Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
Piasek
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 6878
- Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57
Post
autor: Piasek » pn wrz 24, 2012 08:26
Wiesz - byle jaki olej lepszy - niż jego brak
Ja znam gościa który w tym silniku (170KM) przez 160 tyś km oleju nie zmienił... silnik jeszcze żyje...
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
-
Tofik90
- Ma gadane

- Posty: 236
- Rejestracja: pn wrz 21, 2009 20:36
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontakt:
Post
autor: Tofik90 » pn wrz 24, 2012 19:00
ale pewnie dolewał ?
jest opisany przypadek własicielki mercedesa w201 , ktora przez 25 lat nie zmieniła oleju

-
kw
- Forum Master

- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
Post
autor: kw » pn wrz 24, 2012 21:22
Tofik90 pisze:ale pewnie dolewał ?
jest opisany przypadek własicielki mercedesa w201 , ktora przez 25 lat nie zmieniła oleju

Nie tylko opisany ale i w telewizji był. Osobiście znam specjalistę, który w 270cdi wymieniał 15w40 co 50 tys i auto jeździło i to całkiem nieźle z tym, że silnik nie stygł miesiącami więc zawsze oliwa miała temperaturę roboczę

Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
-
Piasek
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 6878
- Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57
Post
autor: Piasek » wt wrz 25, 2012 08:15
Opisane przypadki to już skrajne ekstremum i jakkolwiek 50 tyś km na syntetyku z jakimś interwałem Long Life jest już "podrzynaniem gardła" tak 50 tys km na mineralnym 15W-40 bez wymiany to już "morderstwo" na silniku. Dla zdrowia silnika i naszego portfela lepiej skrócić wszelkie "long-lajfy" do max 20 tyś km.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
-
Tofik90
- Ma gadane

- Posty: 236
- Rejestracja: pn wrz 21, 2009 20:36
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontakt:
Post
autor: Tofik90 » wt wrz 25, 2012 10:35
Co sądzicie o oleju MOTUL 8100 X-cess 5W40 ?
Wczesniej lałem półsyntetyka 10w40 też motul
-
Piasek
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 6878
- Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57
Post
autor: Piasek » wt wrz 25, 2012 11:39
Tofik90 pisze:Co sądzicie o oleju MOTUL 8100 X-cess 5W40 ?
jedyny olej którego forumowe legendy przewyższają 100x jego własności fizyko-chemiczne
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
-
jhosef
- _

- Posty: 9172
- Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontakt:
Post
autor: jhosef » wt wrz 25, 2012 11:46
Piasek pisze:
jedyny olej którego forumowe legendy przewyższają 100x jego własności fizyko-chemiczne

-
Jefferson
- Użytkownik

- Posty: 262
- Rejestracja: pt sty 14, 2011 11:47
Post
autor: Jefferson » śr wrz 26, 2012 00:48
Wiecie, że nawet firma K2 ma w swojej ofercie oleje silnikowe? Swoją droga jestem ciekaw co to jest warte i kto to produkuje. Ma ktoś info na ten temat? O dziwo normę 505 spełnia....
http://moto.allegro.pl/k2-olej-polsynte ... 68396.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Piasek
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 6878
- Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57
Post
autor: Piasek » śr wrz 26, 2012 08:42
K2 to konfekcjoner i robi całą chemię motoryzacyjną - z resztą baaardzo kiepską. Te ich pasty polerskie czy płyny do sprysków...

Zatem w kwestiach olejów też bym się cudów nie spodziewał: kupują od tego kto im najtaniej sprzeda. Co jednak nie zmienia faktu iż nawet najgorszy świeży i czysty olej lepszy będzie niż cud-miód i orzeszki z Motula które mają nawinięte 15-17tyś km i nadal lata w silniku.
A propos Motula - dla "fanów"... Motul zmienia oznakowania i nalepki na bańkach (pewnie jak Mobil wcześniej ze względu na ogromną ilość podróbek krążących na rynku). Teraz wyglądać to będzie tak:


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
-
Jefferson
- Użytkownik

- Posty: 262
- Rejestracja: pt sty 14, 2011 11:47
Post
autor: Jefferson » śr wrz 26, 2012 12:33
Piasek pisze:K2 to konfekcjoner i robi całą chemię motoryzacyjną - z resztą baaardzo kiepską. Te ich pasty polerskie czy płyny do sprysków...
Co do wosków K2 to się nie zgodzę - za małe pieniądze ( 8zł ) moje poprzednie auto nabrało blasku. Wosk K2 dłużej utrzymywał się na lakierze niż wosk firmy Nigrin - ot tak dla porównania.
Zastanawia mnie jeszcze wątek olejów Quaker. Ile w tym jest prawdy że mają super właściwości smarne?
-
Tofik90
- Ma gadane

- Posty: 236
- Rejestracja: pn wrz 21, 2009 20:36
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontakt:
Post
autor: Tofik90 » śr wrz 26, 2012 15:32
Z gamy produktów K2 to polecam tempo. Najlepsza pasta lekko-ścierna na rynku
-
inż. Mk2_marcin
- Golfista

- Posty: 2034
- Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: inż. Mk2_marcin » śr wrz 26, 2012 17:22
Panowie mam pytanko do speców od olejów,
zauważyłem w gazetce makro promocję na olej który używam do mojego samochodu Castrol Magnatec Diesel 10w-40 czy to będzie jakiś oryginalny olej czy jakaś podróba, bo za 4+1l jest cena 100zł

a za 4 litry płaciłem więcej, wymianę mam za 3 tyś km ale jak jest okazja to chciałbym się zaopatrzyć. poniżej link do gazetki.
http://www.gazetka.makro.pl/mm201220/ga ... /17/zoomed
dziękuję za odpowiedź

-
Jefferson
- Użytkownik

- Posty: 262
- Rejestracja: pt sty 14, 2011 11:47
Post
autor: Jefferson » śr wrz 26, 2012 18:16
Mk2_marcin, kupuj spokojnie. W jakimkolwiek normalnym sklepie jest mniejsze ryzyko podróbki niż chociażby na Allegro. Tym bardziej że cena dobra. Castrol to Castrol, marka solidna od lat.
-
Tofik90
- Ma gadane

- Posty: 236
- Rejestracja: pn wrz 21, 2009 20:36
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontakt:
Post
autor: Tofik90 » śr wrz 26, 2012 21:41
a nie lepiej jak castrola full syntetyka zalejesz? zawsze bardziej szlachetny skład jest
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości