Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
marsell
- Mały gagatek

- Posty: 103
- Rejestracja: czw sty 27, 2005 22:45
- Lokalizacja: SosnoVWiec
-
Kontakt:
Post
autor: marsell » wt sie 01, 2006 16:31
Witam wszystkich. Mam problem z moim autem, otóż zdarza mu się raz na kilka, kilkanaście dni że traci moc, wchodzi w tryb awaryjny, byłem na diagnozie dynamicznej i okazało się, powodem jest zła wartość ciśnienia w kolektorze ssącym. Wykres ciśnienia doładowania wygląda jak Himalaje, tzn. ciśnienie narasta nie płynnie tylko bardzo skokowo i często wychodzi poza zakres co powoduje zapisanie błędu w kompie. Objawy te wskazują w 99% na uszkodzenie zaworu N75 ale czy może być jeszcze jakaś inna przyczyna? Sprawdziłem wszystkie przewody podciśnieniowe, układ dolotowy też raczej jest szczelny.
Bedę wdzięczny za pomoc

Ostatnio zmieniony pt lis 24, 2006 12:29 przez
marsell, łącznie zmieniany 1 raz.
...życie to nie bajka, nie smyra nas po jajkach...
-
cowboy
- V.I.P.

- Posty: 7253
- Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: cowboy » wt sie 01, 2006 17:54
chalcik pisze:Wykres ciśnienia doładowania wygląda jak Himalaje
no to raczej n75
201 PLN w intercarsie...
[ Dodano: Wto Sie 01, 2006 17:58 ]
spróbuj wyczyścić tan n75 jakims wd40, przedmuchac powietrzem i zobacz czy się poprawi..
ja ostatnio zaliczam mega duże i długie overboosty i sprawdziłem swój n75 (1HO 906 627) 30/97 to chyba oznacza 30 tydzień 97 roku czyli mam go od nowości...
sztanga sterująca kierwnicami w turbinie rusza się około 2 cm w strone gruszki...chodzi do góry i opo puszczeniu wraca na dół.. chodzi dość cięzko ale tam mozna ja lekko 2 palcami tylko złapać - kiepski dostęp...
-
marsell
- Mały gagatek

- Posty: 103
- Rejestracja: czw sty 27, 2005 22:45
- Lokalizacja: SosnoVWiec
-
Kontakt:
Post
autor: marsell » wt sie 01, 2006 19:29
Mnie powiedzieli w intercars 190 ale miesiąc czekania. Znalazłem w innym miejscu za 199 zamiennik jakiś bo oryginał w ASO ponad 400zł.
Spróbuję go wyczyścić, może to coś da, chociaż to może pomóc chyba tylko na krótko. Jak nie pomoże to trzeba będzie wyrzucić te 200 na nowy. Auto musi być ok. bo czeka go wizyta u kolegi uysego

...życie to nie bajka, nie smyra nas po jajkach...
-
Adamm
- V.I.P.

- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
-
Kontakt:
Post
autor: Adamm » wt sie 01, 2006 19:31
nie musi wcale to byc n75 sprawdz wszystkie 3 wezyki iegnace od niego czy nie sa poprzecierane pekniete. u mnie tak bylo a wywalalo n-75 i niestety pospieszylem sie i kupilem
wystrczylo zmienic wezyk
poza tym koszt n-75 zalezy od miejsca ja w ASO zaplacilem ok 175 zl (ze znizka (5 -7 % na gebe

)
PS niezle masz to ASO

ja sprawdzalem w 2 w Wawie i 1 w Bialymstoku i cena wahala sie miedzy 180 - 210 zl
SPRAWDZ WEZYKI
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
marsell
- Mały gagatek

- Posty: 103
- Rejestracja: czw sty 27, 2005 22:45
- Lokalizacja: SosnoVWiec
-
Kontakt:
Post
autor: marsell » wt sie 01, 2006 19:50
Wężyki sprawdzone, są w porządku, a na ASO to nic nie poradzę, tyle mi powiedzieli. Zadzwonię do inego serwisu i sprawdzę cenę, może tylko w Sosnowcu jest tak drogo.
...życie to nie bajka, nie smyra nas po jajkach...
-
Adamm
- V.I.P.

- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
-
Kontakt:
Post
autor: Adamm » wt sie 01, 2006 19:58
trzeba dobrze sprawdzic a calej dlugosci (najlepiej wyjac) bo mi tak mechanik sprawdzal ze wlasnie kazal n-75 wymienic :/
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
marsell
- Mały gagatek

- Posty: 103
- Rejestracja: czw sty 27, 2005 22:45
- Lokalizacja: SosnoVWiec
-
Kontakt:
Post
autor: marsell » wt sie 01, 2006 20:21
Wężyki sprawdziłem jak pierwsze, nie są pęknięte ani przetarte. Przeczyszczę zawór i zobaczę czy się coś zmieniło.
...życie to nie bajka, nie smyra nas po jajkach...
-
cowboy
- V.I.P.

- Posty: 7253
- Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: cowboy » wt sie 01, 2006 20:58
węzyki te ori mają to do siebie że nie widac że są sparciałe i nieszczelne...
ja 2 tygodnie temu miałem przeciek na eżykach przelewu z wtryskiewaczy (te samę wężyki) i w piatek wymieniłem pomiędzy 3 a 4 wtryskiem, przejechałem 50km no i padł pomiędzy 4 i pompą.. więc kupiłem super węzyki za 10 PLN z metra - guma-oplot-guma. profilaktycznie wymieniłem wszystkie i mam spokój....
to samo planuje zrobic z węzykami podciśnieniowymi...zanim wymienie n75..
w ASO u Zasady 435 PLN, w intercarsie 201 PLN, w serwisie skody podobno 170 PLN...
w każdym razie sztanga od gruszki chodzi 2 cm w strone gruszki.. po zdjęciu węzyka nawet lżej... po zapaleniu silnika podnosi się 2 cm po zgaszeniu opada...więc mam walnięty n75...
mój ma oznaczenie 1HO 906 627 - 30/97 co chyba oznacza 30 tydzień 97roku - czyli jest ori od nowości..
-
marsell
- Mały gagatek

- Posty: 103
- Rejestracja: czw sty 27, 2005 22:45
- Lokalizacja: SosnoVWiec
-
Kontakt:
Post
autor: marsell » wt sie 01, 2006 21:53
W sumie prawda, wymienić wężyki profilaktycznie by można, koszt niewielki a może się polepszy. Powalczę z tym w środę. Aha, czy na te wężyki trzeba zakładać metalowe opaski czy wystarczy je tylko nadziać na krócce, u mnie są opaski a przy turbinie są takie zaciskane
...życie to nie bajka, nie smyra nas po jajkach...
-
twardy
- Forum Master

- Posty: 1736
- Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
- Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
-
Kontakt:
Post
autor: twardy » wt sie 01, 2006 22:18
Jak wchodzą ciasno to nie zakładaj na pewno nie mogą być lużne

10mm+1,3bara=1VSTD :-)
-
cowboy
- V.I.P.

- Posty: 7253
- Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: cowboy » wt sie 01, 2006 22:20
na wężyki podciśnieniowe nie trzeba opasek... na ten wymiar to są chyba tylko takie jednorazowe zaciskowe...
ja kupiłem wężyk który ładnie ciasno wchodzi...
na tych wężykach w których jest ciśnienie - np z kolektora do ECU równiez nie potrzeba opasek - u mnie w overboost-cie jest prawie 1,8 bara i nie spadły

-
inek01
- Lord GTI

- Posty: 3686
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
- Lokalizacja: Ciechanów
Post
autor: inek01 » śr sie 02, 2006 22:30
cowboy pisze:na wężyki podciśnieniowe nie trzeba opasek...
Jednak fabrycznie sa zakladane...
Mam zamiar powalczyc z wezykami i zamowilem sobie dzis opaski w lokalnym serwisie Seat'a (VW najblizej w Plocku). 3 zl sztuka.
W normalnych sklepach raczej ciezko kupic. Nie ma takich malych

-
marcin-kielce
- Mały gagatek

- Posty: 115
- Rejestracja: śr gru 14, 2005 12:56
- Lokalizacja: Kielce
-
Kontakt:
Post
autor: marcin-kielce » czw sie 03, 2006 01:01
Ja też miałem błąd ciśnienia doładowania w swoim 1Z i naprawił to Uysy, a przyczyna była nie do pomyślenia... : były pozamieniane przewody podciśnieniowe ten co idzie z ECU do kolektora ssącego u mnie szedł do zaworu ERG a ten z ERG całkiem gdzie indziej. poprzepinaliśmy rak jak powinno być i błąd zniknął

nie wiem kto tak to wszystko popierdzielił ale przyczyna była kosmiczna. a ja miałem już zamiar zmieniać kompa bo myślałem że padł ten czujnik ciśnienia doładowania co jest w środku ECU..

-
Macienty
- Gadatliwa bestia

- Posty: 966
- Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:10
- Lokalizacja: BWA
Post
autor: Macienty » czw sie 03, 2006 16:25
marcin-kielce pisze:do zaworu ERG
chyba EGR

"Most perfect silence is when
there´s no need to explain"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 36 gości