W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Technika jazdy

Moderator: Tomek

Awatar użytkownika
mssg1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: sob sie 18, 2012 12:23
Lokalizacja: Poznań

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: mssg1 » śr sie 22, 2012 11:41

Ja w swojej Borce zauważyłem, że wolniej wcale nie oznacza mniejszego spalania.Generalne najbardziej korzystnie się jeździ na 4 i 5. Staram się w miarę jak najszybciej (ale bez przesad) rozkulać minimum do 50 km/h. Jeśli jadę w mieście to pod 60 km/h na 4 biegu i wtedy załącza się turbinka i spalanie chwilowe ładnie spada. Co do jazdy w trasie to najmniejsze chwilówki mam w zakresie 80-87 km/h na 5 biegu. Mimo iż na 90 km/h turbinka już śmiga to jednak starty do prędkości niższej są rzędu około 0,3 l/100 km :bajer:

Obroty trzymam 1200-1900


VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: jhosef » śr sie 22, 2012 11:58

Jak wracałem z Rzeszowa do Gdańska musiałem przez 200 ostatnie km jechać powoli (80-90 km/h) przez rozwalone koło. Komputer mi średnią wyliczył 3.0 z tego odcinka i to z pełnym bagażnikiem :kac:

Polo 1,4 TDI PD 70 KM 2007.



Awatar użytkownika
mssg1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: sob sie 18, 2012 12:23
Lokalizacja: Poznań

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: mssg1 » śr sie 22, 2012 12:05

Na trasie o wiele lepiej o dziwo jest jechać załadowanym bo mimo wszystko zysk energetyczny z łatwiejszego pokonywania oporu jest większy niż strata ze zwiększonego oporu toczenia, która wzięła się ze wzrostu wagi autka :los2:

PS. 3.0 to aż mi się wierzyć nie chce bo musiałby mieć chwilowe grubo poniżej 3.0 l a takie wielkie i długie górki się nie zdarzają :helm:


VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: jhosef » śr sie 22, 2012 12:10

mssg1, 3 w nocy, brak ruchu praktycznie, jazda starą jedynką bardzo jednostajna. Chwilowe to rzucał po 2,6 przy zupełnie płaskim terenie.
Ale to była głupia jazda z przebitym kołem naprawionym za pomocą zestawu naprawczego VW.



Awatar użytkownika
mssg1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: sob sie 18, 2012 12:23
Lokalizacja: Poznań

Re: W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: mssg1 » śr sie 22, 2012 12:26

jhosef pisze:mssg1, 3 w nocy, brak ruchu praktycznie, jazda starą jedynką bardzo jednostajna. Chwilowe to rzucał po 2,6 przy zupełnie płaskim terenie.
Ale to była głupia jazda z przebitym kołem naprawionym za pomocą zestawu naprawczego VW.
Mimo wszystko. Żeby zejść do 3.0 to większość trasy musiały by być pobory rzędu 1,4-1,9 Jeździłem paroma dizelkami i do utrzymania prędkość w ruchu jednostajnym po płaskim średnie 3.0 jest w mojej opinii niewykonalne. Zazwyczaj ja mam w granicach 3,6 chwilowego po płaskim dla prędkości 80 km/h i 3,9 na 4 dla prędkości 64 km/h na 4 biegu a przypominam, że potrzebujemy wartości 1,4- no do 2.0. Przy sprawnym aucie, dobrych i oszczędnych oponach.


VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: jhosef » śr sie 22, 2012 12:29

mssg1, ten silnik normalnie spala w trasie koło 4 litrów. Nie rozumiem zbytnio Twojego wyliczenia.



Awatar użytkownika
mssg1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: sob sie 18, 2012 12:23
Lokalizacja: Poznań

Re: W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: mssg1 » śr sie 22, 2012 12:47

jhosef pisze:mssg1, ten silnik normalnie spala w trasie koło 4 litrów. Nie rozumiem zbytnio Twojego wyliczenia.
Wyjaśnienie jest bardzo proste - to moje wyliczenia i moich silników :] A jaki dokładnie masz silnik i czy robiłeś jakieś przeróbki ?


VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: jhosef » śr sie 22, 2012 12:54

Diesel 1,4 tdi pd 70 km 3 cylindry



Awatar użytkownika
mssg1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: sob sie 18, 2012 12:23
Lokalizacja: Poznań

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: mssg1 » śr sie 22, 2012 13:00

A no to wiele wyjasnia :] Zupełnie inny silnik, lżejsza konstrukcja i manual :]


VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]

Awatar użytkownika
93Angry
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob sie 04, 2012 14:06
Lokalizacja: Żywiec

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: 93Angry » wt wrz 04, 2012 22:23

Ja zawsze myślałem że super eco śmigam dopóki nie pojeździłem taty laguną III gdy zmienił z passata b5...

Podstawowa różnica to komputer pokładowy który pokazuje aktualne spalanie [wiadomo że troche oszukuje] to dzięki temu nauczyłem sie kilku zasad jazdy 'eco'.
Wiadomo że jazda eco to głownie spalanie ale dla mnie to także w jakim czasie pokonuje dany odcinek...
1. trasa dużej filozofii nie ma chyba że się spieszy... Trzymac na 1,5tys obrotów (mówie teraz o swoim dieslu 1.9tdi) i co do tego wiadomo nadbieg u mnie akurat 5 i jazda...
Ważne jest aby jeździć z głową czyli myśleć kiedy wyprzedzić kiedy nie dodawac gazdu by zachwilkę z piskiem hamowac i znów sie rozpedzać i spokojnie da sie np w moim przypadku dojechać za 25zł z Katowic za Bielsko (~95km).
2. Miasto i tu się zaczyna temat rzeka bo spalanie jest troszke większe lub znacznie większe a wszystko zależne od tego, czy kombinuje i lawiruje miedzy autkami czy jade spokojnie... Ważne są czyniki takie jak wybór trasy czy są korki, czy jeden pas czy dwa no masa rzeczy... Nie żyłować silnika rozpedzać się dynamicznie do tej 'czwórki' [znam takich co jadą na 3 przy 50km/h] jeszcze wszystko zależy jakie auto jak 'doładowane' ile km jaki silnik...
U mnie średnio to wygląda tak : Trasa - 5l/100km, Miasto 6l/100km ewentualnie jak deptam ale to juz naprawde jadę o życie to 7 weźmie ;)

Najlepiej pojeździć z kimś kto się zna i ci powie kiedy jak się zachować (tak się uczyłem zaraz po odebraniu prawka z tatą) i doszlifować to na aucie gdzie jest komputer a szybko się przekonasz że przeciąganie auta na 2 biegu lub 3 jest kosztowne :)

Pozdrawiam :okej:



Awatar użytkownika
Jaworess
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 665
Rejestracja: pn sty 30, 2012 09:37
Lokalizacja: NOS
Kontakt:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: Jaworess » wt wrz 04, 2012 22:39

No ECO to jest ale JAZDA to już nie :jezor: Powiem tak BMW E38 2,8R6 (ciężka furmanka), silnik z gazem (dobrym gazem). W trasie bajeczka 11l LPG na 100km, gazik ostatnio nabiłem za 2,49zł/L więc wychodzi 27zł na 100km...to jest ECO i przyjemność z jazdy :bigok: Żeby nie było zbyt słodko to w mieście 15L/100km ale uważam że i tak mimo wszystko świetny wynik, natomiast gdybym non stop do czerwonego w trasie i mieście to pewnie +5L na setkę albo i więcej. Ale przy normalnej, dynamicznej jeździe spalania są super jak dla mnie. TYLKO LPG a przy okazji eko-logicznie :grin:
Ostatnio zmieniony śr wrz 05, 2012 07:31 przez Jaworess, łącznie zmieniany 1 raz.



ForeCast
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: pt sie 21, 2009 22:18
Lokalizacja: Mrągowo/Warszawa

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: ForeCast » wt wrz 04, 2012 22:40

93Angry pisze:[znam takich co jadą na 3 przy 50km/h
A co w tym dziwnego?
93Angry pisze:U mnie średnio to wygląda tak : Trasa - 5l/100km, Miasto 6l/100km ewentualnie jak deptam ale to juz naprawde jadę o życie to 7 weźmie ;)
Nie wiem, jak te dCi wypadają w spalaniu, ale wg. mnie to to jest normalny wynik. Ja tylko raz jechałem naprawdę eco - na padniętym przepływomierzu(tnie dawkę) w passku b5 TDI miałem średnie spalanie 3.9 na trasie 70-kilometrowej. Wracając, jadąc trochę szybciej - 4.6


Mój Golf:viewtopic.php?f=88&t=485892
Kupię zderzak przedni do Golfa mk3 w kolorze LP3G

Awatar użytkownika
AndrzejS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt lut 07, 2012 10:20
Lokalizacja: Piekary Śląskie

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: AndrzejS » śr wrz 05, 2012 12:12

przy takim srutututu to wychodzi że najbardziej eko jest na rowerze :P



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: jhosef » śr wrz 05, 2012 12:16

93Angry pisze:1. trasa dużej filozofii nie ma chyba że się spieszy... Trzymac na 1,5tys obrotów (mówie teraz o swoim dieslu 1.9tdi) i co do tego wiadomo nadbieg u mnie akurat 5 i jazda...
Szkoda korbowodu i dwumasu na takie ekojazdy...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika jazdy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości