Silnik 1.8 1P syncro

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

golfsyncro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn sie 27, 2012 20:42

Silnik 1.8 1P syncro

Post autor: golfsyncro » pn sie 27, 2012 21:43

Proszę o pomoc kogoś kto miał styczność z silnikiem o oznaczeniu 1P (1.8 98KM). Auto po odpaleniu zaraz gaśnie, chyba ze zaraz dodam gazu to wtedy silnik zostaje na chodzie. Nie trzyma obrotów, przy zdjęciu nogi z gazu lubi zgasnąć lub obroty falują (najczęściej 900-2500) lub zostają na poziomie 3000 wzwyż. Po przegazowaniu najczęściej spadają do 900 i znów falowanie... Dzieje się tak bez względu na to czy silnik pracuje na benzynie czy na gazie.
Ostatnio wymieniona rzecz to silniczek krokowy który miał okazać się pomocny, ale niestety...
Wcześniej wymieniono aku, kable, świece, kopułke wraz z palcem, filtr powietrza, przepływomierz, moduł zapłonu...
Nie wiem już co robić a chciałbym ocalić to syncro
Dodam jeszcze, że spalanie wynosi obecnie około 18lLPG/100km a benzyna 14-16l/100km.



Awatar użytkownika
szela81
...
...
Posty: 298
Rejestracja: wt mar 20, 2012 14:34

Silnik 1.8 1P syncro

Post autor: szela81 » pn sie 27, 2012 21:45

Czyszczenie przepustnicy, uszczelnienie dolotu (lewe powietrze), ale też pomiar kompresji, czy jest sens się bawić.



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Silnik 1.8 1P syncro

Post autor: waski1 » wt sie 28, 2012 08:43

Sprawdź a najlepiej wymień na ori czujnik temp. silnika do ecm.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Silnik 1.8 1P syncro

Post autor: grandi » wt sie 28, 2012 10:26

Wtrysk do sprawdzenia , przepustnica do wyczyszczenia i silniczek krokowy do wyczyszczenia


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Silnik 1.8 1P syncro

Post autor: Paweł Marek » wt sie 28, 2012 15:48

golfsyncro, ocalisz jeśli ogólna kondycja silnika jest dobra.
Dopiszę od siebie że jeśli zdarzyły się strzały na LPG to pierwsze do sprawdzenia czy nie skrzywiła się klapka w przepływomierzu i nie ociera o ścianki, oraz czy nie powstała przy strzale jakakolwiek nieszczelność w dolocie. Kwestie czujników temperatury, samego wtrysku - skoro na LPG jest to samo możesz uznać za niekonieczną do sprawdzania, ale przepustnica - mogłaby byś ale również na lpg nie powinno być problemu mimo jej zabrudzenia czy złego ustawienia. Ew. kable świece - uklad zapłonowy .


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
szela81
...
...
Posty: 298
Rejestracja: wt mar 20, 2012 14:34

Silnik 1.8 1P syncro

Post autor: szela81 » śr sie 29, 2012 11:20

Kable i świece wymienił, gaz i benzyna to samo więc czujniki odpadają, ja się będę upierał przy lewym powietrzu



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Silnik 1.8 1P syncro

Post autor: Paweł Marek » śr sie 29, 2012 23:41

czy przepływomierz to jest czujnik czy nie? Czy zablokowana po strzale klapka przepływomierza to jest uszkodzenie czujnika czy nie? Czy będzie blokować dolot i paskudzić prace silnika na obu paliwach czy nie?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Graczol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob gru 01, 2012 19:38

Silnik 1.8 1P syncro

Post autor: Graczol » czw gru 27, 2012 23:20

Witam wszystkich,
Dołączyłem do grona fanów golfa po 20 latach(wcześniej 1,6D ,87 i padło na syncro bo to najfajniejsza wersja :grin:
Mam problem z tym silnikiem może nie taki jak kolega wyżej ale już skończyły mi się koncepcje
Zapala dobrze ale zawsze obroty ok 1000 zimny czy ciepły.gwizdek ostry bez problemu się wkręca.
Lekkie falowanie i drżenie silnika.
Wymienione:palec, kopułka, świece, przewody,krokowy wyczyszczony,przepustnica w porządku czujnik też był grany.
Nie jeżdżę na gazie. kolanka gumowe dolotów powymieniane. Na myśl mi przychodzi sonda ale ona działa od 400st więc wcześniej by nie drżał i nie falował.
Macie jakieś koncepcje,proszę o pomoc .
Z góry dzięki
pzdr
Wojtek



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości