MK3 TDI - 3000 obr/min. 4 i 5 bieg i nie jedzie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Radzio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn lut 27, 2006 00:22
Lokalizacja: Starachowice

MK3 TDI - 3000 obr/min. 4 i 5 bieg i nie jedzie

Post autor: Radzio » pn lip 31, 2006 22:58

Witam.
Prawdopodobnie to już było, ale potrzebuję pomocy - pilne. Jak w temacie MK3 tdi 90 KM, silnik AHU. 4, 5 bieg, obroty przekroczą 3000 i łapię notlaufa. Zgaszę, włączę i jest ok. No chyba, że znów pojadę szybciej. Na postoju Vag wyrzucił błąd 575. Wyczytałem na Forum, że przyczyn może być wiele. Wyczyściłem przepływkę, zanim to zrobiłem rozłączyłem kostkę elektryczną - auto nie chciało się zbierać, zwykły klekot, zapiołem kostkę i jak poprzednio. Przeczyściłem ten cykający elektrozawór, sprawdziłem wężyki od tego zaworu - są ok, sprawdziłem IC i rury i też ok. Już nie wiem co mam robić dalej. Nie mam póki co możliwości zrobić dynamicznej diagnozy vagiem - padł laptop. Może ktoś miał podobne objawy bądź ma już doświadczenie z takimi przypadkami. Dodam, że auto nie kopci.


Mam wiele planów i mało czasu.

Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Igor1 » wt sie 01, 2006 09:05

U mojego brata w A4 sprzawdziłem dzwignię od grzybka przy turbinie powinna chodzić jak nie chodzi to pewnie się zawiesiła i spuszcza ciśnienie, ale u niego był to zaworek N75 mimo ze cykał był do niczego wymienilismy i autko jak nowe, ale najpierw sprawdzilismy tą dzwignię potrafi się zawieszać. W 90% to wina cisnieniem turbo albo dzwignia albo zaworek albo przewody.



BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » wt sie 01, 2006 09:36

jezeli nie ma batorego mozna wnioskowac ze turbo przeladowuje
575 Ciśnienie w kolektorze dolotowym
00575 Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej
hm.
jezeli masz mozliwosc podmien n75 z innego golfa
jaki masz przebieg orginalny ?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt sie 01, 2006 09:52

Radzio, niestety musisz to dynamicznie pomierzyć bo przeładowuje Ci turbina...i łapiesz notlaufa z przeładowania 575..

auto nie kopci bo powietrza ma duzo :)

ja notuje za duże overboosty i tez musze powalczyć bo nie wiem czy to n75 czy węzyki..

przy okazji tematu gdzie można najtaniej kupić w Wawie n75?

bo ASO Zasada krzyczy 432 PLN, Intercars 201 PLN oraz wężyki podcisnieniowe z metra...bo ASO 46 PLN za metr to nieporozumienie...



Radzio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn lut 27, 2006 00:22
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: Radzio » wt sie 01, 2006 20:46

Igor1 - gdzie mam szukać tej dźwigni od grzybka przy turbinie?
BruceLee30 - racja: Vag wyrzuca 00575, przebieg 125000 :bajer:
Będę szukał dalej.


Mam wiele planów i mało czasu.

Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Igor1 » śr sie 02, 2006 07:23

przy turbinie masz taki grzybek od którego odchodzi cieńki przewód gumowy z jednej strony i długa śruba z drugiej. ta długa sruba powinna za lekkim oporem sie chowac i jak puscisz wracac do poprzedniego miejsca, jak nie to trzeba to rozebrac i przeczyscic.



Radzio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn lut 27, 2006 00:22
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: Radzio » śr sie 02, 2006 21:00

Dzieki Igor1. Jutro tam zajrze. Dzisiaj moj golfer mnie znów przeraził. Nic z tąd ni z owąd, przy normalnym ryszaniu z krzyżówki na 1 i 2 biegu zostawiłem czarną smugę dymu. Zaczynam się wkurzać. Muszę naprawić laptusia, podpiąć auto do vaga i trochę pojeździć. Apropos vaga, nie wiesz gdzie mogę zdobyć manuala do vaga?

[ Dodano: 04 Sie 2006 21:34 ]
Poszukałem tej jak to nazwałeś gruszki, znalazłem coś podobnego tyle że spłaszczone coś z aluminiową rurkę, natomiast żadnej śruby tam nie było. przez jakieś dziurki w tej gruszce wsadziłem srubokręcik i chciałem poruszać. dopiero po kilku razach drgnęłocos w środku w prawą stronę auta. psiknąłem wd 40 i zaczęło chodzic dość luźno z lekkim oporem. Później przejechałem sie i jakby było ok. Muszę to jeszcze sprawdzić na dłuższym odcinku.
Dzięki za wszystkie rady. Jesli okaże się że objawy są nadal odezwę się.

[ Dodano: 26 Wrz 2006 21:13 ]
Popatrzyłem, porobiłem to co wyczytałem na forum i zmieniło się tyle, że notlaufa mój golfer łapie przy 3200 obrotów i 160 km. Błąd wciąż ten sam 575, z tym że diagnoza po resecie.
A może to poprostu filtr paliwa - tak tylko gdybam :bajer:


Mam wiele planów i mało czasu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 68 gości