Drganie kierownicy,bicie kół,efekt jajowatego koła
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Drganie kierownicy,bicie kół,efekt jajowatego koła
Witam, przeszperałem forum i nie znalazłem mojego problemu.
Problem dotyczył (jak w temacie drgań, bicia i efektu jajowatych kół.)
auto VW Bora 1,9 TDI AJM, felgi alu 16''
objawy:
drgania kierownicy przy wszystkich prędkościach, (im szybciej tym bardziej, przy 110km/h strach było jechać)
bicie wyraźne kół i do tego przy pokonywaniu łuków jazda jakby na jajowatych kołach
pojechałem z problemem do mechanika, wymienione zostały zużyte elementy zawieszenia ( łączniki stabilizatora wraz z gumami, końcówki drążków, łożyska i jedna piasta)
problem pozostał.
okazało się iż felgi nie mają odpowiednich dystansów i koła są przykręcone mimośrodowo.
jest to bardzo niebezpieczne, gdyż koła pracują wtedy na szpilkach, a nie na piaście.
W zakładzie ślusarskim zamówiłem dystanse lub jak kto woli wkładki do felg z aluminium (nie amelinium)
zdjąłem koło i spec zmierzył wszystkie wymiary i dorobił dystanse. koszt 50zł.
zdjęcia przedstawiają jak to wygląda
1. tylna lewa piasta z tarczą po zdjęciu koła bez dystansu (widać rdzę w miejscu w którym powinien być dystans)
2. tylna lewa piasta z tarczą - nałożony dystans, który był w feldze (plastikowy)
3. ta sama piasta z nałożonym dystansem aluminiowym o odpowiedniej średnicy
4. felga z dystansem
5. piasta z dystansem
6. zdjęcie bez kapselka po założeniu koła
po tych zabiegach wszystkie problemy ustąpiły. W razie pytań proszę pisać chętnie odpowiem na pytania.
mam nadzieję że się przyda pozdrawiam
Problem dotyczył (jak w temacie drgań, bicia i efektu jajowatych kół.)
auto VW Bora 1,9 TDI AJM, felgi alu 16''
objawy:
drgania kierownicy przy wszystkich prędkościach, (im szybciej tym bardziej, przy 110km/h strach było jechać)
bicie wyraźne kół i do tego przy pokonywaniu łuków jazda jakby na jajowatych kołach
pojechałem z problemem do mechanika, wymienione zostały zużyte elementy zawieszenia ( łączniki stabilizatora wraz z gumami, końcówki drążków, łożyska i jedna piasta)
problem pozostał.
okazało się iż felgi nie mają odpowiednich dystansów i koła są przykręcone mimośrodowo.
jest to bardzo niebezpieczne, gdyż koła pracują wtedy na szpilkach, a nie na piaście.
W zakładzie ślusarskim zamówiłem dystanse lub jak kto woli wkładki do felg z aluminium (nie amelinium)
zdjąłem koło i spec zmierzył wszystkie wymiary i dorobił dystanse. koszt 50zł.
zdjęcia przedstawiają jak to wygląda
1. tylna lewa piasta z tarczą po zdjęciu koła bez dystansu (widać rdzę w miejscu w którym powinien być dystans)
2. tylna lewa piasta z tarczą - nałożony dystans, który był w feldze (plastikowy)
3. ta sama piasta z nałożonym dystansem aluminiowym o odpowiedniej średnicy
4. felga z dystansem
5. piasta z dystansem
6. zdjęcie bez kapselka po założeniu koła
po tych zabiegach wszystkie problemy ustąpiły. W razie pytań proszę pisać chętnie odpowiem na pytania.
mam nadzieję że się przyda pozdrawiam
Drganie kierownicy,bicie kół,efekt jajowatego koła
tak zwane pierścienie centrujące, dostępne w całej gamie rozmiarów grubości, które zakupić można bez najmniejszych problemów u wulkanizatorów czy w sklepach sprzedających akcesoria do felggolonek pisze:W zakładzie ślusarskim zamówiłem dystanse lub jak kto woli wkładki do felg z aluminium (nie amelinium)
zdjąłem koło i spec zmierzył wszystkie wymiary i dorobił dystanse. koszt 50zł.
- Waqa
- Gadatliwa bestia
- Posty: 923
- Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
- Kontakt:
Drganie kierownicy,bicie kół,efekt jajowatego koła
a kolo bilo bo miałeś źle dobrane pierścienie centrujące. widać to nawet na fotce.
Drganie kierownicy,bicie kół,efekt jajowatego koła
Tudzież na Allegro gdzie jest tego pełnozielu pisze:tak zwane pierścienie centrujące, dostępne w całej gamie rozmiarów grubości, które zakupić można bez najmniejszych problemów u wulkanizatorów czy w sklepach sprzedających akcesoria do felg
Skoda Octavia 1,9TDi AXR, OBECNIE: 143KM / 325Nm
MikeWRC, OCP http://www.octaviaclub.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Opis mojej fury: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 4#p5596854" onclick="window.open(this.href);return false;
MikeWRC, OCP http://www.octaviaclub.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Opis mojej fury: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 4#p5596854" onclick="window.open(this.href);return false;
Drganie kierownicy,bicie kół,efekt jajowatego koła
jak widać człowiek uczy się całe życie.
problem tkwił w tym iż potrzebowałem auta "od razu" dlatego zamówiłem te pierścienie
na alledrogo czeka się chwilę lub dwie zanim towar ktoś z łaski wyśle po wpłacie, natomiast w moim "pięknym inaczej" mieście, wszystko trzeba zamówić na pojutrze.
Niektórzy mogą potrzebować takiego poradnika, tak jak ja go potrzebowałem
pozdrawiam
problem tkwił w tym iż potrzebowałem auta "od razu" dlatego zamówiłem te pierścienie
na alledrogo czeka się chwilę lub dwie zanim towar ktoś z łaski wyśle po wpłacie, natomiast w moim "pięknym inaczej" mieście, wszystko trzeba zamówić na pojutrze.
Niektórzy mogą potrzebować takiego poradnika, tak jak ja go potrzebowałem
pozdrawiam
Drganie kierownicy,bicie kół,efekt jajowatego koła
Koła utrzymywane są przez siły tarcia między piastą a felgą (poprzez kawałek tarczy hamulcowej tak właściwie) - centrowanie NIE przenosi obciążeń.golonek pisze:jest to bardzo niebezpieczne, gdyż koła pracują wtedy na szpilkach, a nie na piaście
Piszę o tym -nasty raz, a dalej na forum pojawiają się takie opinie. Jako dowód proponuje dorobienie walca cienkościennego centrującego który po montażu felgi można wyciągnąć, pojeżdżenie (dowolnie długo) i sprawdzenie współosiowości felgi z piastą - nie zmieni się
Re: Drganie kierownicy,bicie kół,efekt jajowatego koła
Witam. Mam problem z pierwszego postu. Pojawił się on po ściągnięciu koł na sezon zimowy i zamontowaniu koł na sezon letni (alu 18'). Kola były oczywiście wyważone. Są drgania(wszystko pasuje do tego co czytam w tym wątku, nawet auto), "spec" twierdzi że prostowanie felg pomoże gdyż najwyraźniej są krzywe. Mam jednak wątpliwości ponieważ gdyby tak było to chyba odczuwałbym te drgania przed ściągnięciem ich i założeniem kół zimowych prawda? Pytam ponieważ rozwiązanie stąd wydaje mi się sensowne i jest mniej kosztowne nie mówiąc o tym, że ciężko mi uwierzyć, że koła czekając na wiosnę same doprowadziłby się do tego stanu. Na kołach zimowych 15' było wszystko cacy. Proszę o wyrozumiałość ponieważ jestem zielony w tych tematach. Pozdrawiam.
Re: Drganie kierownicy,bicie kół,efekt jajowatego koła
zielu pisze:tak zwane pierścienie centrujące, dostępne w całej gamie rozmiarów grubości, które zakupić można bez najmniejszych problemów u wulkanizatorów czy w sklepach sprzedających akcesoria do felggolonek pisze:W zakładzie ślusarskim zamówiłem dystanse lub jak kto woli wkładki do felg z aluminium (nie amelinium)
zdjąłem koło i spec zmierzył wszystkie wymiary i dorobił dystanse. koszt 50zł.
tak fajnie fajnie tylke NIE w kazdym zakladzie i nie w kazdym miescie sa sklepy z akcesrioriami do felg
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości