Witam.
Chciałem się dowiedzieć jak reguluje się kąt wtrysku dla silnika ATD ? Jest on na pompowtryskach. Z tego co znalazłem w Internecie silniki na samych wtryskach reguluje się przesuwając delikatnie poluzowana pompę. A dla pompowtryskiwaczy ? Ponoć robi to ECU. Czyli co po wymianie rozrządu nie muszę się martwić kątem bo ECU go automatycznie ustawi ? Wiem mniej więcej jak go sprawdzić VAG-iem, ale jak ustawić i czy w ogóle się ustawia ?
Bora - silnik ATD - regulacja kąta wtrysku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Bora - silnik ATD - regulacja kąta wtrysku
VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]
Yamashka R6 :]
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Bora - silnik ATD - regulacja kąta wtrysku
Brak regulacji.mssg1 pisze: ale jak ustawić i czy w ogóle się ustawia ?
O to to.mssg1 pisze:Ponoć robi to ECU.
Re: Bora - silnik ATD - regulacja kąta wtrysku
Czyli co ? Zmieniam rozrząd wykorzystując blokady, dbam o dobry naciąg paska i już ? Przekręcam kluczyk i będzie idealnie ?
VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]
Yamashka R6 :]
Bora - silnik ATD - regulacja kąta wtrysku
Po wymianie paska rozrządu należy sprawdzić wartość kąta synchronizacji wchodząc w 01 Engine, 08 Meas. Blocks a następnie wybrać grupę 004 i spojrzeć w ostatnią kolumnę po prawej. Optymalnie wartość kąta synchronizacji ma być najbliższa wskazaniu "0,0" a jak się ją koryguje - tak samo jak wartość kąta wtrysku dla silników z pompą wtryskową regulowaną na kole pasowym. Tu masz foto z opisem : http://forum.vw-passat.pl/threads/50261 ... i-PD/page2" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Bora - silnik ATD - regulacja kąta wtrysku
Czyli tak naprawdę powinienem spytać o kąt synchronizacji ?
Sztomel powiedz mi jeszcze proszę jakie wartości z VAG-a powinienem spisać przed przystąpieniem do wymiany w celu sprawdzenia po wymianie i dokonaniu konfrontacji ?
Czy poluzowanie tych 3 śrub i ruszanie osia nie spowoduje rozregulowania wartości ? Czy na czas ruszania używa się blokady do tego koła jak w przy wymianie rozrządu ?
Sztomel powiedz mi jeszcze proszę jakie wartości z VAG-a powinienem spisać przed przystąpieniem do wymiany w celu sprawdzenia po wymianie i dokonaniu konfrontacji ?
Czy poluzowanie tych 3 śrub i ruszanie osia nie spowoduje rozregulowania wartości ? Czy na czas ruszania używa się blokady do tego koła jak w przy wymianie rozrządu ?
VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]
Yamashka R6 :]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 129 gości