Czyszczenie dolotu - czego użyć?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Czyszczenie dolotu - czego użyć?
Kolejny problem z moim FSI. Żona mówi że to taki dobry samochód i się nie psuje i tak dobrze jeździ... No do diabła DOBRZE JEŹDZI BO GO CAŁY CZAS naprawiam. Nie wiem czy ona kiedyś to zrozumie. Ale do rzeczy. 100tysi przejechane a paliwo u nas niestety nie najwyższej jakości. Urwał mi się "świr" ten zawór podciśnienia regulujący klapkami na listwie między kolektorem a blokiem. No to sobie od razu wtryski przeczyszczę - pomyślałem. Dam wtryski do czyszczenia jutro, ciekawy jestem co powie spec. Zdemontowałem przepustnice z EGRem zdemontowałem kolektor i listwę pomiędzy kolektorem a blokiem. Wyciągnąłem wtryskiwacze - tyle. Kolektor listwę i przepustnice wymyje na myjce a co z blokiem? jest jakiś płyn żeby zalać te małe komory nad zaworami dolotu? Tam dużo syfu jest, podobno stosuje się jakieś wyciory takie jak do mycia butelek ale przecież ten syf zostanie w bloku. Czy zawory dolotowe są cały czas zamknięte jak auto nie chodzi? zależy chyba jak jest wałek rozrządu ustawiony więc mogą być otwarte i ten syf naleci przecież do komory spalania... Nie wiem czy w ogóle to ruszać a nie chce mi się zdejmować bloku bo to koszt uszczelek planowani etc... Zresztą jak działa to lepiej nie ruszać. Jednak ciekawy jestem czy ktoś z Was czyścił już jakiś dolot na bloku bez jego rozbierania. Czekam na sugestie.
A jeszcze jedno oftopowe pytanie, jak Wam działa podgrzewanie sondy NOx? bo u mnie cały czas ją grzeje jak wyłącza to na bardzo krótko i cały czas grzeje... Nie wiem czy to wina sondy (prawie nowej za 700zł ) czy sterownika NOx. A może ktoś słyszał o jakimś upgradzie softu do tego silnika bo problemy z sondą NOx mam od początku i nikt nie potrafi mi pomóc.
A jeszcze jedno oftopowe pytanie, jak Wam działa podgrzewanie sondy NOx? bo u mnie cały czas ją grzeje jak wyłącza to na bardzo krótko i cały czas grzeje... Nie wiem czy to wina sondy (prawie nowej za 700zł ) czy sterownika NOx. A może ktoś słyszał o jakimś upgradzie softu do tego silnika bo problemy z sondą NOx mam od początku i nikt nie potrafi mi pomóc.
http://www.boxgang.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Czyszczenie dolotu - czego użyć?
http://www.liqui-moly.pl/jct.html" onclick="window.open(this.href);return false; to super czysci zawory i dolot w silnikach FSI po podłaczeniu do dootu na pracujacym silniku, poszukaj u siebie w rejonie, co do NOX jest bardzo wrazliwy na jakośc paliwa i jazde na małej jej ilosci, na dobrej jakosci 98PB nie pwoinienies miec z nim problemudnaiel pisze:Kolejny problem z moim FSI. Żona mówi że to taki dobry samochód i się nie psuje i tak dobrze jeździ... No do diabła DOBRZE JEŹDZI BO GO CAŁY CZAS naprawiam. Nie wiem czy ona kiedyś to zrozumie. Ale do rzeczy. 100tysi przejechane a paliwo u nas niestety nie najwyższej jakości. Urwał mi się "świr" ten zawór podciśnienia regulujący klapkami na listwie między kolektorem a blokiem. No to sobie od razu wtryski przeczyszczę - pomyślałem. Dam wtryski do czyszczenia jutro, ciekawy jestem co powie spec. Zdemontowałem przepustnice z EGRem zdemontowałem kolektor i listwę pomiędzy kolektorem a blokiem. Wyciągnąłem wtryskiwacze - tyle. Kolektor listwę i przepustnice wymyje na myjce a co z blokiem? jest jakiś płyn żeby zalać te małe komory nad zaworami dolotu? Tam dużo syfu jest, podobno stosuje się jakieś wyciory takie jak do mycia butelek ale przecież ten syf zostanie w bloku. Czy zawory dolotowe są cały czas zamknięte jak auto nie chodzi? zależy chyba jak jest wałek rozrządu ustawiony więc mogą być otwarte i ten syf naleci przecież do komory spalania... Nie wiem czy w ogóle to ruszać a nie chce mi się zdejmować bloku bo to koszt uszczelek planowani etc... Zresztą jak działa to lepiej nie ruszać. Jednak ciekawy jestem czy ktoś z Was czyścił już jakiś dolot na bloku bez jego rozbierania. Czekam na sugestie.
A jeszcze jedno oftopowe pytanie, jak Wam działa podgrzewanie sondy NOx? bo u mnie cały czas ją grzeje jak wyłącza to na bardzo krótko i cały czas grzeje... Nie wiem czy to wina sondy (prawie nowej za 700zł ) czy sterownika NOx. A może ktoś słyszał o jakimś upgradzie softu do tego silnika bo problemy z sondą NOx mam od początku i nikt nie potrafi mi pomóc.
Czyszczenie dolotu - czego użyć?
Kolejny dzień, kolejny zawód. Dałem wtryski do czyszczenia tak jak pisałem wyżej. Gość wyczyścił je w wannie z zewnątrz a w środku nic nie zrobił bo podobno za małe ciśnienie miał i nie chciało dmuchać. Ale przy mnie podłączył je do urządzenia i cewki nie chciały działać. Może złe napięcie albo co... W każdym razie z zewnątrz to ja je sam mogłem wyczyścić a o wewnątrz mi chodziło. Tak jak napisał kolega PinkFloyd bdę musiał przeczyścić cały dolot razem z wtryskami urządzeniem Liquimolly. Mam tylko obiekcje co do tego czyszczenia i tu potrzebuje Waszego zdania. Czy ten nagar który się rozpuszcza nie zostaje w katalizatorze? Okazało się również że pęknięte jest ramie od pompki podciśnienia która reguluje klapki na listwie dolotowej przed blokiem. Zgadnijcie ile za kawałek plastiku z gumą. Huraaa 500zł. Jutro biorę się za klejenie. nie dam komuś 500zł za tak prostą część, zastanawiam się czy na drukarce 3d nie zrobić takiej części plastikowej...
http://www.boxgang.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Czyszczenie dolotu - czego użyć?
Zrobic to możesz. Ale te tworzywo jest wtedy bardzo kruche i latwo o peknięcie.dnaiel pisze:zastanawiam się czy na drukarce 3d nie zrobić takiej części plastikowej...
Czyszczenie dolotu - czego użyć?
Skleiłem pręcik klejem i wzmocniłem żywicą i włóknem szklanym. wytrzymuje już prawie rok, oczywiście błąd nadal był po naprawie... Szlag mnie trafiał bo myślałem że coś źle złożyłem, rozłożyłem, było dobrze, złożyłem błąd. Wyjechałem na kontrakt i zostawiłem. Nadal dwa błędy NOx i ten zawór. przyjechałem i znowu rozłożyłem. Okazało się że jeszcze do tego zawór sterujący ciśnieniem był zepsuty (320zł), czasem działał czasem nie. Łatwo sprawdzić na VAGcomie na kanale bodajże 142 mogę się mylić. A sonde kupiłem używaną za 100zł na allegro na mnie czekała! i działa, pierwszy raz od dwóch lat nie mam kontrolki check! tyle że żonie tydzień temu urwała się rolka zwrotna na łapie od alternatora, 1300zł bo mnie nie było... Ech te FSI.....
http://www.boxgang.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Czyszczenie dolotu - czego użyć?
Dam Ci dobrą radę - niech zona się zajmie sprawami stricte kobiecymi i przestanie pitolić o samochodach (na których się zapewne kompletnie nie zna), a Ty sprzedaj to padło i kup coś sprawdzonego, bezawaryjnego itd... (jednym słowem podejdź do sprawy po męsku - baba do garów, facet do garażu ) Oszczędzisz sobie nerwów, latania po mechanikach i będziesz miał więcej kasy w portfelu...dnaiel pisze:Żona mówi że to taki dobry samochód i się nie psuje i tak dobrze jeździ... No do diabła DOBRZE JEŹDZI BO GO CAŁY CZAS naprawiam. Nie wiem czy ona kiedyś to zrozumie
Czyszczenie dolotu - czego użyć?
Heh, problem jest tego typu że auto na firme i jak sprzeda to musi zapłacić podatek 1/3 auta. Jak kupimy następny to się będzie amortyzować przez lata... A już tyle rzeczy zrobiłem że szkoda mi go sprzedawać. na szczęście nie jeżdżę po mechanikach robię sam, chyba że na kontrakcie jestem to luba musi. pali po trasie 6l, mam 3 psy więc mieszczą się wszystkie. Ostatecznie rozważam kupić na aukcji peugeota 407 z UK i go przerobić, nie wiem tylko jakie teraz przepisy są we Wrocławiu dotyczące przeróbek.
http://www.boxgang.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości