Problem z systemem ABS w golfie 2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Problem z systemem ABS w golfie 2

Post autor: eidos » pn lip 31, 2006 23:06

Witam wszystkich, mój problem jest następujący. Mam golfa 2 z 90r, który ma zamontowany oryginalnie system ABS. Od niedawna zauważyłem, że podczas hamowania tylko lewa strona hamuje. Oczywiście ABS nie pozwala blokować kół na tej właśnie stronie. Pedał hamulca robi się twardszy niż zwykle a lewa strona nie hamuje wogóle. Takie hamowanie zdarza się czasami. Większość czasu hamulec działa normalnie. Jeśli ktoś wie jak to naprawić, oczywiście nie wyłączając ABS to proszę o pomoc.
Dziękuję z góry.



asdef2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: śr cze 28, 2006 11:52
Lokalizacja: MikołóVW
Kontakt:

Post autor: asdef2 » pn lip 31, 2006 23:13

Posprawdzaj czujniki z abs-u moze tylko wystarczy ze je dobrze wyczyscisz i bedzie ok. Ja w moim mialem przerwany kabel od czujnika ale nawet jak go polaczyle to kontrolka z abs-u dalej swieci i abs niestety nie dziala :(


[img]http://s.ecrater.com/stores/72770/4985ecfa5a4e8_72770n.jpg[/img]

:(

eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » pn lip 31, 2006 23:20

Oczywiście walnąłem gafę to prawa strona hamuje zawsze a lewa czasami nie. Zdarza się to czasami, ale ABS zawsze działa.



Stroosiu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 20:49
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Stroosiu » wt sie 01, 2006 00:14

Skoro piszesz, że ABS zawsze działa to może przyczyna tkwi w hamulcach, że nie zawsze hamują jak trzeba. Co do ABS'u sprawdź czujniki(kontrolka ABS'u zawsze powinna się nie świecić) Możesz także zresetować kompa od ABS'u. Ale trzeba go odłączyć na dość długo, bo spece mi mówili, że ma podtrzymanie na pamięć. Pozdrawiam



MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » wt sie 01, 2006 00:29

jezeli jest fabryczny ABS to jest w okolicach hamulca recznego wyprowadzona kostka diagnostyczna. Za pomoca tzw kodu błyskowego mozna ondalesc usterke. Na ruskiej stronie (w dziale linki pewnie jest) jest po angielsku manual jak to sprawdzac, podpinac i odczytywac. Szukaj w dziale brakes, ABS tavres czy jakos tam... albo mk2 albo corrado(to samo generalnie)... i wszystko sie wyjasni.

A Kolega nizej - przewodow od czujnikow ABSu nie mozna lutowac, zmienia sie chyba opornosc i generalnie jest to juz do wymiany... ale profilatycznie bym sprawdzil kodami.


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » wt sie 01, 2006 00:39

Dzięki chłopaki. Jutro pobawie się w reset. Złączka faktycznie jest więc poszukam o tych kodach błyskowych w ABSach i może coś się wyjaśni.
Dzięki



asdef2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: śr cze 28, 2006 11:52
Lokalizacja: MikołóVW
Kontakt:

Post autor: asdef2 » wt sie 01, 2006 07:28

No juz tak kiedys slyszalem ze tych przewodów nie mozna lutowac. ale co mam zrobic :chytry: nie orientujesz sie moze jaka ma długosc taki przewod?? to jest tylne lewe koło. I najwazniejsze ile on moze kosztowac??


[img]http://s.ecrater.com/stores/72770/4985ecfa5a4e8_72770n.jpg[/img]

:(

Awatar użytkownika
Gwiazdor
_
_
Posty: 3415
Rejestracja: sob gru 11, 2004 19:55
Lokalizacja: TK/WW
Kontakt:

Post autor: Gwiazdor » wt sie 01, 2006 09:59

Kostka diagnostyczna jest pod mieszkiem dźwigni biegów.

Sprawdź jeszcze co się dzieje po odpieciu bezpiecznika ABSu. Jak wtedy hamuje czy wszystkie koła jednakowo.

Jakby była awaria ABSu to wtedy by przechodził w stan awarii i w ogóle by nie działał.A nie tak że jedna strona hamuje bez ABSu a druga z ABSem.


Obrazek

eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » wt sie 01, 2006 11:00

Może faktycznie wyjme bezpiecznik od ABSów i pojeżdże troche. Zobaczymy czy wtedy będzie na wszystkie koła zawsze hamował. Na razie dzieki wszystkim



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » wt sie 01, 2006 11:55

Mozesz sprobowac sposobu opisanego w tym temacie. Nie praktykowalem osobiscie, ale podobno dziala...
http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?t=1000



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 216 gości