Moduł Podgrzewania Świec żarowych J179 a klima

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
SZOPENN
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 762
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 10:53
Lokalizacja: Polska

Moduł Podgrzewania Świec żarowych J179 a klima

Post autor: SZOPENN » czw wrz 13, 2012 21:16

Witam

Pierwsza sprawa... w golfach dwa w dizlach są dwa rozwiążania sterowania świecami żąrowymi...

1. sposób... przekaźnik świec zarowych...
2. Drugi sposób moduł czasu grzania + czasownik świec żąrowych..

Z grubsza dlaczego tak a nie inaczej??? druga opcja jest bardziej skomplikowana z tego co widze na schematach.. po co to?


Druga sprawa.... moduł/przekaźnik świec żarowych w AAZ... również o ozanaczniu J179.... po co mu impulsy z przekaźnika klimy.. co ma w tym wypadku automat podgrzewania z klimatyzacją...

Czy ktoś ma rozpiskę wyjść w sensie wykonawczym?? co dane wyjście robi itp?



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Moduł Podgrzewania Świec żarowych J179 a klima

Post autor: Zico63b » czw wrz 13, 2012 22:36

W wielkim skrócie: by zbytnio nie obciążać układu elektrycznego - klima jest blokowana na czas grzania świec.
W ogóle, to producent ma prawo do zmian i eksperymentowania z kolejnym układem, może był tańszy, może sprawniejszy - o to już raczej trzeba pytać Wolfsburg, nie nasze skromne forum :hmm:



Awatar użytkownika
SZOPENN
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 762
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 10:53
Lokalizacja: Polska

Moduł Podgrzewania Świec żarowych J179 a klima

Post autor: SZOPENN » czw wrz 13, 2012 22:57

tak... tylko że przy okazji np przekaźnik odłączania klimatyzacji w AAZ łączy się oczywiście z modułem świec żarowych a sam daje lub odbiera impulsy od sterownika w liczniku... i po co mu to? dostaje informacje o obrotach?

Bo wątpie że odłączanie klimy na czas grzania świec to jedyna funkcja... TDI wyłącza klime podczas dużego zapotrzebowania na moc... czy przekaźnik w AAZ w jakiś sposób nie robi tego samego?

Dlaczego chce wiedzieć.. a bo zakładam instalacje do swojego mk2 bazując na AAZ, widze co tam jest i się zastanawiam.. że jeżeli jest tam lepiej i wydajniej to mógłbym wszystko zastosować.. ale chciałbym dokładnie wiedzieć co poszczególne sterowniki robią i w jakim momencie



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5942
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Moduł Podgrzewania Świec żarowych J179 a klima

Post autor: grg474 » pn wrz 17, 2012 20:27

SZOPENN pisze:i po co mu to? dostaje informacje o obrotach?
o poborze prądu - nie załącza kompresora celem odciążenia silnika i elektryki


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
SZOPENN
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 762
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 10:53
Lokalizacja: Polska

Moduł Podgrzewania Świec żarowych J179 a klima

Post autor: SZOPENN » pn wrz 17, 2012 21:32

pobór prądu??? wzrasta ze strony klimy na obrotach... niestety ale nie.... błędna teoria.

CZy do vw znajde jakis program z opisem wykonawczym pinów kazdego urządzenia elektryki? Takie coś miałem w dokumentacji oplowskiej TIS, tutaj w vw jest spora luka...



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5942
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Moduł Podgrzewania Świec żarowych J179 a klima

Post autor: grg474 » pn wrz 17, 2012 23:13

SZOPENN pisze:wzrasta ze strony klimy na obrotach... niestety ale nie.... błędna teoria.
oj zwrasta wzrasta - minimum - obciążenie wentylatora nadmuchu (jak nie chodzi - nie chodzi i klima ok 200W) + minimum wentylatory na chłodnicy (ok 300 Watt).
To ze kompresor jest mechaniczny to pikuś :)


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
SZOPENN
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 762
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 10:53
Lokalizacja: Polska

Moduł Podgrzewania Świec żarowych J179 a klima

Post autor: SZOPENN » pn wrz 17, 2012 23:44

Wraz z klimą załącza się I bieg.... II i III bieg sterowany jest oddzielnie.. ale klima się nie rozłączy dopóki nie rozłączy go czujnik III biegu na głowicy.

Magnes na sprężarce bierze stały prąd niezależnie od obrotów.... wentylatory włączają się w zależności od potrzeb i nigdy nie jest tak, że jak wchodzą w III bieg, gdzie pobór mocy jest najwyższy, to odłącza klimę... klima dalej chodzi dopóki nie rozłączy jej ciśnieniowy, albo temperaturowy na głowicy.

Więc niestety na pewno poborem nic nie jest sterowane.... ewentualnie informacja o pracy klimy + infoobrotach z ECU w liczniku które wędruje do przekaźnika klimatyzacji... dla AZZ oczywiście...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 98 gości