Po co pakować się w turbiny VNT ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Po co pakować się w turbiny VNT ?
Witam. Jestem posiadaczem 1Z++, turbo seria, większe wtryski, ECU przerabiany. Niedługo zakładam FMIC i za jakiś czas trzeba wymienić to co blokuje dalszą drogę przyrostu mocy czyli turbosprężarkę.. Przeglądałem oferty popularnych sklepów z częściami do tuningu i większość customowych dmuchawek do turbo-benzyn jest oparte na waste-gate a nie na VNT.. Dlaczego tak jest i dlaczego w tuningu TDI tak bardzo naciska się na dmuchawki ze zmienną geometrią ? Mam wrażenie, że tylko dlatego, że producenci samochodów montują turbiny VNT w serii i jako "naturalny" postęp technologiczny po turbinach o stałej geometrii.. Zalety są oczywiste, dokładniejsze sterowanie i zysk od niższych obrotów ale za to jest wiele wad, zapiekające się kierowniczki, trudniejsze sterowanie, skomplikowany układ podciśnienia. W przypadku samochodów z seryjną turbiną VNT wymiana na inną jest prawie P&P bo całe sterowanie już mamy, ale w przypadku silnika 1Z i podobnych trzeba przerabiać całe sterowanie. Czy na prawdę trzeba to robić ? Może są większe i mocniejsze turbiny oparte o waste-gate które można kupić w rozsądnych cenach do 1z ?
VW Golf MK3 TDI Pink Floyd 1Z++ 125KM/300Nm ---> VW Golf MK4 TDI Highline ARL (194KM 433Nm) Stage ---> ARL + GTB2060VKLR (247KM 508Nm) Stage ---> ARL + GTB2265VKLR + HF100 + Świątek + Big FMIC + Straight Pipe 3" = 320KM, 650Nm Stage: ---> Pewnie autokasacja
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=559688
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=559688
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
Po co pakować się w turbiny VNT ?
nie wiem co w nim skomplikowanego... jeden zawor 3 wezyki tak samo jak przy turbo waste gate, roznica tkwi tylko w tym ze zamiast cisnienia jest wykorzystane podcisnienieDjExit pisze:skomplikowany układ podciśnienia
cala przerowka sprowadza sie do wymiany zaworu N75 na podcisnieniawa jego wersje i inne poprowadzenie wezykow. do tego korekta w programieDjExit pisze:ale w przypadku silnika 1Z i podobnych trzeba przerabiać całe sterowanie.
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
- Forum Master
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Po co pakować się w turbiny VNT ?
Adam no i po co? Zaklada do VNT swoja gruszke ze sterownia WG i juz ma problem z glowy. I softa nie trzeba ruszac...
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
Po co pakować się w turbiny VNT ?
spawacz, tylko trzeba kombinowac z mocowaniem tej gruszki, poza tym chyba nie z kazdym turbo idzie to zrobic
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Po co pakować się w turbiny VNT ?
Są, i to dość duży wybór. Zwróć tylko uwagę, ze turbo WG zawsze obudzi sie później niż VNT, więc o dużym momencie na dole i szybkiej reakcji na gaz trzeba zapomniećDjExit pisze:Może są większe i mocniejsze turbiny oparte o waste-gate które można kupić w rozsądnych cenach do 1z ?
Po co pakować się w turbiny VNT ?
A jakieś szczegóły ? W jakich samochodach można znaleźć mocniejsze dmuchawy na waste-gate ?
VW Golf MK3 TDI Pink Floyd 1Z++ 125KM/300Nm ---> VW Golf MK4 TDI Highline ARL (194KM 433Nm) Stage ---> ARL + GTB2060VKLR (247KM 508Nm) Stage ---> ARL + GTB2265VKLR + HF100 + Świątek + Big FMIC + Straight Pipe 3" = 320KM, 650Nm Stage: ---> Pewnie autokasacja
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=559688
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=559688
- stefano189
- Gadatliwa bestia
- Posty: 789
- Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
- Lokalizacja: Gliwice
Po co pakować się w turbiny VNT ?
Garrett T2, z chłodzeniem wodnym ( były takie wersje ), z Golfa mk2. Jest bardziej wytrzymała od tej ori z 1Z, i ma dużo większą stronę gorąca, bez problemu wytrzymuje 1,2 bara w pełnym zakresie obrotów, z czym 1Z-towskie mają problem. Chłodzenie wodne dodatkowo zwiększa jej wytrzymałość, wirnik jest mniej obciążony termicznie.
MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK = --- PS / --- Nm
LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;
WYNIK = --- PS / --- Nm
LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;
- nitrox89
- Dawca organów
- Posty: 2111
- Rejestracja: wt gru 21, 2010 21:49
- Lokalizacja: Kraków okolice
- Auto: mk4 AXR+
Po co pakować się w turbiny VNT ?
A Turbina od jakiegoś auta dostawczego, ewentualnie mniejszej ciężarówki?
Pytanie też jaki lag byłby przy zastosowaniu takiego Turbo, bo jak by wstawała przy 2,5 tyś no to gra nie warta świeczki bo w mieście nie pojeździ.
Też myślałem nad pomodzeniem swojego AHU, ale zmiana instalacji, spływów itp mnie skutecznie odstrasza Teraz sobie w brode pluję że nie kupiłem AFN'a...
Pytanie też jaki lag byłby przy zastosowaniu takiego Turbo, bo jak by wstawała przy 2,5 tyś no to gra nie warta świeczki bo w mieście nie pojeździ.
Też myślałem nad pomodzeniem swojego AHU, ale zmiana instalacji, spływów itp mnie skutecznie odstrasza Teraz sobie w brode pluję że nie kupiłem AFN'a...
Rust is lighter than carbon fiber
- krzys-jeruzal
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
- Lokalizacja: Jeruzal
- Kontakt:
Po co pakować się w turbiny VNT ?
na kilkuletnie doświadczenie nigdy nie maiłem problemu z kierownicami w turbinie .chyba w t5 po lifcie jest turbina wg w tym najsłabszym silniku wiec producenci nie zapomnieli o niejDjExit pisze: zapiekające się kierowniczki
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
Po co pakować się w turbiny VNT ?
nitrox89, splyw to zaden problem
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Po co pakować się w turbiny VNT ?
Koledzy, może jakieś bogatsze informacje na temat montowania gruszki WG do turbiny VNT ?
VW Golf MK3 TDI Pink Floyd 1Z++ 125KM/300Nm ---> VW Golf MK4 TDI Highline ARL (194KM 433Nm) Stage ---> ARL + GTB2060VKLR (247KM 508Nm) Stage ---> ARL + GTB2265VKLR + HF100 + Świątek + Big FMIC + Straight Pipe 3" = 320KM, 650Nm Stage: ---> Pewnie autokasacja
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=559688
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=559688
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości