Przegrzałem silnik czy nie?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Przegrzałem silnik czy nie?
Wymieniałem dziś wiatrak chłodnicy w moim Golfie Mk3 1,9 TDI 90KM. SIlnik 1Z. Ale wcześniej wyjąłem też alternator bo oddałem go do elektryka. Chcąc sprawdzić wiatrak włączyłem silnik i zagrzałem go do 90stopni. Potem temp wzrosła do niecałych 110 stopni co mnie lekko zdziwiło i wtedy mi się przypomniało że przecież pompa wody jest na pasku tym samym co alternator :/. Wyłączyłem szybko silnik. Skoro woda (płyn chłodniczy) nie była w obiegu tylko stała i na czujniku było niecałe 110 stopni to ile mogło być przy cylindrach? Więcej? Płyn się nie zagotował (nie wiem przy ilu wrze). Teoretycznie w instrukcjach zwykle piszą że temp płynu może oscylować między min i poniżej max ale to jeśli jest woda w obiegu. A u mnie?
Czy w takim razie mogłem przegrzać silnik? Póki co odpala normalnie ale nie wiem czy przez to nie skróciłem mu żywotności.
Czy w takim razie mogłem przegrzać silnik? Póki co odpala normalnie ale nie wiem czy przez to nie skróciłem mu żywotności.
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Przegrzałem silnik czy nie?
spokojnie nic mu nie będzie !!!wicekdw pisze:Czy w takim razie mogłem przegrzać silnik? Póki co odpala normalnie ale nie wiem czy przez to nie skróciłem mu żywotności.
Re: Przegrzałem silnik czy nie?
Napewno? Skoro na czujniku było prawie 110 stopni to ile mogło być przy cylindrach jeśli pompa nie pracowała?
- nitrox89
- Dawca organów
- Posty: 2111
- Rejestracja: wt gru 21, 2010 21:49
- Lokalizacja: Kraków okolice
- Auto: mk4 AXR+
Przegrzałem silnik czy nie?
waski1 to mechanik nie byle jaki, więc jak on tak mówi to tak musi być
Zresztą gdybyś go przegrzał to teraz byłby słabszy. Jeżeli nie ma takich objawów to nie ma się co przejmować.
Zresztą gdybyś go przegrzał to teraz byłby słabszy. Jeżeli nie ma takich objawów to nie ma się co przejmować.
Rust is lighter than carbon fiber
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Przegrzałem silnik czy nie?
Nie wywalił płynu więc jest oki więc proponuje ci poskładać autko i zacząć nim śmigać.Ile jest przypadków że zagotuje a temp. pójdzie nawet na 130 i ludzie usuwają usterkę i jeżdżą dalej.wicekdw pisze:Skoro na czujniku było prawie 110 stopni to ile mogło być przy cylindrach jeśli pompa nie pracowała?
Jeśli nawet będą skutki uboczne to na pewno je zauważysz.
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 174 gości