Wymiana amortyzatorów - zbieżność

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mmksk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: pn sty 23, 2006 11:15
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Wymiana amortyzatorów - zbieżność

Post autor: mmksk » ndz lip 30, 2006 21:13

Witam
Wymieniając amorki i sprężyny z przodu musze również później ustawić zbieżność???
Zamierzam sam to zrobić może macie jakieś uwagi porady??? :grin:
Ostatnio zmieniony czw maja 24, 2007 11:30 przez mmksk, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz lip 30, 2006 21:20

I to nie tylko zbierznośc a cała geometrię powinieneś sprawdzić i w razie czego ustawić


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

ku_bi
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2202
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:51
Lokalizacja: ex4
Kontakt:

Post autor: ku_bi » ndz lip 30, 2006 21:31

do zrobienia bedzie geometria



lewdorek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob gru 03, 2005 12:25
Lokalizacja: War-Maz
Kontakt:

Post autor: lewdorek » ndz lip 30, 2006 21:46

Powinno wystarczyć ustawnienie kątów.Zbierzość raczej nie powinna się zmienić.Ja jak robiłem to później sprawdzałem wszystko ale zbieżność była ok.pozdro



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » ndz lip 30, 2006 21:51

Po zmianie sprężyn konieczna geometria przodu, zmienią się na bank kąty pochylenia kół i jednoczesnie zbieżność też ulegnie zmianie.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7388
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » ndz lip 30, 2006 22:41

Praktycznie każda ingerencja w układ kierowniczy lub zawieszenia powinna się zakończyć sprawdzeniem/ustawieniem geometrii. I nie przekonują mnie stwierdzenia typu "ustawiałem na suwmiarkę i musi być tak samo".


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

ku_bi
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2202
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:51
Lokalizacja: ex4
Kontakt:

Post autor: ku_bi » ndz lip 30, 2006 22:48

vwarek pisze:Praktycznie każda ingerencja w układ kierowniczy lub zawieszenia powinna się zakończyć sprawdzeniem/ustawieniem geometrii. I nie przekonują mnie stwierdzenia typu "ustawiałem na suwmiarkę i musi być tak samo".
świeta prawda, nie dajcie sie oszukac mechanikom ustawiajaćym zbieznosc i kąty sufmiarką.... :panna:



mmksk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: pn sty 23, 2006 11:15
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: mmksk » pn lip 31, 2006 07:04

Mi juz kiedyś mechanik ustawiał zbieżnośc na sznurek :rotfl:



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn lip 31, 2006 07:23

mmksk, nie namyślaj się tylko jedź ustawa całą geometrię. Zła geometria jest dużo kosztowniejsza niż jej ustawienie. I żadne suwmiarki, sznurki, tylko profesjonalny sprzęt.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn lip 31, 2006 07:26

jest tak jak piszą koledzy wyzej, po odkreceniu zwrotnicy koła od amortyzatora trzeba ustawić geometrię koła + zbieżność - koszt ustawienia wszystkiego to ok 70 - 80 zł (zależy od warsztatu), jeżeli bedziesz wymieniał amortyzatory na warsztacie to wtedy geometria jest tańsza
Ostatnio zmieniony pn lip 31, 2006 08:29 przez misiek, łącznie zmieniany 1 raz.


:-k ...

mmksk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: pn sty 23, 2006 11:15
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: mmksk » pn lip 31, 2006 08:23

Obecnie mam sportowe zawieszenie i mam go powoli dość tzn. jeździ się super, auto jest przyklejone do asfaltu i wygląda zajebiście ale śmigam często po podrzędnych drogach a te są straszne i jazda nie jest za przyjemna i dlatego przymierzam się powoli do seryjnego zawieszenia. Muszę tylko nazbierać kasy i wymienię je. Może uda mi sie sprzedać obecne. Myślałem że sam je wymienię ( kasa) ale z tego co piszecie to raczej oddam go do warsztatu. :hmm: Później dodam kilka fotek zobaczycie jak wygląda autko na tym zawieszeniu :jezor:



andrejk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn cze 26, 2006 12:30
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: andrejk » pn lip 31, 2006 10:47

mmksk- a jakiej firmy zakładasz amortyzatory i sprezyny? Jakie sa ceny amortyzatorow i sprezyn? Tez zastanawiam sie nad wymiana calego przedniego zawieszenia bo strasznie mi dobija jak wjade na jakis dolek. A czy cos jeszcze trzeba dodatkowo wymienic?



mmksk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: pn sty 23, 2006 11:15
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: mmksk » pn lip 31, 2006 11:10

Na forum polecają mi amorki Keyaba
(Odpowiedz z forum)
ja daŁem za amorki Kayaba olejowe 137 przod, 95 tyl
sprezyny 75 przod 70 tyl
jeszcze ewentualnie odboje, 30 Zl przod 2 szt podobna cena tyl

Ale słyszałem że gazówki są lepsze

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Ziibii
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 19:18
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Ziibii » pn lip 31, 2006 19:30

za zbieżność w Świdniku na górce u Skiby biorą 30 zł.


Szerokiej drogi ,gumowych słupów i jak najdalej od smerfów.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 157 gości