest tak istotne.
- układ paliwowy - wężyk podciśnienia idący do regulatora ciśnienia paliwa był pęknięty a co za tym idzie nie szczelny, obciąłem uszkodzony kawałek i podłączyłem, dodam że był suchy nie było w nim benzyny.
- dodatkowo sprawdziłem czujnik temp. płynu chłodniczego, parametry raczej w normie przy 10*C było 3,8kOhma, przy ok 30*C było 1,5kOhma
Moje przemyślenia:
- jeśli silnik zalewa to mógłby być regulator ciśnienia paliwa ale czy może być uszkodzony jeśli w wężyku nie ma benzyny?
- czy jeżeli problem wziął się z nieszczelnego wężyka podciśnienia od regulatora to muszę wykonać reset ECU żeby było dobrze?
- rozważam jeszcze wiązkę przewodów lub złącze przy ECU konkretnie sygnały ze sprawnego czujnika temp. nie docierają do ECU. Jeśli tak to gdzie jest ECU i które piny to sygnał z czujnika temp. płynu chłodzącego.
- jeszcze może ten nieszczęsny TPS ale myślę że to zostawię na koniec.
Poniżej zdjęcie silnika jaki jest w Golfiku.
http://img03.allegroimg.pl/photos/orygi ... 43829963_4" onclick="window.open(this.href);return false;
MK3 1,4 dławi się i śmierdzi benzyną.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
MK3 1,4 dławi się i śmierdzi benzyną.
To że jest iskra nie świadczy o tym że cewka jest sprawna najlepiej podmienić z innego auta.Jeśli jest uszkodzona to powinien też szaleć podczas pracy na gazie.Malyldz pisze: cewka daje iskrę na rozdzielacz
Nie.Malyldz pisze:- czy jeżeli problem wziął się z nieszczelnego wężyka podciśnienia od regulatora to muszę wykonać reset ECU żeby było dobrze?
Proponuje zrobić pomiar ciśnienia paliwa,podłączyć auto pod vaga i odczytać kody błędów,dla pewności spryskać wodą cewkę jeżeli zgaśnie cewka do wymiany.
Kiedy przewody WN były wymieniane i jakiej firmy są obecne co ze świecami?Nowe stare firma?Filtr paliwa wymieniony?
Możesz też zrobić test na zasadzie odpięcia akumulatora na noc i rano go podłączyć jeśli auto zapali zdecydowanie lepiej możesz mieć przypadek że instalacja LPG sieje mu błędami do sterownika silnika.Był taki temat poszukaj a znajdziesz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
MK3 1,4 dławi się i śmierdzi benzyną.
nie musisz ale knkretnie napisz czy spadł i go załozyułeś czy o co chodzi. Z reguły ma benzyne wewnątrz jesli regulator pada ale opewności niema tylko pomiar cisnienia paliwa manometrem da pewną odpowiedź, albo wymiana na inny jesliby sie miało pod ręka bo to kilkuminutowa operacja- w ciemno oczywiście nie kupuj dopiero kiedy cisnienie będzie złe. Ma być 2.5 bara z założonym i 3 bary ze zdjętym wezykiemMalyldz pisze: czy jeżeli problem wziął się z nieszczelnego wężyka podciśnienia od regulatora to muszę wykonać reset ECU żeby było dobrze?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
MK3 1,4 dławi się i śmierdzi benzyną.
Świece i przewody WN były wymieniane ok 6 miesięcy temu, kable są firmy sentech więc dobre, świece nie wiem. Zrobię próbę z wodą na cewkę i kable. VAGA może sprawdzę dziś lub jutro jak mi znajomy zorganizuje sprzęt do diagnozy, ciśnienie paliwa musiałbym sprawdzić w warsztacie bo nie mam manometru.
Filtr paliwa chyba nie był wymieniany ostatnio ale raczej by nie zalewało auta jakby był zawalony, raczej chodziłby na ubogiej mieszance i byłby mułowaty.
Gdzie jest w golfie III ECU, chciałbym sprawdzić czy nie dostaje się tam wilgoć, może coś nie styka na złączu.
Dziś będę jeszcze obserwował dokładnie zachowanie auta na benzynie i gazie, na zimnym i ciepłym.
Podejrzewam jednak że wina leży po stronie układu paliwowo-wtryskowego, bo jak się zaleje to nie idzie go odpalić na benzynie, za to można go uruchomić awaryjnie na gazie, na zimnym silniku trzeba go gazować wtedy jak się parownik nagrzeje to na gazie chodzi ok. Później odpala na benzynie dobrze, ale z racji ciepłego silnika przeskakuje na gaz po chwili i jest ok bo nie zdąży go zalać benzyną. Zaobserwuje po nagrzaniu jak chodzi na benzynie.
Po podłączenie testera nie wykazało żadnych błędów. Po wymianie nowych świec zapłonowych NGK V-Line problem ustąpił. Czasem najciemniej pod latarnią.
Pozdrawiam.
Filtr paliwa chyba nie był wymieniany ostatnio ale raczej by nie zalewało auta jakby był zawalony, raczej chodziłby na ubogiej mieszance i byłby mułowaty.
Gdzie jest w golfie III ECU, chciałbym sprawdzić czy nie dostaje się tam wilgoć, może coś nie styka na złączu.
Dziś będę jeszcze obserwował dokładnie zachowanie auta na benzynie i gazie, na zimnym i ciepłym.
Podejrzewam jednak że wina leży po stronie układu paliwowo-wtryskowego, bo jak się zaleje to nie idzie go odpalić na benzynie, za to można go uruchomić awaryjnie na gazie, na zimnym silniku trzeba go gazować wtedy jak się parownik nagrzeje to na gazie chodzi ok. Później odpala na benzynie dobrze, ale z racji ciepłego silnika przeskakuje na gaz po chwili i jest ok bo nie zdąży go zalać benzyną. Zaobserwuje po nagrzaniu jak chodzi na benzynie.
Po podłączenie testera nie wykazało żadnych błędów. Po wymianie nowych świec zapłonowych NGK V-Line problem ustąpił. Czasem najciemniej pod latarnią.
Pozdrawiam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości