a dzieki , kolega wyzej cos pisał o tej pieście i sie troche zaniepokoiłem ale wlasnie tez mi sie wydawało ze jak dociagne nakretka to luz zniknie.arka10 pisze:Jeśli odkręciłeś piastę od Mcpersona to masz jeszcze zbierzność do ustawienia. Co do wymiany piasty.Naprawiam Golfy od 20 lat i jeszcze nie trafiłem zepsutej piasty(chyba że po wypadku na koło). Ten luz na piaśćie zniknie gdy skręcisz łożysko nakrętką od półosi napędowej.(30kgm)
łożysko przód mkII
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
no wasnie luzow nie bylo ale puknołem mloteczkiem w piaste to chodzi w lozyku do przodu i tyłu.to znaczy ze piasta tez do wymiany i dlatego tak szybko rozlecialo sie poprzednie lozysko ,czy tylko zbieg okolicznosci???
arka10 pisze:en luz na piaśćie zniknie gdy skręcisz łożysko nakrętką od półosi napędowej.(30kgm)
Na pewno zniknie ale weź pod owagę że, zniknie luz tylko pozornie a pisata podczas jazdy będzie pracowała i miała delikatne bicie na wewnętrzną część łożyska (z czasem coraz większe), u mnie luz też zniknoł i co z tego skoro po 4 misiącach musze to robić od nowa, i wole kupić nową piaste niż zakładać starą wyrobioną Jak piasta goni w łożysku to nie wierze że nie ma to wpływu na wytrzymałość eksploatacyjną łożyska Powodzenia w pracy, mam nadzieję że arka10 ma racje i będzie ok. Ja takiego szczęścia nie miałem.piter13 pisze:a dzieki , kolega wyzej cos pisał o tej pieście i sie troche zaniepokoiłem ale wlasnie tez mi sie wydawało ze jak dociagne nakretka to luz zniknie.
SPRZEDAM CZESCI DO MK1 GTI i nie tyko http://www.vw-youngtimer.pl/forum/viewtopic.php?t=4606&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=56976 Posiadacze mk1 łączcie się ;)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=56976 Posiadacze mk1 łączcie się ;)
no nie bardzo - bo jedna bieżnia jest na wcisk do zwrotnicy a wewnętrzna na wcisk na piastę - pomiędzy nimi masz osłonę która się raczej nie kręci - więc co palcem przytrzymasz?
[ Dodano: Nie Lip 30, 2006 10:51 pm ]
zrób inaczej - wyciśnij łożysko ze zwrotnicy - jak da się kręcić wewnętrzną bieznią po piaści eto do kosza piasta
[ Dodano: Nie Lip 30, 2006 10:51 pm ]
zrób inaczej - wyciśnij łożysko ze zwrotnicy - jak da się kręcić wewnętrzną bieznią po piaści eto do kosza piasta
Nie wiem czy w mk2 jest takie samo łożysko jak w mk1 ale do tego by zobaczyć czy piasta nie goni w łożysku to nic nie musze rozbierać, widać to gołym okiemgreg pisze:dokładnie - piasta nie może się obracać w łożysku, ale żeby zobaczyć to musiałbyś chyba rozwalić przynajmniej osłone łożyska bo jak zobaczyć czy się nie kręci piasta włozysku
no to nie jest tak rużowe jak sie wydaje, piasta nie będzie się tak sama z siebie obracała w wewnętrznej bieżni łożyska, musisz tą wewnętrzna bieżnie przytrzymać np. palcem i jak w wywniku tak lekkiego przytrzymania łożyska piasta się obraca to wymiana.piter13 pisze:to co czyli jak obkrece piasta a lozysko bedzie stało w miejscu to znaczy ze piasta jest juz zuzyta i trzeba bedzie wymienic
jak sie już szykujesz do zmiany łożyska tyo możesz zeczywiście zrobić tak jak mówi
bo wtedy i tak łożysko do wymianygreg pisze:zrób inaczej - wyciśnij łożysko ze zwrotnicy - jak da się kręcić wewnętrzną bieznią po piaści eto do kosza piasta
SPRZEDAM CZESCI DO MK1 GTI i nie tyko http://www.vw-youngtimer.pl/forum/viewtopic.php?t=4606&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=56976 Posiadacze mk1 łączcie się ;)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=56976 Posiadacze mk1 łączcie się ;)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 102 gości