Pali olej 2h powody
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Pali olej 2h powody
Hej koledzy mam silnik 2h i przy wysokich obrotach silnika kopci na niebiesko. Dodam że nie mam problemów z jego odpaleniem bądź z wyprzedzaniem (nie mówie tu o rowerzystach). Zastanawia mnie fakt czy uszczelniacze mogą takie kopcenie powodować czy tylko i wyłącznie pierścienie??? Zalany 10w40 i stan licznika to 228 000 km.
Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
Pali olej 2h powody
napisz jeszcze ile oleju ubywa np na kilka tys km
Mój Mk4 =====> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=472504
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Pali olej 2h powody
Proponuje ci zmienić uszczelniacze bez demontażu głowicy (na aucie) i sprawa się wyjaśni.swayze23 pisze: Zastanawia mnie fakt czy uszczelniacze mogą takie kopcenie powodować
Pali olej 2h powody
właśnie nie wiem dokładnie, lecz ubytek waha sie w granicach 0,4-0,6l/1000km. Może nawet nie tyle bo rzadko nim się poruszam.
Zaraz po pracy ruszam na sprawdzenie kompresji na cylindrach i na próbe olejową. I zobaczymy czy coś to mi powie.
Zaraz po pracy ruszam na sprawdzenie kompresji na cylindrach i na próbe olejową. I zobaczymy czy coś to mi powie.
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Pali olej 2h powody
Nic ci nie powie.swayze23 pisze:Zaraz po pracy ruszam na sprawdzenie kompresji na cylindrach i na próbe olejową. I zobaczymy czy coś to mi powie.
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Pali olej 2h powody
Nie wiem skąd piszesz ale ja bym zrobił tak jak ci napisałem.swayze23 pisze:to pozostaje mi tylko elminowanie po koleji przyczyn tego ubytku ???
Kumaty warsztat wymieni ci uszczelniacze zaworowe bez demontażu głowicy i albo silnik się uspokoi z braniem oleju albo nie.
Jeśli się nie uspokoi to wtedy wiesz że leżą pierścienie i trzeba więcej kasy wydać.
Z opisu wygląda że silnik masz zdrowy nie zgłaszasz żadnych problemów że nie pali albo wywraca nim.Dla świętego spokoju możesz pomiar ciśnienia zrobić ale jak będzie przypieczony 3 pierścień olejowy to nie wyjdzie to na pomiarze kompresja będzie.Równie dobrze te uszczelniacze mogą być od nowości ale póki ktoś nie zdemontuje chociaż jednego to możemy sobie gdybać.
Pali olej 2h powody
Dzięki bardzo za słowa pocieszenia, lecz mam nadzieję że pierścienie są ok bo nie czuje ubytku mocy i problemów z odpalaniem. A co do zmainy uszczelniaczy pewnie sam z nimi powalczę, tylko moje jeszcze jedno pytanie długo może zająć mi taki bój (posiadam narzędzie do ściskania sprężynek zaworowych).
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Pali olej 2h powody
No na samochodzie jest to zabawa gdyż zabezpieczenia sprężyn zaworowych są małe bardzo małe.Trzeba pamiętać żeby tłok na cylindrze gdzie jest wymiana uszczelniaczy był u góry bo może zawór wjechać do cylindra.Najlepiej jak by ci pomógł jakiś meches z pojęciem. I trzeba zabezpieczyć głowicę wkoło na wypadek gdyby zabezpieczenie ci wypadło to żeby nie wjechało do silnika.swayze23 pisze:tylko moje jeszcze jedno pytanie długo może zająć mi taki bój (posiadam narzędzie do ściskania sprężynek zaworowych).
Pali olej 2h powody
po kontroli kompresji wyszedł taki wynik 12-12-9.5-12 bar, więc nie najgorzej i mam nadzieje że wymiana uszczelniaczy załatwi wszystko.
Re: Pali olej 2h powody
Zastanawia mnie bardzo odbiegająca od reszty kompreska jednego cylindra. Może był przegrzany, a może ma pierścienie zakleszczone syfem (może ktoś przed toba jeździł na selektolu lub superolu). Jeśli kopci przy wyższych obrotach, to nie żadne uszczelniacze, ale znak, że przy dużym obciazeniu silnika olej nie daje rady uszczelnić przestrzeni między gładzią a pierścieniami. Spróbuj wymienic olej, ale przed wymiana wlej do oleju dobra płukankę (np. Liqui Moly) i może to pomóc. Miałem podobną sytuację w jednym z aut (ale to był diesel).swayze23 pisze:po kontroli kompresji wyszedł taki wynik 12-12-9.5-12 bar, więc nie najgorzej i mam nadzieje że wymiana uszczelniaczy załatwi wszystko.
Pali olej 2h powody
przy obciążeniu tj przy ostrym ruszaniu z świateł nie ma in małej chmurki dymy tylko dziś zdarzyło mi się przy wysokich obrotach tj około 6000 rpm.
chyba najtaniej i najlepiej będzie zrobić tak jak mówisz, czyli płukanie silnika i zmiana oleju. Dodam że ten silnik był coś grzebany przez poprzedniego właściciela i jeżdził na 5w40 castrola.
chyba najtaniej i najlepiej będzie zrobić tak jak mówisz, czyli płukanie silnika i zmiana oleju. Dodam że ten silnik był coś grzebany przez poprzedniego właściciela i jeżdził na 5w40 castrola.
Pali olej 2h powody
dziś doszedłem do wniosku że najlepszym rozwiązaniem będzie obejrzenie dołu (zdjęcie głowy) i ocena tego bałaganu:/
mam nadzieję że gładzie nie są porysowane przez 3 tłok, i wszystko się uspokoi po wymianie uszczelniaczy razem z zaworami i
popychaczami hydraulicznymi. W weekend mam halę i narzędzia oraz mojego własnego silnikowca (co prawda zajmuje się silnikami
skuterów wodnych ale ma większe pojęcie. TRZYMAJCIE KCIUKI ŻE TO TYLKO WINA GŁOWICY
mam nadzieję że gładzie nie są porysowane przez 3 tłok, i wszystko się uspokoi po wymianie uszczelniaczy razem z zaworami i
popychaczami hydraulicznymi. W weekend mam halę i narzędzia oraz mojego własnego silnikowca (co prawda zajmuje się silnikami
skuterów wodnych ale ma większe pojęcie. TRZYMAJCIE KCIUKI ŻE TO TYLKO WINA GŁOWICY
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości