Wymiana sprzęgła z (bez) koła dwumasowego (silnik ASZ)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- research1
- Użytkownik
- Posty: 375
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 23:37
- Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
- Kontakt:
Wymiana sprzęgła z (bez) koła dwumasowego (silnik ASZ)
Witam.
Mam pytanie do osób które już wymieniały w swoich 1.9tdi sprzęgła z dwumasem. W moim mk4 (przebieg 250tys. km, po programie na 165KM@384NM) prawdopodobnie kończy się sprzęgło. Objawia się to tym że na biegach 3,4,5 i 6 dość mocno ślizga się sprzegło. Natomiast jeśli chodzi o koło dwumasowe to nie daje ono żadnych objawów zużycia, nic nie trzesie na wolnych obrotach ani podczas przyspieszania.
Rok temu, (przy 238tys. km) był wymieniany wysprzęglik ponieważ nie dało się wrzucić a potem zrzucić biegów bez kilkukrotnego pompowania pedałem sprzęgła. Przy wymianie tego elementu rozmawiałem z mechanikiem i powiedział, że okładziny sprzęgła jeszcze są dość grube i nie trzeba go póki co wymieniać, tak samo dwumasu - nie miał wielkich luzów.
W związku z tym mam dylemat czy wymieniać cały komplet sprzęgł+dwumas+docisk czy zostawić to koło dwumasowe której mam. Udało mi się znaleźć na aukcji ten pasujący komplet sachs'a do silnika ASZ za 1500zł, czy cena jest w miare dobra według Was? Natomiast samo sprzęgło z dociskiem to kwota 650zł więc zaoszczędziłbym teoretycznie 850zł.
Proszę o poradę i odpowiedzi.
Mam pytanie do osób które już wymieniały w swoich 1.9tdi sprzęgła z dwumasem. W moim mk4 (przebieg 250tys. km, po programie na 165KM@384NM) prawdopodobnie kończy się sprzęgło. Objawia się to tym że na biegach 3,4,5 i 6 dość mocno ślizga się sprzegło. Natomiast jeśli chodzi o koło dwumasowe to nie daje ono żadnych objawów zużycia, nic nie trzesie na wolnych obrotach ani podczas przyspieszania.
Rok temu, (przy 238tys. km) był wymieniany wysprzęglik ponieważ nie dało się wrzucić a potem zrzucić biegów bez kilkukrotnego pompowania pedałem sprzęgła. Przy wymianie tego elementu rozmawiałem z mechanikiem i powiedział, że okładziny sprzęgła jeszcze są dość grube i nie trzeba go póki co wymieniać, tak samo dwumasu - nie miał wielkich luzów.
W związku z tym mam dylemat czy wymieniać cały komplet sprzęgł+dwumas+docisk czy zostawić to koło dwumasowe której mam. Udało mi się znaleźć na aukcji ten pasujący komplet sachs'a do silnika ASZ za 1500zł, czy cena jest w miare dobra według Was? Natomiast samo sprzęgło z dociskiem to kwota 650zł więc zaoszczędziłbym teoretycznie 850zł.
Proszę o poradę i odpowiedzi.
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Wymiana sprzęgła z (bez) koła dwumasowego (silnik ASZ)
Ja bym zmienił kpl. Auto po programie do tego teraz jeszcze ślizga.A jak np. skończy się dwumas w niedługim czasie to będziesz w plecy za jego wymianę.
Decyzja oczywiście należy do ciebie.
Decyzja oczywiście należy do ciebie.
Wymiana sprzęgła z (bez) koła dwumasowego (silnik ASZ)
Jak robić to raz a porządnie
Kto wie ile dwumasa wytrzyma dzień dwa może rok
Kto wie ile dwumasa wytrzyma dzień dwa może rok
Wymiana sprzęgła z (bez) koła dwumasowego (silnik ASZ)
zdemontować,zweryfikować wymienic zużyte czesci...tarcza i docisk koniecznie nowe
- research1
- Użytkownik
- Posty: 375
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 23:37
- Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
- Kontakt:
Wymiana sprzęgła z (bez) koła dwumasowego (silnik ASZ)
dzięki za porady kupię cały komplet jak tylko dozbieram kasę
Wymiana sprzęgła z (bez) koła dwumasowego (silnik ASZ)
Ja wymieniłem komplet bo miałem na to kasę. Jak dwu masowe koło masz dobre zmień tylko docisk tarcze i łożysko.
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
Re: Wymiana sprzęgła z (bez) koła dwumasowego (silnik ASZ)
odgrzebię temat ponieważ mam podobny problem i chciałem o coś dopytać. otóż wszystko wskazuje na to, że u mnie wysprzęglik też wysiadł bo mam identyczne objawy jak kolega research1. pedał sprzęgła wpada i trzeba pompować żeby można było wrzucić bieg. Oprócz tego dwumasa zaczyna dawać o sobie znać dlatego chcę wymienić wszystko skoro skrzynia i tak musi być wyciągnięta. Pytanie co powinienem wymienić? Tarcza, docisk, dwumasa, wysprzęglik... czy coś jeszcze przy okazji należy wymienić? Jakiej firmy graty polecacie? ASZ+ skrzynia 6 biegów.
Wymiana sprzęgła z (bez) koła dwumasowego (silnik ASZ)
paczu, to wymienić co piszesz , firma to ja bym polecał Sachs albo LUK
Wymiana sprzęgła z (bez) koła dwumasowego (silnik ASZ)
LUK - cały zestaw kosztuje 1449zł;
Sachs - 1790zł.
różnica w cenie dość znacząca ale czy idzie za tym też jakość/wytrzymałość? czy warto dopłacać do Sachsa 340zł?
czytałem gdzieś że można też wsadzić sprzęgło od Sharana, podobno mocniejszy docisk. przy mocniejszym programie może to dobre wyjście?
Sachs - 1790zł.
różnica w cenie dość znacząca ale czy idzie za tym też jakość/wytrzymałość? czy warto dopłacać do Sachsa 340zł?
czytałem gdzieś że można też wsadzić sprzęgło od Sharana, podobno mocniejszy docisk. przy mocniejszym programie może to dobre wyjście?
Wymiana sprzęgła z (bez) koła dwumasowego (silnik ASZ)
paczu, nie warto, lepiej kupić zestaw od sharana od BTB pasuje do arl`a i chyba do asz-a.
Valeo produkuje zestaw z zwykłym kołem zamachowych (ok.1400pln bez wysprzęglika ) potem tylko wzmocnić docisk i cieszyć się sprzęgłem.
Valeo produkuje zestaw z zwykłym kołem zamachowych (ok.1400pln bez wysprzęglika ) potem tylko wzmocnić docisk i cieszyć się sprzęgłem.
Wymiana sprzęgła z (bez) koła dwumasowego (silnik ASZ)
wolę wstawić dwumasę bo wychodzę z założenia, że producent zastosował to rozwiązanie w jakimś celu a nie tylko po to żeby miało się co popsuć i żeby było drogie w naprawie. Robię bardzo małe przebiegi i na pewno nie doczekam rozsypania się kolejnej dwumasy.
Wymiana sprzęgła z (bez) koła dwumasowego (silnik ASZ)
2mas sharan+docisk sharan+ tarcza ok 450-w porywach 460nm
Wymiana sprzęgła z (bez) koła dwumasowego (silnik ASZ)
tylko nie bardzo wiem jakiej wersji szukać bo w podanych przeze mnie wyżej zestawach też jest info, że pasuje m.in. do sharana
Wymiana sprzęgła z (bez) koła dwumasowego (silnik ASZ)
po numerach kolego. w sharanie 115 konnym byl dwumas taki jak w np w golfie 130 i 150 konnym. Natomiast w sharanie 130 i 150 konnym byl dwumas najmocniejszy czyli mocniejszy jak ten w ARL golfa itp. Dociski i tarcze byly z tego co wiem takie same w BTB i ASZ i ARL golf i sharan.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości