łożysko przód mkII

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » sob lip 29, 2006 22:20

arka10 pisze:Jeśli odkręciłeś piastę od Mcpersona to masz jeszcze zbierzność do ustawienia. Co do wymiany piasty.Naprawiam Golfy od 20 lat i jeszcze nie trafiłem zepsutej piasty(chyba że po wypadku na koło). Ten luz na piaśćie zniknie gdy skręcisz łożysko nakrętką od półosi napędowej.(30kgm)
a dzieki , kolega wyzej cos pisał o tej pieście i sie troche zaniepokoiłem ale wlasnie tez mi sie wydawało ze jak dociagne nakretka to luz zniknie.



Awatar użytkownika
piecu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 18:38
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: piecu » ndz lip 30, 2006 13:25

no wasnie luzow nie bylo ale puknołem mloteczkiem w piaste to chodzi w lozyku do przodu i tyłu.to znaczy ze piasta tez do wymiany i dlatego tak szybko rozlecialo sie poprzednie lozysko ,czy tylko zbieg okolicznosci???
arka10 pisze:en luz na piaśćie zniknie gdy skręcisz łożysko nakrętką od półosi napędowej.(30kgm)
piter13 pisze:a dzieki , kolega wyzej cos pisał o tej pieście i sie troche zaniepokoiłem ale wlasnie tez mi sie wydawało ze jak dociagne nakretka to luz zniknie.
Na pewno zniknie ale weź pod owagę że, zniknie luz tylko pozornie a pisata podczas jazdy będzie pracowała i miała delikatne bicie na wewnętrzną część łożyska (z czasem coraz większe), u mnie luz też zniknoł i co z tego skoro po 4 misiącach musze to robić od nowa, i wole kupić nową piaste niż zakładać starą wyrobioną :jezor: Jak piasta goni w łożysku to nie wierze że nie ma to wpływu na wytrzymałość eksploatacyjną łożyska :chytry: Powodzenia w pracy, mam nadzieję że arka10 ma racje i będzie ok. Ja takiego szczęścia nie miałem.


SPRZEDAM CZESCI DO MK1 GTI i nie tyko http://www.vw-youngtimer.pl/forum/viewtopic.php?t=4606&start=0

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=56976 Posiadacze mk1 łączcie się ;)

greg

Post autor: greg » ndz lip 30, 2006 13:32

piecu, ma rację jeżeli piasta obraca się w bieżni łożyska to piasta do wymiany, jeżeli natomiast nie to jest ok i możesz ją wykorzystać ponownie.



piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » ndz lip 30, 2006 19:40

a drogi wydatek takiej piasty?



arka10
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pt lip 21, 2006 20:45
Lokalizacja: Poznań

Post autor: arka10 » ndz lip 30, 2006 21:30

Pomału zaczynam czegoś nie rozumieć. Jak może piasta obracać się w łorzysku skoro od środka jest ściskana przez wewnętrzne bieżnie łorzyska a z drugiej przez nakrętke od półosi.Chyba że nakrętka półosi jest nie przykręcona .



greg

Post autor: greg » ndz lip 30, 2006 21:54

arka10 pisze:Pomału zaczynam czegoś nie rozumieć.
1. zaciera się łożysko
2. zamiast łożysko kręci się pasta wokół biezni łożyska.
3. Piasta jest na stałe połaczona z przegubem poprzez wieloklin a nakrętka nie pozwla tylko na ruch przegubu względem piasty



piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » ndz lip 30, 2006 21:57

to co czyli jak obkrece piasta a lozysko bedzie stało w miejscu to znaczy ze piasta jest juz zuzyta i trzeba bedzie wymienic i piaste aby za jakis czas nie robic tej samej roboty?



greg

Post autor: greg » ndz lip 30, 2006 22:05

dokładnie - piasta nie może się obracać w łożysku, ale żeby zobaczyć to musiałbyś chyba rozwalić przynajmniej osłone łożyska bo jak zobaczyć czy się nie kręci piasta włozysku, zresztą ja nigdy takiego przypadku nie miałem



piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » ndz lip 30, 2006 22:21

no mam wykrecona juz to cała obudowe z piasta i palcem przytrzymac lozysko tam od strony segera a z drugiej obkrecic piasta ,to jak lozysko bedzie stało w miejscu to czyli piasta do wywalenia, czy greg zle mówie?



greg

Post autor: greg » ndz lip 30, 2006 22:48

no nie bardzo - bo jedna bieżnia jest na wcisk do zwrotnicy a wewnętrzna na wcisk na piastę - pomiędzy nimi masz osłonę która się raczej nie kręci - więc co palcem przytrzymasz?

[ Dodano: Nie Lip 30, 2006 10:51 pm ]
zrób inaczej - wyciśnij łożysko ze zwrotnicy - jak da się kręcić wewnętrzną bieznią po piaści eto do kosza piasta



Awatar użytkownika
piecu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 18:38
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: piecu » pn lip 31, 2006 08:46

greg pisze:dokładnie - piasta nie może się obracać w łożysku, ale żeby zobaczyć to musiałbyś chyba rozwalić przynajmniej osłone łożyska bo jak zobaczyć czy się nie kręci piasta włozysku
Nie wiem czy w mk2 jest takie samo łożysko jak w mk1 ale do tego by zobaczyć czy piasta nie goni w łożysku to nic nie musze rozbierać, widać to gołym okiem
piter13 pisze:to co czyli jak obkrece piasta a lozysko bedzie stało w miejscu to znaczy ze piasta jest juz zuzyta i trzeba bedzie wymienic
no to nie jest tak rużowe jak sie wydaje, piasta nie będzie się tak sama z siebie obracała w wewnętrznej bieżni łożyska, musisz tą wewnętrzna bieżnie przytrzymać np. palcem i jak w wywniku tak lekkiego przytrzymania łożyska piasta się obraca to wymiana.
jak sie już szykujesz do zmiany łożyska tyo możesz zeczywiście zrobić tak jak mówi
greg pisze:zrób inaczej - wyciśnij łożysko ze zwrotnicy - jak da się kręcić wewnętrzną bieznią po piaści eto do kosza piasta
bo wtedy i tak łożysko do wymiany


SPRZEDAM CZESCI DO MK1 GTI i nie tyko http://www.vw-youngtimer.pl/forum/viewtopic.php?t=4606&start=0

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=56976 Posiadacze mk1 łączcie się ;)

piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » pn lip 31, 2006 16:07

zaraz jade na prase to sie zobaczy ,miejmy nadzieje ze to tylko lozysko firmy cx mnie zawiodło,a moze drugie kolo wyje kto wie?

[ Dodano: Pon Lip 31, 2006 16:08 ]
ale tak sobie mysle ze za zainteresowanie sie tematem i pomoc punkt sie nalezy!



Awatar użytkownika
piecu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 18:38
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: piecu » pn lip 31, 2006 18:18

A dziękuje :grin: . Właśnie ja wprasowałem do siebie nowe łożysko i dzisiaj też bede to składał ;)


SPRZEDAM CZESCI DO MK1 GTI i nie tyko http://www.vw-youngtimer.pl/forum/viewtopic.php?t=4606&start=0

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=56976 Posiadacze mk1 łączcie się ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 84 gości