[1Z] Przekaznik 109, kontrolka swiec swieci, silnik gasnie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

KrisT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn kwie 02, 2007 22:44
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

[1Z] Przekaznik 109, kontrolka swiec swieci, silnik gasnie

Post autor: KrisT » wt kwie 03, 2007 21:07

Witam, od dłuższego czasu przeglądam to forum i niestety nadszedł czas aby zadał pewne pytania... A więc mam problem z swoim passatem 1Z 94r.(to taki troszke wyrośnięty golfik..) przez prawie 2 lata wszystko było ok, ale ostatnio podczas jazdy załączała mi się kontrolka z świec żarowych i wyłączał się silnik, po chwili wszystko wracało do normy, niestety częstotliwość tych wystąpień wzrastała ostatnie czasy..... az do momentu kiedy kontrolka zaświeciła i silnik stanął na dobre... po krótkim rozeznaniu doszedłem do tego ze przekażnik o nr. 109 nie zostaje zasterowany (masy?) więc go "podłożyłem" aby dojechać kilka km do domu. Dojechałem, następnego dnia (wtorek) niestety nawet "podłożenie", mostkowanie czy zasterowanie masą przekażnika przez co kontrolka świec żarowych gaśnie, nie pomogło, silnik zapala na max. 6 sek a następnie zostaje wyłaczony.!! podłączyłem laptopa od sąsiada i wywaliło błąd o nr 1237 (jak dobrze pamiątam) czyli zawór N109- sprawdzałem zawór jest dobry, działa, więc w czym rzecz?zawór zaworem a sterowania na przekazniku 109 jak nie było tak nie ma..
Aha tranmisja i odczyt błędów przez OBDII nie było możliwe do czasu aż zasterowałem przekażnikiem 109 (przez masę..) przez co zgasła kontrola swiec zarowych. czy ktoś jest w stanie mi pomóc? jakieś sugestie, porady itd.. niestety nie ma w pobliżu mnie porządnych elektryków samochodowych znających się na TDI.. Dziwiłem się że co niektórzy koledzy mają problemy z swoimi 1Zetami do.. wtorku.... teraz ja jestem w kropce..
I jeszcze jedno pytanko czy mogą wymienić ecu na inny o takim samym nr a rózniący się tylko ostatnimi literami? czy ktoś może mi napisać o co biega z tą literacją? ja mam nr. 028 906 021 B czy 028 906 021 AK lub 028 906 021 AF będzie też pasować? byłbym wdzięczny za wszelkie info.
dziś posprawdzałem po raz 3ci przekażniki, swiece, bezpieczniki- wszystko dobre... Ja wymiękam pomysły mi się skończyły, gdzieś wyczytałem że to moze też powodowac ori alarm, wie ktos jak to ominąć?
pozdrawiam TDI maniaków..
Ostatnio zmieniony śr kwie 04, 2007 09:40 przez KrisT, łącznie zmieniany 1 raz.



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: problem z passatem 1Z

Post autor: mirass » śr kwie 04, 2007 00:08

KrisT pisze:Witam, od dłuższego czasu przeglądam to forum i niestety nadszedł czas aby zadał pewne pytania... A więc mam problem z swoim passatem 1Z 94r.(to taki troszke wyrośnięty golfik..) przez prawie 2 lata wszystko było ok, ale ostatnio podczas jazdy załączała mi się kontrolka z świec żarowych i wyłączał się silnik, po chwili wszystko wracało do normy, niestety częstotliwość tych wystąpień wzrastała ostatnie czasy..... az do momentu kiedy kontrolka zaświeciła i silnik stanął na dobre... po krótkim rozeznaniu doszedłem do tego ze przekażnik o nr. 109 nie zostaje zasterowany (masy?) więc go "podłożyłem" aby dojechać kilka km do domu. Dojechałem, następnego dnia (wtorek) niestety nawet "podłożenie", mostkowanie czy zasterowanie masą przekażnika przez co kontrolka świec żarowych gaśnie, nie pomogło, silnik zapala na max. 6 sek a następnie zostaje wyłaczony.!! podłączyłem laptopa od sąsiada i wywaliło błąd o nr 1237 (jak dobrze pamiątam) czyli zawór N109- sprawdzałem zawór jest dobry, działa, więc w czym rzecz?zawór zaworem a sterowania na przekazniku 109 jak nie było tak nie ma..
Aha tranmisja i odczyt błędów przez OBDII nie było możliwe do czasu aż zasterowałem przekażnikiem 109 (przez masę..) przez co zgasła kontrola swiec zarowych. czy ktoś jest w stanie mi pomóc? jakieś sugestie, porady itd.. niestety nie ma w pobliżu mnie porządnych elektryków samochodowych znających się na TDI.. Dziwiłem się że co niektórzy koledzy mają problemy z swoimi 1Zetami do.. wtorku.... teraz ja jestem w kropce..
I jeszcze jedno pytanko czy mogą wymienić ecu na inny o takim samym nr a rózniący się tylko ostatnimi literami? czy ktoś może mi napisać o co biega z tą literacją? ja mam nr. 028 906 021 B czy 028 906 021 AK lub 028 906 021 AF będzie też pasować? byłbym wdzięczny za wszelkie info.
dziś posprawdzałem po raz 3ci przekażniki, swiece, bezpieczniki- wszystko dobre... Ja wymiękam pomysły mi się skończyły, gdzieś wyczytałem że to moze też powodowac ori alarm, wie ktos jak to ominąć?
pozdrawiam TDI maniaków..
witaj
zacznij od wyczyszczenia klem na aku - często od śniedzenia zaczynają sie jaja z pradem a w konsekwencji z resztą elektroniki
z drugiej strony proponuje zdemontować kompa, wyciagnąć i pooglądac dokładnie czy nie ma nigdzie widocznych przepaleń ścieżek - jeśli znajdziesz coś to juz masz odpowiedź...ja np mam ESa z takim czymś i komp nadaje sie na złom
chwilowe zapalenie i zgaśniencie silnika po ok.5 sekundach wskazuje na to że immo blokuje kompa - czy nie pojawia się jego błąd?
co do kompa to 021 AF wystepował w 1Z tyle ze z immo bedzie problem

pozdr


www.vagtune.pl tel. 502730289

Scotto
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 662
Rejestracja: ndz maja 07, 2006 23:09
Lokalizacja: londyn

Post autor: Scotto » śr kwie 04, 2007 00:26

n109 zawor odciecia paliwa jest uszkodzony zapewne, jak go sprawdziles? mialem podobny przypadek w sharanie znajomego po wymianie ustalo, a przekaznik profilaktycznie tez wymien na nowy, co do ecu nieznam sie na tym zabardzo ale jesli ktorys z nich jest od 110 konnego silniczka to podejdzie ale chyba po zmianie softu pozdro

Ps co do sprawdzenia zaworka to mysle ze najlepszym sposobem jest wlasnie vag, test output, ale trzeba auto uruchomic a w twoim przypadku jedno wyklucza drugie, wiec zmien zaworek i po sprawie


Moj golf
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75825 vento front
[url=http://img293.imageshack.us/my.php?image=golfsesjaaaa001vq3.jpg][img]http://img293.imageshack.us/img293/5788/golfsesjaaaa001vq3.th.jpg[/img][/url]

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » śr kwie 04, 2007 15:53

KrisT, przeczytaj to może ci się przyda,ew zadzwoń nr w podpisie :bajer:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1039927#1039927



KrisT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn kwie 02, 2007 22:44
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: KrisT » śr kwie 04, 2007 18:57

Dzięki panowie za porady, już wiem w czym problem... :okej: doszedłem do tego dziś po przyjściu z pracy. Szkoda że zalączonego tematu przez jaszczur'a nie znalazłem wcześniej byłbym kilka dni do przodu!!!! A tak w/w objawy powoduje też kilka innych rzeczy które po kolei sprawdzałem..
TAK panowie usterkę powodował nie załączający się przekażnik w ori alarmie!!!! Tylko że przekażniki które zaznaczył jaszczur (te dwa małe na czerwono po prawej ) są to przekażniki odpowiadające za wycie syreny a ten sterujący (główny) jest po srodku i to on nie miał ochoty zaskakiwać...a powinien po podaniu plusa po stacyjce..
a ten lewy przekażnik odpowiada za mryganie światełkami, tak przy okazji wspomne..:okej:

Praktycznie nie zrobiłem nic.. wyjąłem kostki, przeczyściłem styki w przekażniku (po uprzednim wyjęciu płytki..) i wszystko działa jak powinno. Jeśli w przyszłości nadal będzie usterka wystepować to nie pozostaje nic innego jak wywalić ten autoalarm i pomostkowac przewody..
I w związku z tym ma ktoś może schematy podłączenia tego ustrojstwa?! Prosiłbym o przesłanie na emaila..
Dla innych którym stanie się to na trasie, polecam otworzyć dzwi i przywalić z boku w deskę..( w miejsce gdzie jest montowany alarm) jeśli nic nie pomoże to rozebrać i podłozyć styki w przekażniku....



Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

Post autor: ADi997 » śr kwie 04, 2007 19:39

KrisT pisze:Dzięki panowie za porady, już wiem w czym problem...
No widzisz Krystian, a nie wierzyłeś w Nasze forum. Fajne, że furak już smiga... to dozobaczenia w maju na Tuning Show 2007 w KRK :grin: :grin:


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

KrisT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn kwie 02, 2007 22:44
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: KrisT » śr kwie 04, 2007 20:47

Damian ja nigdy nie mówiłem że nie wierze w to forum... :grin: akurat sam doszedłem do tego co nie domaga ale pomoc innych a szczególnie jaszczur'a była bardzo przydatna (zarobił chłopina plusa...)
Troche zmalała moja wiara w paska ale jak wiadomo vw się nie psują, (tylko czasem odmawiają jazdy..) i dalej podtrzymuje to słowo.... :helm: Jakby nie patrzeć moja wierna golfina (poprzednie autko..) nigdy mnie nie zawiodła pomimo sędziwego wieku... Sam wiesz że jak VW nie chce to nie odpali...



Ezzi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt wrz 18, 2012 21:59

[1Z] Przekaznik 109, kontrolka swiec swieci, silnik gasnie

Post autor: Ezzi » wt wrz 18, 2012 22:30

mam pytanko ! a gdyby zaślepić ten elektromagnes w przekaźniku 109 ? po prostu włożyć coś żeby te dwie blaszki się stykały, wtedy kontrolka świec powinna zgasnąć od razu.. jeżeli nie powinno się tak robić, podajcie powód, co może się stać ? pozdrawiam :-)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 25 gości