MK IV TDI AGR Problemy z odpalaniem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
daniels1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz lip 25, 2010 22:38
Lokalizacja: DDZ

MK IV TDI AGR Problemy z odpalaniem

Post autor: daniels1 » pt sie 17, 2012 19:17

Witam.
Od jakiegoś czasu tzn. około 4 miesięcy zdarzyło się że auto odmówiło posłuszeństwa i nie odpaliło :-( .Problem objawia się następująco:
Silnik kręci jak głupi(nowe aku, świece żarowe, rozrusznik), lecz nie odpala....z mojego punktu widzenia nie dostaje jakiejkolwiek dawki paliwa...
Nie jest to częsty problem, lecz nie ukrywam ,że denerwujący, zwłaszcza gdy trzeba gdzieś dojechać na czas...
Sytuacja zdarzyła się nie więcej niż 10 razy...najpierw pomagało(albo to była kwestia fartu) wyjmowanie bezpieczników sterownika silnika lub odłączanie kostek od zaworu N75 i nastawnika pompy wtryskowej, lecz ostatnio nawet to nie pomogło i męczyłem się na sto sposobów ponad godzinę czasu ,żeby odpalić motor:/...
Problem tkwi w tym ,że nie potrafię zlokalizować jak na razie usterki....sprawdziłęm wszystko co byłem w stanie...Auto podłączałem pod Vaga bezpośrednio po wystąpieniu usterki i żaden program nie wykazał błędu(PolskiVag, VCDS, VagCom):(
Po oględzinach przewodów znalazłem naderwany jeden taki od wtrysku sterującego po czym natychmiast go wymieniłem na nowy wraz z kostką.
Znalazłem również niedoskonałości w postaci popękanej listwy od świec żarowych, którą również wymieniłem na nową.
Zawór N75 oraz pompa wtryskowa na 99% sprawne(jestem amatorem jeśli chodzi o Vag ,lecz dawki wtrysków są równomierne nie odbiegają od normy), Problemów z przyspieszaniem brak...nie szarpie silnikiem podczas jazdy przy niskich obrotach a obroty na dolnej granicy na biegu jałowym nie skaczą lecz zachowują się idealnie, dlatego nie wydaje mi się ,że wina leży po stronie nastawnika pompy.
Filtr paliwa czysty, paliwo tankowane wyłącznie na Orlenie(Verva ON)...
Jedyną rzeczą ,którą podejrzewam jest IMMOBILIZER...tylko zastanawia mnie fakt czy jest on w stanie odciąć jedynie samą dawkę paliwa ,a wszystko pozostałe "zostawić" w spokoju....
Czekam na jakieś wskazówki, które pomogą mi rozwiązać problem.
Z góry dzięki dla wszystkich angażujących się w temat :pub:

Silnik AGR 66kW
Rok produkcji 2000


Było MK3 TDI '95 1Z++(216,11,Program)
Było A4 LIMITED TDI '98 AFN+
Jest MK4 TDI '00 AGR+

Awatar użytkownika
W&M-PITER
niskamiska.pl
niskamiska.pl
Posty: 510
Rejestracja: ndz lis 06, 2011 17:04
Lokalizacja: Olsztyn

MK IV TDI AGR Problemy z odpalaniem:/

Post autor: W&M-PITER » pt sie 17, 2012 19:42

na bank nie jest n75 oraz immobilizer ,gdyby on był walnięty to auto by odpaliło i odrazu zgasło natomiast n75 steruje turbiną i nie ma nic wspólnego z odpalaniem,nastawnik do sprawdzenia chociaz też wątpie żeby to on robił takie problemy


SPRZEDAM RADIO GAMMA V + ODTWARZACZ CD STAN BDB + kostka na wyjście do wzmacniacza
Sprzedam Tanio : BRA Golf IV Boczki czarne bez elektryki 5d stan idealny
:dzida: :dzida: :dzida: :dzida: :dzida:

XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

MK IV TDI AGR Problemy z odpalaniem:/

Post autor: XV2 » pt sie 17, 2012 21:43

A w przewodzie paliwa powietrza nie widać ?


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

Awatar użytkownika
daniels1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz lip 25, 2010 22:38
Lokalizacja: DDZ

MK IV TDI AGR Problemy z odpalaniem:/

Post autor: daniels1 » sob sie 18, 2012 08:35

Wiem, że N75 steruję turbiną, tylko napisałem,że po odłączeniu kostki auto zaskoczyło ale pewnie to był zwykły fart...
A układ paliwowy nie posiada powietrza, zamontowałem na przewodzie zaworek zwrotny.


Było MK3 TDI '95 1Z++(216,11,Program)
Było A4 LIMITED TDI '98 AFN+
Jest MK4 TDI '00 AGR+

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

MK IV TDI AGR Problemy z odpalaniem:/

Post autor: Piasek » sob sie 18, 2012 08:43

A przekaźnik sprawdzałeś ?


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
daniels1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz lip 25, 2010 22:38
Lokalizacja: DDZ

MK IV TDI AGR Problemy z odpalaniem:/

Post autor: daniels1 » sob sie 18, 2012 09:31

Przekaźnik pompy?Nie sprawdzałem...pod jakim nr mogę go znaleźć?i jak go odpowiednio zdiagnozować?


Było MK3 TDI '95 1Z++(216,11,Program)
Było A4 LIMITED TDI '98 AFN+
Jest MK4 TDI '00 AGR+

Awatar użytkownika
daniels1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz lip 25, 2010 22:38
Lokalizacja: DDZ

MK IV TDI AGR Problemy z odpalaniem:/

Post autor: daniels1 » sob sie 18, 2012 09:42

W sumie to mogę jeszcze sprawdzić przekaźnik 109 i elektrozawór na pompie N109 ale nie wiem czy to da jakiś efekt...


Było MK3 TDI '95 1Z++(216,11,Program)
Było A4 LIMITED TDI '98 AFN+
Jest MK4 TDI '00 AGR+

XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

MK IV TDI AGR Problemy z odpalaniem:/

Post autor: XV2 » sob sie 18, 2012 09:50

W sumie zaczął bym od diagnozy VAG jeszcze raz posprawdzał bym standardowe ustawienia silnika :los2:


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

MK IV TDI AGR Problemy z odpalaniem:/

Post autor: Piasek » sob sie 18, 2012 10:24

daniels1 pisze:Przekaźnik pompy?Nie sprawdzałem...pod jakim nr mogę go znaleźć?
daniels1 pisze:przekaźnik 109
:bigok:
daniels1 pisze:i jak go odpowiednio zdiagnozować?
Najlepiej podmienić z innego - sprawny.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
daniels1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz lip 25, 2010 22:38
Lokalizacja: DDZ

MK IV TDI AGR Problemy z odpalaniem:/

Post autor: daniels1 » sob sie 18, 2012 14:36

Nowy przekaźnik założony.Teraz czekam na efekty :bajer:


Było MK3 TDI '95 1Z++(216,11,Program)
Było A4 LIMITED TDI '98 AFN+
Jest MK4 TDI '00 AGR+

AJGOR76
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: czw sty 13, 2011 21:10
Lokalizacja: INOWROCŁAW

MK IV TDI AGR Problemy z odpalaniem

Post autor: AJGOR76 » ndz sie 19, 2012 18:15

sprawdz kostkę od stacyjki.spróbuj go zapalić omijając stcyjkę,ja miałem taki problem w mk3



Awatar użytkownika
daniels1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz lip 25, 2010 22:38
Lokalizacja: DDZ

MK IV TDI AGR Problemy z odpalaniem

Post autor: daniels1 » ndz sie 19, 2012 19:31

Jeśli wymiana przekaźnika elektrozaworu nie pomoże to będę szukał w tym kierunku.Ale wątpię że ominę immo i odpalę auto bez stacyjki...


Było MK3 TDI '95 1Z++(216,11,Program)
Było A4 LIMITED TDI '98 AFN+
Jest MK4 TDI '00 AGR+

Longhorn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: pn lip 27, 2009 22:32
Lokalizacja: Przemyśl

Re: MK IV TDI AGR Problemy z odpalaniem

Post autor: Longhorn » ndz sie 19, 2012 20:52

daniels1 pisze:Auto podłączałem pod Vaga bezpośrednio po wystąpieniu usterki i żaden program nie wykazał błędu(PolskiVag, VCDS, VagCom)
Jeżeli problem dotyczył przekaźnika, który zasila sterownik silnika, to błąd w tym sterowniku się nie zarejestruje, a powód jest oczywisty-brak zasilania. Natomiast błąd powinien być w zegarach 01314 sterownik silnika, jest to możliwe dzięki magistrali CAN. Sprawdź jeszcze zegary i gdy będzie zapisany wspomniany błąd, to na 100% winien był przekaźnik.



Awatar użytkownika
daniels1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz lip 25, 2010 22:38
Lokalizacja: DDZ

MK IV TDI AGR Problemy z odpalaniem

Post autor: daniels1 » pn sie 20, 2012 16:25

No właśnie żadnego błędu nie było bo sprawdzałem również licznik i immo Vagiem:/
Jak na razie spokój...zobaczymy co czas pokaże;)


Było MK3 TDI '95 1Z++(216,11,Program)
Było A4 LIMITED TDI '98 AFN+
Jest MK4 TDI '00 AGR+

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 186 gości