Co ile wymieniać rozrząd?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Co ile wymieniać rozrząd?
focusy 2.0 tdci mają interwal co 240 tys km lub 10 lat. Zawsze jest robiony zapas na wytrzymalosc paska rozrzadu. Ja tam wlasnie dwa dni temu grzebalem u siebie bo wymienialem popychacze zaworowe i wiadomo rozrzad musialem rozpiąć. Pasek zostawilem bo cos kolo 60 tys ma nalatane i swietnie wyglada. Rolki rozebralem i przesmarowalem. Chodzi elegancko. Pasek wymienie moze za jakies kolejne 60 tys km. Niby w sharanach 115 konnych jest co 60 tys km ale wydaje mi sie ze to jakis błąd bo 130 KM maja tak jak w golfach i innych co 90 tys km.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: Co ile wymieniać rozrząd?
Nigdy 2 razy się nie zakłada tego samego paska rozrząduwesol pisze: Pasek zostawilem bo cos kolo 60 tys ma nalatane i swietnie wyglada
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
Co ile wymieniać rozrząd?
To ty gadasz? Skad taka opinia? Poza tym nie wiem czy mozna powiedziec ze ja go sciagalem- ja go podwiesilem na gumce i tylko walek rozrzadu wyciagnalem. Zaleca sie tylko pasek wymienic jak miales wyciek z uszczelniacza i wszystko sie paprało w tej oliwie. Tak samo jakbys smienial pompe wodna czy jakas rolke prowadzaca czy napinajacą. Nie ma nic do tego czy pasek nowy czy uzywka. A jak w aso sprawdzalem w viki C 1.9 cdti pompe wodna to co tez pasek do wymiany?? Co mam powiedziec klientowi ze sprawdzalem pompe i pasek do wymiany?? Moze jeszcze mu powiedziec ze odrazu mu caly komplet rozdzadu do wymiane fundne mimo ze 20 tys temu wymienial calość poza pompa wodną??
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Co ile wymieniać rozrząd?
Tak dużo napisałeś i sam sobie głupotę wmawiasz. Pasek raz zdjęty nie powinno się zakładać ponownie. Tak samo jak nowego paska nie zakłada się na starą pompę wody ze względu na to ze nowy pasek ma inne naprężenie i pompa po przebiegu np 80tyś ma prawo się rozszczelnić
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
Co ile wymieniać rozrząd?
Czekaj. Ile rozrzadów w życiu zrobileś i ile takich przypadków miałes ze takie teorie wywodzisz z tym nowym paskiem i stara pompą czy tam na odwrót??
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Co ile wymieniać rozrząd?
XV2, żart? idz sie dokształc
po to masz marker na rolce żeby ustawić na znak aby naciag był taki sam
poza tym napinacz kompensuje narezenia...nie naciąga sie go na pałe z nie wiadomo jaką siłą....
po to masz marker na rolce żeby ustawić na znak aby naciag był taki sam
poza tym napinacz kompensuje narezenia...nie naciąga sie go na pałe z nie wiadomo jaką siłą....
Co ile wymieniać rozrząd?
no ma prawo ale nie każda to robi. Nie generalizuj.XV2 pisze:i pompa po przebiegu np 80tyś ma prawo się rozszczelnić
Ja jestem klasycznym przypadkiem który na 350 tyś km przebiegu raz zmienił pasek przy 180 tyś km (na stare graty) i drugi raz kpl rozrząd przy 350 tys km co tylko potwierdza fakt że nie każda pompa cieknie po 80 tyś km i że można założyć nowy pasek na starą pompę (jak i całą resztę pozostałych tam gratów). Nie siejmy fermentu bo zaraz powstanie tu pogląd że każde dotknięcie chociażby obudowy paska rozrządu pociąga za sobą konieczność jego kpl wymiany.
Ile jest takich przypadków gdzie robi się rozrząd a po 20-30 tyś km zaczyna puszczać uszczelniacz wału czy wałka i trzeba to ponownie rozbierać... Nikt wówczas nie wymienia paska a co za tym idzie (jak piszesz) paska i pompy bo
XV2 pisze:Tak samo jak nowego paska nie zakłada się na starą pompę wody
Także jest to taki sam mit jak ten o "rozpuszczaniu tłoków i korbowodów" przez oleje 5W w starszych silnikach
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Co ile wymieniać rozrząd?
Ja mam silnik ATD z 2004 roku i w książce mowa jest o 90 kkm. Z tego co mi mówił kolega mechanik z firmy VW to lepiej jest nie czekać do pełnych 90 kkm tylko zrobić to odpowiednio wcześniej i nie "kusić losu" On wymienia u siebie co 60-65 kkm. Z reszt tak jest i z innymi rzeczami np. olejem silnikowym - zwłaszcza w dizlach gdzie turbina smarowana jest tym samym olejem co silnik i częstsza wymiana na pewno wydłuży jej żywotność - jak i innych elementów
Z zasłyszanych historii to paski lubia się rwać wcześniej niż te książkowe 90 kkm. Dzieje się tak dlatego, że sam pasek tyle powinien wytrzymać bez problemu, ale pod warunkiem, że nie ma żadnych wad i jest dobrze eksploatowany. Tzn. nie wymienia się tylko samego paska a rolki i napinacze i, że żadna się nie zatarła i nie uszkadza z biegiem czasu paska i obniża jego wytrzymałości.
Z zasłyszanych historii to paski lubia się rwać wcześniej niż te książkowe 90 kkm. Dzieje się tak dlatego, że sam pasek tyle powinien wytrzymać bez problemu, ale pod warunkiem, że nie ma żadnych wad i jest dobrze eksploatowany. Tzn. nie wymienia się tylko samego paska a rolki i napinacze i, że żadna się nie zatarła i nie uszkadza z biegiem czasu paska i obniża jego wytrzymałości.
VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]
Yamashka R6 :]
Co ile wymieniać rozrząd?
Zasada jest taka
Użytkujesz auto w mieście psaek 90 tyś max .
Latasz w trasy 120 tys max.
Bardziej niż przebieg liczą się motogodziny i środowisko pracy danego silnika
Użytkujesz auto w mieście psaek 90 tyś max .
Latasz w trasy 120 tys max.
Bardziej niż przebieg liczą się motogodziny i środowisko pracy danego silnika
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 699
- Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
- Lokalizacja: sucha beskidzka
- Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
- Silnik: CXSA
Re: Co ile wymieniać rozrząd?
mssg1 pisze:Ja mam silnik ATD z 2004 roku i w książce mowa jest o 90 kkm. Z tego co mi mówił kolega mechanik z firmy VW to lepiej jest nie czekać do pełnych 90 kkm tylko zrobić to odpowiednio wcześniej i nie "kusić losu" On wymienia u siebie co 60-65 kkm. Z reszt tak jest i z innymi rzeczami np. olejem silnikowym - zwłaszcza w dizlach gdzie turbina smarowana jest tym samym olejem co silnik i częstsza wymiana na pewno wydłuży jej żywotność - jak i innych elementów
Z zasłyszanych historii to paski lubia się rwać wcześniej niż te książkowe 90 kkm. Dzieje się tak dlatego, że sam pasek tyle powinien wytrzymać bez problemu, ale pod warunkiem, że nie ma żadnych wad i jest dobrze eksploatowany. Tzn. nie wymienia się tylko samego paska a rolki i napinacze i, że żadna się nie zatarła i nie uszkadza z biegiem czasu paska i obniża jego wytrzymałości.
Trzeba się zastanowić także nad tym gdzie eksploatowane jest autko bo jeśli codziennie stoi po kilkadziesiąt minut w korku a co za tym idzie silnik pracuje na wolnych obrotach, pasek pracuje a przebiegu nie przybywa .... Producent pewnie uwzględnił takie sytuacje dlatego jeśli wymiana jest przewidziana co 90 tyś km to nie trzeba czekać równo do takiego przebiegu- można to zrobić wcześniej....
Re: Co ile wymieniać rozrząd?
Nikt ci nie zabrania możesz jeżdzić na jedym pasku i 500 tys . Ale kiedyś się przejedziesz.Piasek pisze: Ja jestem klasycznym przypadkiem który na 350 tyś km przebiegu raz zmienił pasek przy 180 tyś km (na stare graty)
Nik nie mówi o zmianie kpl rozrządu czy pompy ktora np przejechała 20tys mowa jest tylko pasku. Chyba że pompa ma nalatane 90tys to oczywiście tez wypadałoby zmienić.Piasek pisze:
Nikt wówczas nie wymienia paska a co za tym idzie (jak piszesz) paska i pompy
Ja dokształcać się nie muszę a ty nie zachowuj się jak dziecko jak masz coś napisać to z głową.Fahoo pisze:XV2, żart? idz sie dokształc
Ja wiem że masz swoje racje i robisz popisowe na forum ale opanuj swoje emocje.wesol pisze:Czekaj. Ile rozrzadów w życiu zrobileś i ile takich przypadków miałes ze takie teorie wywodzisz z tym nowym paskiem i stara pompą czy tam na odwrót??
Nikt wam nie zabrania zakładać tych samych pasków 2 razy a nawet 10.
Ja zakładam zawsze nowy pasek chyba że klient chce stary z powrotem co jeszcze nie miało miejsca. Mam pewność wtedy 100%
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
Co ile wymieniać rozrząd?
Tak pewnosc masz w 100%. To powiedz mi kolego czemu robilem w warsztacie mechanicznym gdzi eprzyjechal do nas gośc co mial fabie SDI i robil rozrzad w ASO u mnie w Goleniowie. PRzelatał na nim okolo 10 tys km i co sie okazalo ze rolka napinajaca świszczała jak wsciekla. Czesci z aso firmowane vagiem. Chyba wiesz ze rozrzad jest elementem który podlega kontroli corocznej lub co pewien przebieg. Moze byc tak ze strzeli cos po przebiegu 40 tys km gdzi eniby wymieniasz co 90 tys i do kogo bedziesz mial pretensje?? Jaka gwarancje dostaniesz- od kogo??
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: Co ile wymieniać rozrząd?
Złośliwość rzeczy martwych i nowy pasek pęknie jak źle zrobiony. Słuchaj masz tam swoje podejście do tego i dobrze . Ja robię też po swojemu i tak samo nie mam problemu . Nie uświadamiaj mnie tym że pasek pęknie po 40tys bo i po 5tys strzeli . Na rozrządzie nie ma co oszczędzać. Jak ten pasek ktoś zwala to dla spokojnej głowy powinno się założyć nowy. Pasek nie jest taki drogi żeby kieszeń mocno ucierpiała.wesol pisze:PRzelatał na nim okolo 10 tys km i co sie okazalo ze rolka napinajaca świszczała jak wsciekla
Podsumowując
Nie ma co tu się sprzeczać każdy ma swoja wizje naprawy i podejście.
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
Co ile wymieniać rozrząd?
okej nie ma problemu ale nie wmawiaj ze pasek trzeba wymieniac. Nie ma takiego wymogu w zadnym TIS'ie itp. Wymieniasz jak jest taka potrzeba bo inaczje to ja bede obstawal przy opcji ze powinno sie przy okazji wymienic simmeringi na wałkach mimo ze nie ciekną.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 96 gości