Teraz mam w moim 1,9TD aku 64Ah / 380A DIN nie wiem ile ma lat ale wygląda na 4-5 i jest firmy COPARTS. W związku z tym, że rodzice sprzedają swój samochód mam możliwość podmiany mojego akumulatora na ten z ich samochodu - jest to aku jakiejś firmy EUROcośtam (kosztował 195zł i w tym momencie ma ok. pół roku) a jego parametry to 60Ah / 510A EN
380A DIN = 640A EN
Czyli problem jest taki, że mam możliwość wymiany za darmo akumulatora na praktycznie nówkę, ale zamiast 64Ah pojemności ma 60A i porównując wg tych samych norm EN ma zamiast 640A --> 510A prądu rozruchowego.
...i w związku z tym zastanawiam się, czy wymieniać czy nie...?
Niby z moim aku nie miałem specjalnych problemów. Przy -20 samochód odpalał spokojnie, przy -25 już słabo, ale jeszcze dawał radę jak się go naładowało...
[all VW] akumulator - czy się wymienić?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[all VW] akumulator - czy się wymienić?
Tyle pali [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/218816.html][b]VR'ka[/b][/url] , a tyle [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/220985.html][b]GTD[/b][/url] :D
Parametry niby lepsze ma ten stary, ale 4-5 lat dla aku to wiek już zaawansowany i ręki za to nie dam, ale tych 640 A prądu rozruchowego to ten stary już nie ma...., prawdopodobnie ok. 20-30% mniej, zwłaszcza w niskich temperaturach (zwłaszcza zasiarczenie). Może się okazać, że to była jego ostatnia zima....
Sprawdziłbym, czy wg instrukcji jest to wystarczająca pojemność i prąd rozruchowy, a jak tak, przełożyłbym raczej. Można jeszcze zobaczyć, na którym aku jest przy rozruchu zimnego silnika mniejszy spadek napięcia (tzn. kolejne próby w golfie, oba aku w pełni naładowane). Jeśli napięcie będzie praktycznie równe lub wyższe na tym nowszym-słabszym - to już raczej bym się nie wahał.
Sprawdziłbym, czy wg instrukcji jest to wystarczająca pojemność i prąd rozruchowy, a jak tak, przełożyłbym raczej. Można jeszcze zobaczyć, na którym aku jest przy rozruchu zimnego silnika mniejszy spadek napięcia (tzn. kolejne próby w golfie, oba aku w pełni naładowane). Jeśli napięcie będzie praktycznie równe lub wyższe na tym nowszym-słabszym - to już raczej bym się nie wahał.
Dzięki za info - chyba wstawię ten nowy aku. Chciałem jeszcze poszukać jaki aku powinien być oryginalnie w AAZ, ale w instrukcji chyba tego nie ma i w ETCE też (albo nie umiem znaleźć)
Tyle pali [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/218816.html][b]VR'ka[/b][/url] , a tyle [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/220985.html][b]GTD[/b][/url] :D
krzychGTD, do silnika 1.9 w dieslu aku o pojemności 60Ah i prądzie poniżej 380A wydaje się trochę za słaby. Latem oczywiście problemów nie będzie, ale zimą...może być różnie, tym bardziej, ze firma to EURO coś tam, może okazać się, że aku też jest "coś tam". Ogólnie wiadomo, że diesel potrzebuje konkretnego rozruchu aby zapalił. IMHO do Twojego auta, to aku 72Ah, i prąd ok 480A.
bodzio_j, no ok - gdybym teraz kupował akumulator pod kątem mojego silnika to napewno wybrałbym większy niż 60Ah, ale ponieważ aku był kupowany do innego samochodu, to wyboru nie mam...
Pisząc powyżej 480A miałeś na myśli normę DIN? - bo to by było jakieś 800A EN... i sugerowałoby pojemność aku ok 100Ah... a to już sporo
Co do prądu rozruchu, to aktualny (stary) ma 640A EN / 380A DIN, a nowy ma 510A EN / 305 DIN (wartości pochyłe są przeliczone z tej drugiej normy i mogą być niezbyt dokładne)
Co do "firmowości" akumulatorów, to chyba oba są tutaj podobne pod tym względem, bo ja nie kojarzę ani jednej ani drugiej firmy
Pisząc tego posta sprawdziłem właśnie w tabelce na stronie CENTRY jakie akumulatory przewiduje do mojego silnika i w sumie sam teraz już nie wiem bo propozycje są 4 i dość znacznie się różnią:
1. KC26 65Ah 540A EN
2a. CP17 71Ah 670A EN
2b. CP23 80Ah 600A EN
3. CF06 55Ah 600A EN
1-3 - kolejność od najsłabszego do najlepszego wyboru (wg. Centry)
Więc sam już nie wiem czy zostać przy starym, który jak czyś zauważył pewnie i tak tych 640A EN już nie ma czy wziąć nowy, który powinien mieć 510A EN i zaryzykować czy będzie lepszy...
Ma ktoś może info jaki aku jest zalecany do 1.9TD AAZ przez Volkswagena?
Pisząc powyżej 480A miałeś na myśli normę DIN? - bo to by było jakieś 800A EN... i sugerowałoby pojemność aku ok 100Ah... a to już sporo
Co do prądu rozruchu, to aktualny (stary) ma 640A EN / 380A DIN, a nowy ma 510A EN / 305 DIN (wartości pochyłe są przeliczone z tej drugiej normy i mogą być niezbyt dokładne)
Co do "firmowości" akumulatorów, to chyba oba są tutaj podobne pod tym względem, bo ja nie kojarzę ani jednej ani drugiej firmy
Pisząc tego posta sprawdziłem właśnie w tabelce na stronie CENTRY jakie akumulatory przewiduje do mojego silnika i w sumie sam teraz już nie wiem bo propozycje są 4 i dość znacznie się różnią:
1. KC26 65Ah 540A EN
2a. CP17 71Ah 670A EN
2b. CP23 80Ah 600A EN
3. CF06 55Ah 600A EN
1-3 - kolejność od najsłabszego do najlepszego wyboru (wg. Centry)
Więc sam już nie wiem czy zostać przy starym, który jak czyś zauważył pewnie i tak tych 640A EN już nie ma czy wziąć nowy, który powinien mieć 510A EN i zaryzykować czy będzie lepszy...
Ma ktoś może info jaki aku jest zalecany do 1.9TD AAZ przez Volkswagena?
Tyle pali [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/218816.html][b]VR'ka[/b][/url] , a tyle [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/220985.html][b]GTD[/b][/url] :D
krzychGTD, z tej listy to w/g mnie najbardziej optymalny jest CP17, ma tylko 9Ah mniejszą pojemność, ale większy prąd rozruchowy, to seria "PLUS", natomiast CF06 (FUTURA) może się okazać ciut mały. CF08, albo CF07 ( ale ten drugi będzie pewnie dość drogi). To tyle jeśli chodzi o ew. kupno nowego.
Co do zaleceń firmowych, to jakoś nie mam przekonania. Zazwyczaj zalecają aku a parametrach minimalnych, a to czasem może się mścić. Jeśli wymieniam aku, to o jeden stopień większy niż zaleca producent auta.
Jeśli chodzi o wybór między Twoim starym o lepszych parametrach( jak był nowy) a nowym ( o nieco gorszych) to założyłbym nowy. Przypuszczam,że będzie lepszy-dłużej tzrymał, lepiej kręcił.
Co do zaleceń firmowych, to jakoś nie mam przekonania. Zazwyczaj zalecają aku a parametrach minimalnych, a to czasem może się mścić. Jeśli wymieniam aku, to o jeden stopień większy niż zaleca producent auta.
Jeśli chodzi o wybór między Twoim starym o lepszych parametrach( jak był nowy) a nowym ( o nieco gorszych) to założyłbym nowy. Przypuszczam,że będzie lepszy-dłużej tzrymał, lepiej kręcił.
Niestety z podmiany aku nic nie wyszło - samochód rodziców nie chciał przyjąć w swe ramiona mojego starego aku - a mianowicie za mało miejsca tam jest, bo parownik od instalacji gazowej się tam rozbestwił
No nic... mówi się trudno
No nic... mówi się trudno
Tyle pali [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/218816.html][b]VR'ka[/b][/url] , a tyle [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/220985.html][b]GTD[/b][/url] :D
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 175 gości