Cześć. Mam następującą sytuację:
zakładam do 16V PL wspomaganie kierownicy. Wspomaganie wyciągałem z jakiegoś 1,8, wziąłem wszystko, razem z kołami pasowymi. U mnie w samochodzie jest następujący układ: jedno koło pasowe na wale korbowym, podwójne koło na pompie wody oraz koło na alternatorze. Wczoraj założyłem pompę wspomagania i co się okazuje, koło pompy jest na jednej linii z podwójnym kołem od pompy wody. Te koła co przywiozłem razem ze wspomaganiem do niczego nie pasują. I teraz moje pytanie: czy pompa wspomagania może być "zasilana" od koła pompy wody? Proponowane rozwiązanie przedstawia schemat poniżej. Nr1 to oczywiście koło na wale, nr2 to alternator, nr3 to pompa wody a nr4 to wspomaganie. Czy mogę zastosować takie rozwiązanie? Tzn wiem, ze mogę, bo czemu nie, ale czy ktoś może stosował taki układ i ma jakieś doświadczenia?
Koła pasowe 16V
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Koła pasowe 16V
tylny, coś o tym było na forum spróbuj poszukać, nie jestem pewien ale chyba w mk2 16 v było dziwne rozwiązanie podówjne koło i na wale i na pompie. Podstawa żeby oddsadzenie kół pasowały i paski były dostepne. Może sprawdziłby sięlepiej układ z podwójnym kołem na wale i z niego pasek osobny do wspomy
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- maciejhan
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
- Lokalizacja: WLKP okolice Poznania
Koła pasowe 16V
Przy 2e też są 2 paski z wału, jeden ( wielorowkowy ) na alternator i pompę wody, drugi osobno (klinowy) na wspomaganie.
Zerknij sobie na zdjęcia z allegro, słabo bo słabo ale widać:
http://moto.allegro.pl/silnik-golf-iii- ... 68796.html
http://moto.allegro.pl/silnik-golf-iii- ... 68796.html
Zerknij sobie na zdjęcia z allegro, słabo bo słabo ale widać:
http://moto.allegro.pl/silnik-golf-iii- ... 68796.html
http://moto.allegro.pl/silnik-golf-iii- ... 68796.html
Koła pasowe 16V
Paweł Marek, szukałem szukałem, jest temat o kołach ale problem jest w różnych odsadzeniach. Jeżeli chodzi o moje koła, to odsadzenia się idealnie zgadzają (wg tego co jest na schemacie powyżej), trzeba by skombinować taki krótki pasek klinowy. Wolałbym mieć napęd bezpośrednio z wału, ale tak to chyba też powinno pociągnąć. Sprawę załatwiło by odpowiednie, dodatkowe koło na wał, wtedy z pompy wody odkręcam to dodatkowe i powinno to grać. Ale tymczasem, zanim udało by się dostać to koło, będzie musiało to pracować wg schematu.
Sporo różnych drobiazgów do mk2 ;)
Koła pasowe 16V
tylny, ja u siebie tez zakładałem wspomaganie do 16v. Numery elementów mocujących pompę brałem z tego tematu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=82665" onclick="window.open(this.href);return false; ale ja u siebie mam zasilanie od wału i chyba nie polecam od pompy wody. Pompa od wspomagania ma duży opór i aby nie ślizgał sie pasek musisz go w miarę naciągnąć a pompa wody nie wytrzyma tego tzn łożyska.
Moje mkII viewtopic.php?f=87&t=409643" onclick="window.open(this.href);return false;
- maciejhan
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
- Lokalizacja: WLKP okolice Poznania
Koła pasowe 16V
to co mówisz, jest dość sensowne. Nie przewidziano żeby łożysk w pompie tak obciążać.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 122 gości