Witam serdecznie Panowie,
potrzebowałbym pomocy...
przypadek:
Golf 1,9 Tdi AJM po chiptuningu, program robiony na turbo AJM, wymieniłem turbo na ARL + chłodniczka oleju z ARLa bez korekty programu i po 3-4tys km zaczęły dochodzić niepokojące dźwięki z turbiny, demontaż i diagnoza przez firmę regenerująco turbo usmażony wałek (tak mi powiedzieli) wałek się obluzował i stąd hałas, przerwy w dostawie oleju nie mogły być zbyt duże bo nie wyglądało to źle. Decyzja o regeneracji, po tygodniu 100km, szlak trafił turbo znowu... Odebrałem dziś po regeneracji i poprosili mnie o sprawdzenie smarowania...Wąż olejowy dochodzący do turbo wygląda na cały, spływowy także, odma niby też, trochę wysoki stan oleju mam, ale nie wiem czy to może mieć wpływ. Chciałem sprawdzić jakie jest ciśnienie jakie podaje pompa oleju na wyjściu przewodu do smarowania turbo. Czy ktoś się orientuje jakie powinny być wartości? Czy wymiana na turbo ARL + chłodniczka bez korekty programu mogły spowodowć, że coś ze sobą nie gra i stąd awaria? Czy macie jakieś pomysły co można jeszcze sprawdzić? Wszystkie filtry + olej były wymieniane. Na poprzednim turbo AJM przejeździłem 2 lata bez większego problemu było również po regeneracji. Czy może to być zbieg okoliczności, że turbo używka była kaszana i regeneracja także? Zaznaczam, że wiem jak dbać o turbo i zwracam na to uwagę, ale w tym przypadku trochę czuję się bez silny i muszę wierzyć w to co mówi mi mechanik i firma regenerująca turbo, bo się na tym nie znam. Byłbym wdzięczny za jakieś sugestie i uwagi. Czy warto pompę wymieniać lub przewody olejowe?
Turbina ARL -> AJM Golf 1,9Tdi (problem, smarownie)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Turbina ARL -> AJM Golf 1,9Tdi (problem, smarownie)
Mój "czarnuch" MKIV
Kupię Fotele Recaro kubły 3D (skóra, pół-skóra, materiałowe byleby nie czerwone i niebieskie)
Kupię Fotele Recaro kubły 3D (skóra, pół-skóra, materiałowe byleby nie czerwone i niebieskie)
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Turbina ARL -> AJM Golf 1,9Tdi (problem, smarownie)
Nie ścieka ON do oleju silnikowego ...FafikPL pisze:trochę wysoki stan oleju mam, ale nie wiem czy to może mieć wpływ.
Sprawdź przewód zasilający turbo czy nie jest "skręcony"
Regeneracja to zły pomysł, zazwyczaj są po niej problemy z trwałością turbosprężarki ..
Turbo ARL jest wydajniejsze niż to w AJM więc wątpliwe jest, aby wina leżała po stronie chłodnicy oleju która została wymieniona ...
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Turbina ARL -> AJM Golf 1,9Tdi (problem, smarownie)
A czy pan mechanik wie,że turbinę po montażu należy solidnie zalać olejem przed przykręceniem przewodu olejowego?FafikPL pisze:mechanik
Jeśli nie wie,to jemu podziękuj ze te usterki,bo sucha turbina na dzień dobry po odpaleniu zaciera się,nim olej do niej dotrze.
Turbina ARL -> AJM Golf 1,9Tdi (problem, smarownie)
Mechanik o tym wie robił mi turbo które chodziło dwa lata i wie jak wygląda sprawa rozdziewiczenia turbo . W serwisie mi powiedzieli, że ciśnienie na zimnym silniku przy 2 tys obrotów powinno być 2 bary sprawdzam jak ro wygląda u mnie
Mój "czarnuch" MKIV
Kupię Fotele Recaro kubły 3D (skóra, pół-skóra, materiałowe byleby nie czerwone i niebieskie)
Kupię Fotele Recaro kubły 3D (skóra, pół-skóra, materiałowe byleby nie czerwone i niebieskie)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 124 gości