Po co pakować się w turbiny VNT ?

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
DjExit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 11:45
Lokalizacja: Wałbrzych

Po co pakować się w turbiny VNT ?

Post autor: DjExit » pn sie 20, 2012 11:31

Witam. Jestem posiadaczem 1Z++, turbo seria, większe wtryski, ECU przerabiany. Niedługo zakładam FMIC i za jakiś czas trzeba wymienić to co blokuje dalszą drogę przyrostu mocy czyli turbosprężarkę.. Przeglądałem oferty popularnych sklepów z częściami do tuningu i większość customowych dmuchawek do turbo-benzyn jest oparte na waste-gate a nie na VNT.. Dlaczego tak jest i dlaczego w tuningu TDI tak bardzo naciska się na dmuchawki ze zmienną geometrią ? Mam wrażenie, że tylko dlatego, że producenci samochodów montują turbiny VNT w serii i jako "naturalny" postęp technologiczny po turbinach o stałej geometrii.. Zalety są oczywiste, dokładniejsze sterowanie i zysk od niższych obrotów ale za to jest wiele wad, zapiekające się kierowniczki, trudniejsze sterowanie, skomplikowany układ podciśnienia. W przypadku samochodów z seryjną turbiną VNT wymiana na inną jest prawie P&P bo całe sterowanie już mamy, ale w przypadku silnika 1Z i podobnych trzeba przerabiać całe sterowanie. Czy na prawdę trzeba to robić ? Może są większe i mocniejsze turbiny oparte o waste-gate które można kupić w rozsądnych cenach do 1z ?


VW Golf MK3 TDI Pink Floyd 1Z++ 125KM/300Nm ---> VW Golf MK4 TDI Highline ARL (194KM 433Nm) Stage :satan: ---> ARL + GTB2060VKLR (247KM 508Nm) Stage :satan: :satan: ---> ARL + GTB2265VKLR + HF100 + Świątek + Big FMIC + Straight Pipe 3" = 320KM, 650Nm Stage: :satan: :satan: :satan: ---> Pewnie autokasacja

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=559688

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Po co pakować się w turbiny VNT ?

Post autor: Adamm » pn sie 20, 2012 14:27

DjExit pisze:skomplikowany układ podciśnienia
nie wiem co w nim skomplikowanego... jeden zawor 3 wezyki tak samo jak przy turbo waste gate, roznica tkwi tylko w tym ze zamiast cisnienia jest wykorzystane podcisnienie
DjExit pisze:ale w przypadku silnika 1Z i podobnych trzeba przerabiać całe sterowanie.
cala przerowka sprowadza sie do wymiany zaworu N75 na podcisnieniawa jego wersje i inne poprowadzenie wezykow. do tego korekta w programie


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Po co pakować się w turbiny VNT ?

Post autor: spawacz » pn sie 20, 2012 15:27

Adam no i po co? Zaklada do VNT swoja gruszke ze sterownia WG i juz ma problem z glowy. I softa nie trzeba ruszac...


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Po co pakować się w turbiny VNT ?

Post autor: Adamm » pn sie 20, 2012 17:33

spawacz, tylko trzeba kombinowac z mocowaniem tej gruszki, poza tym chyba nie z kazdym turbo idzie to zrobic


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Po co pakować się w turbiny VNT ?

Post autor: toffic » pn sie 20, 2012 18:30

DjExit pisze:Może są większe i mocniejsze turbiny oparte o waste-gate które można kupić w rozsądnych cenach do 1z ?
Są, i to dość duży wybór. Zwróć tylko uwagę, ze turbo WG zawsze obudzi sie później niż VNT, więc o dużym momencie na dole i szybkiej reakcji na gaz trzeba zapomnieć



Awatar użytkownika
DjExit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 11:45
Lokalizacja: Wałbrzych

Po co pakować się w turbiny VNT ?

Post autor: DjExit » pn sie 20, 2012 18:35

A jakieś szczegóły ? W jakich samochodach można znaleźć mocniejsze dmuchawy na waste-gate ?


VW Golf MK3 TDI Pink Floyd 1Z++ 125KM/300Nm ---> VW Golf MK4 TDI Highline ARL (194KM 433Nm) Stage :satan: ---> ARL + GTB2060VKLR (247KM 508Nm) Stage :satan: :satan: ---> ARL + GTB2265VKLR + HF100 + Świątek + Big FMIC + Straight Pipe 3" = 320KM, 650Nm Stage: :satan: :satan: :satan: ---> Pewnie autokasacja

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=559688

Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

Po co pakować się w turbiny VNT ?

Post autor: stefano189 » pn sie 20, 2012 18:40

Garrett T2, z chłodzeniem wodnym ( były takie wersje ), z Golfa mk2. Jest bardziej wytrzymała od tej ori z 1Z, i ma dużo większą stronę gorąca, bez problemu wytrzymuje 1,2 bara w pełnym zakresie obrotów, z czym 1Z-towskie mają problem. Chłodzenie wodne dodatkowo zwiększa jej wytrzymałość, wirnik jest mniej obciążony termicznie.


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Awatar użytkownika
nitrox89
Dawca organów
Dawca organów
Posty: 2111
Rejestracja: wt gru 21, 2010 21:49
Lokalizacja: Kraków okolice
Auto: mk4 AXR+

Po co pakować się w turbiny VNT ?

Post autor: nitrox89 » pn sie 20, 2012 19:05

A Turbina od jakiegoś auta dostawczego, ewentualnie mniejszej ciężarówki?
Pytanie też jaki lag byłby przy zastosowaniu takiego Turbo, bo jak by wstawała przy 2,5 tyś no to gra nie warta świeczki bo w mieście nie pojeździ.

Też myślałem nad pomodzeniem swojego AHU, ale zmiana instalacji, spływów itp mnie skutecznie odstrasza ;) Teraz sobie w brode pluję że nie kupiłem AFN'a...


Rust is lighter than carbon fiber

Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Po co pakować się w turbiny VNT ?

Post autor: krzys-jeruzal » pn sie 20, 2012 21:11

DjExit pisze: zapiekające się kierowniczki
na kilkuletnie doświadczenie nigdy nie maiłem problemu z kierownicami w turbinie .chyba w t5 po lifcie jest turbina wg w tym najsłabszym silniku wiec producenci nie zapomnieli o niej :)



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Po co pakować się w turbiny VNT ?

Post autor: Adamm » pn sie 20, 2012 21:11

nitrox89, splyw to zaden problem :D


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
DjExit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 11:45
Lokalizacja: Wałbrzych

Po co pakować się w turbiny VNT ?

Post autor: DjExit » czw paź 04, 2012 10:43

Koledzy, może jakieś bogatsze informacje na temat montowania gruszki WG do turbiny VNT ?


VW Golf MK3 TDI Pink Floyd 1Z++ 125KM/300Nm ---> VW Golf MK4 TDI Highline ARL (194KM 433Nm) Stage :satan: ---> ARL + GTB2060VKLR (247KM 508Nm) Stage :satan: :satan: ---> ARL + GTB2265VKLR + HF100 + Świątek + Big FMIC + Straight Pipe 3" = 320KM, 650Nm Stage: :satan: :satan: :satan: ---> Pewnie autokasacja

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=559688

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości