Witam.
Jakiś czas temu montowałem rozpórkę od S3 u siebie w aucie, przy okazji porobiłem zdjęcia i postanowiłem, że zrobię fotoporadę, ponieważ spotkałem się już z wieloma pytaniami jak to zrobić.
Na samym początku przepraszam za jakość zdjęć (fotograf ze mnie marny) oraz za bałagan pod maską
Rzeczy, które potrzebujemy:
- rozpórka (8L9 805 629A)
- śruby M10 x6
- podkładki x6
- nakrętki z zabezpieczeniem x6
- klej zabezpieczający gwint (typu locktite)
- środek do zabezpieczenia antykorozyjnego
1. Podnosimy przód auta (zdejmujemy przednie koła dla lepszego dostępu) i ustawiamy najlepiej na kobyłkach (ja niestety takich nie posiadam, więc trzeba było poradzić sobie w inny sposób).
2. Przykładamy na próbę rozpórkę; sprawdzamy czy o nic się nie zapiera, w niczym nie przeszkadza itp..
3. Zaznaczamy markerem otwory z rozpórki na kielichach.
4. Wiercimy otwory w kielichach. Najlepiej zacząć od mniejszego wiertła, później stopniowo zwiększać. Następnie musimy zabezpieczyć otwory środkiem antykorozyjnym.
5. Przykładamy rozpórkę i zabieramy się do jej przykręcenia. Śruby wkładamy od dołu, tak aby nakrętki były na górze. Przy okazji smarujemy gwinty śrub klejem do tego przeznaczonym.
6. Opuszczamy auto. Efekt końcowy:
Starałem się jasno opisać sprawę montażu rozpórki. Mam nadzieję, że przyda się ona wielu osobom
Pozdrawiam, Kamil.
[mk4] Montaż górnej rozpórki od S3
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Re: [mk4] Montaż górnej rozpórki od S3
możesz mi zwymiarować tą rozpórkę?
chce zrobić taka samodzielnie i potrzebuje wymiarów
chce zrobić taka samodzielnie i potrzebuje wymiarów
[mk4] Montaż górnej rozpórki od S3
Witam...żeby nie zakladać kolejnego tematu dla porównania wrzucam zdjęcia z montażu rozporki od audi TT w mkIV Tdi ASZ jesli mi podeszła to podejdzie do każdego innego silnika w golfie iv czy borze... rozpórka ma nr. 8N0805629A albo 8N0805629B niczym sie nie rożnią. wygląda tak;
Teraz sama kwestia przeróbki aby rozporka podeszła do mkiv/bora... trzeba naciąć szlifierką spawy a następnie puknąć młotkiem we wsporniki które w audi TT są przykręcane do grodzi pod maską w mkiv nie ma ich do czego przykręcić (zaznaczone na czerwono) na fotce oraz wyciąć/dopasować szlifierką miejsce na wspornik od maski bo inaczej rozporka nie zmieści sie
(zaznaczone na zielono na fotce) po czym czega nas podmalowanie tych miejsc lub pomalowanie całej rozporki tak jak ja to zrobiłem...brak widocznych śladow cięcia bo wsporniki odcina my u dołu rozporki
Tak wygląda rozpórka na aucie;
W przypadku silników TDI PD trzeba przed montażem rozporki zdemontować pokrywę silnika w przeciwnym wypadku nie ściągniemy jej jak rozpórka będzie przykręcona. Teraz w zależności co chcemy z tą pokrywą zrobić ; pozbyć sie pokrywy silnika albo co niektórzy stosowali cięcie jej czego nie polecam... rozwiązaniem które ja zastosowałem i wydaje mi sie najlepsze jest odkręcenie tylnego mocowania od pokrywy przy kolektorze a pod przednie podłozyć ok. 5mm dystansu przez co pokrywa sie troche wypoziomuje i naklejenie dwóch wkładek filcowych pod meble na pokrywie w miejscach których dotyka rozpórki. W innym wypadku pokrywa drży o rozpórke i hałasuje. Przy innych silnikach nie ma z tym problemu. Reszta montażu bez zmian jak na początku postu opisał kolega Kamils dla rozpórki od S3, dodam tylko ,że dlugość śrub/gwintu to 20mm są idealne.
Cena za rozpórke to 100zł a nie 250 jak w przypadku od S3 a wygląd i efekty te same.
Teraz sama kwestia przeróbki aby rozporka podeszła do mkiv/bora... trzeba naciąć szlifierką spawy a następnie puknąć młotkiem we wsporniki które w audi TT są przykręcane do grodzi pod maską w mkiv nie ma ich do czego przykręcić (zaznaczone na czerwono) na fotce oraz wyciąć/dopasować szlifierką miejsce na wspornik od maski bo inaczej rozporka nie zmieści sie
(zaznaczone na zielono na fotce) po czym czega nas podmalowanie tych miejsc lub pomalowanie całej rozporki tak jak ja to zrobiłem...brak widocznych śladow cięcia bo wsporniki odcina my u dołu rozporki
Tak wygląda rozpórka na aucie;
W przypadku silników TDI PD trzeba przed montażem rozporki zdemontować pokrywę silnika w przeciwnym wypadku nie ściągniemy jej jak rozpórka będzie przykręcona. Teraz w zależności co chcemy z tą pokrywą zrobić ; pozbyć sie pokrywy silnika albo co niektórzy stosowali cięcie jej czego nie polecam... rozwiązaniem które ja zastosowałem i wydaje mi sie najlepsze jest odkręcenie tylnego mocowania od pokrywy przy kolektorze a pod przednie podłozyć ok. 5mm dystansu przez co pokrywa sie troche wypoziomuje i naklejenie dwóch wkładek filcowych pod meble na pokrywie w miejscach których dotyka rozpórki. W innym wypadku pokrywa drży o rozpórke i hałasuje. Przy innych silnikach nie ma z tym problemu. Reszta montażu bez zmian jak na początku postu opisał kolega Kamils dla rozpórki od S3, dodam tylko ,że dlugość śrub/gwintu to 20mm są idealne.
Cena za rozpórke to 100zł a nie 250 jak w przypadku od S3 a wygląd i efekty te same.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości