[MK3 1.8 AAM] Instrukcja wymiany łożysk tył
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MK3 1.8 AAM] Instrukcja wymiany łożysk tył
nic ująć nic dodać w tym temacie jesli to mozliwe proszę o fotki
Ostatnio zmieniony pt lis 17, 2006 13:47 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.
Schematów jako takich samej wymiany nie znalazłem ale jest opis jak wyregulowac luz a to jzu 90% roboty bo w tym momecie wystarczy zmienic tylko łozysko i poskłada calosc do kupy. Jest jeszcze schemat calego zawieszenia z opisem.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]
Żeby nie było że się czepiam, dam schemat słowny:
Zluzować śruby koła, podnieść auto, zdjąć koło, zdjąć kołpak łożyska, zluzować szczęki przez otwór śruby (widać przez otwór śruby koła dzundzel do którego jest przyczepiona sprężynka - przez otwór śruby włożyć pod ten dzyndzel śrubokręt i popchnąć dzyndzel - klin regulatora do góry), wyjąć zawleczkę, koronkę piasty, odkręcić nakrętkę piasty, podkładkę, zdjąć bęben wraz z łożyskami.
Wkrętakiem podważyć i wyjąć simering od wewnątrz bębna. Wyjąć łożyska, wyczyścić wnętrze piasty ze smaru. Wybić bieżnie łożysk (sa takie 3 występy przy każdym, jak sobie obejrzysz do wybijania) - wewnętrznego wkładając pobijak od zewn. strony bębna, zewnętrzne - na odwrót, byle po kawałku, równomiernie i żeby nie poharatać otworów w bębnie w których są osadzone piasty. Jak porobisz nierówności - lekko wyrównaj dzioby końcem pilnika, ale nie powiększ otworów.
Teraz nabijasz do oporu nowe bieżnie, dobierz dobrze średnicę pobijaka, aby weszły równo, żeby tych bieżni nie pokrzywić (robię dębowym drewnianym - nie ma obawy zniekształcenia bieżni, bo drewno jest b. miękkie od bieżni).
Smarujesz nowe łożyska smarem, wypełniasz piastę smarem (ok. 60g smaru na każdą), wkładasz wewnętrzne (większe) łożysko. Wciskasz nowy simering. Lekko posmaruj smarem wargę simeringu, zeby nie pracowała na sucho na czopie.
Wycierasz czop ze starego smaru, nakładasz bęben/tarczę, tak, żeby weszło łozysko wewnętrzne do oporu (delikatnie, bo na siłę uszkodzisz simering)
Wkładasz mniejsze łożysko, podkładkę, lekko nakręcasz nakrętkę.
Opis regulacji masz. Po regulacji zakładasz koronkę, zawleczkę, odginasz końce, zakł. dekielek wypełniony smarem (nie za dużo), zakładasz i przykręcasz koło, opuszczasz auto, kilka razy naciskasz hamulec.
Starałem się jasno, żeby wszystko było jasne.
Ten "dzyndzel" - koniec klina - znajdziesz ustawiając bęben tak, że otwory śrub będą tworzyć kwadrat z bokami poziomymi i pionowymi, zaglądasz w narożnik górny skierowany do przodu auta i patrząc cały czas przekręcasz bęben w stronę przodu atuta o 5-10 stopni.
Zluzować śruby koła, podnieść auto, zdjąć koło, zdjąć kołpak łożyska, zluzować szczęki przez otwór śruby (widać przez otwór śruby koła dzundzel do którego jest przyczepiona sprężynka - przez otwór śruby włożyć pod ten dzyndzel śrubokręt i popchnąć dzyndzel - klin regulatora do góry), wyjąć zawleczkę, koronkę piasty, odkręcić nakrętkę piasty, podkładkę, zdjąć bęben wraz z łożyskami.
Wkrętakiem podważyć i wyjąć simering od wewnątrz bębna. Wyjąć łożyska, wyczyścić wnętrze piasty ze smaru. Wybić bieżnie łożysk (sa takie 3 występy przy każdym, jak sobie obejrzysz do wybijania) - wewnętrznego wkładając pobijak od zewn. strony bębna, zewnętrzne - na odwrót, byle po kawałku, równomiernie i żeby nie poharatać otworów w bębnie w których są osadzone piasty. Jak porobisz nierówności - lekko wyrównaj dzioby końcem pilnika, ale nie powiększ otworów.
Teraz nabijasz do oporu nowe bieżnie, dobierz dobrze średnicę pobijaka, aby weszły równo, żeby tych bieżni nie pokrzywić (robię dębowym drewnianym - nie ma obawy zniekształcenia bieżni, bo drewno jest b. miękkie od bieżni).
Smarujesz nowe łożyska smarem, wypełniasz piastę smarem (ok. 60g smaru na każdą), wkładasz wewnętrzne (większe) łożysko. Wciskasz nowy simering. Lekko posmaruj smarem wargę simeringu, zeby nie pracowała na sucho na czopie.
Wycierasz czop ze starego smaru, nakładasz bęben/tarczę, tak, żeby weszło łozysko wewnętrzne do oporu (delikatnie, bo na siłę uszkodzisz simering)
Wkładasz mniejsze łożysko, podkładkę, lekko nakręcasz nakrętkę.
Opis regulacji masz. Po regulacji zakładasz koronkę, zawleczkę, odginasz końce, zakł. dekielek wypełniony smarem (nie za dużo), zakładasz i przykręcasz koło, opuszczasz auto, kilka razy naciskasz hamulec.
Starałem się jasno, żeby wszystko było jasne.
Ten "dzyndzel" - koniec klina - znajdziesz ustawiając bęben tak, że otwory śrub będą tworzyć kwadrat z bokami poziomymi i pionowymi, zaglądasz w narożnik górny skierowany do przodu auta i patrząc cały czas przekręcasz bęben w stronę przodu atuta o 5-10 stopni.
Ostatnio zmieniony pt lip 28, 2006 14:40 przez czyś, łącznie zmieniany 1 raz.
dziejo, przypomniałem sobie że w tym tygodniu było parę fotek - tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ht=hamulce
[ Dodano: Pią Lip 28, 2006 2:38 pm ]
fakt to są fotki po zdjeciu bębnów ale możesz wykorzystać celem wskazania zasady działania samoregulatora i jego luzowania
[ Dodano: Pią Lip 28, 2006 2:38 pm ]
fakt to są fotki po zdjeciu bębnów ale możesz wykorzystać celem wskazania zasady działania samoregulatora i jego luzowania
Dziejo, i nie bądź taki nerwus, temat był naprawdę parę razy wałkowany. Każdy chce jakoś pomóc, ale nie w ten sposób, że non stop kolor łożyska tył.....
Pozdro. Wklepałem jeszcze raz całość, specjalnie dla Ciebie. Prawie jak fotki.
PS. Dziejo, nie obraź się znowu, nie o Ciebie mi teraz chodzi, broń Boże nie mam urazy, ale:
proszę admina o zdjęcie "punktu" w tym temacie za post "Krok pierwszy: zakładka szukaj". Głupio mi w tej sytuacji mieć punkt na koncie, zwłaszcza w temacie łożyska tył, gdzie mam już ze 3 "pomagiery".
PS2. Na fotkach na kt. link dał greg, sprężyna klina jest po lewej, pionowa, ponad nią klin i to trzeba pchnąć do góry. PS3. Ta spr. na foto jest założona m.zd. "tył na przód" - uszka sprężyny otwartym końcem do zewnątrz się zakłada, żeby właśnie tam wetknąć koniec śrubokręta i nie uszkodzić (nie złamać) przy okazji sprężyny. Ostatnio ściągałem fabrycznie zmontowane i nie ruszane nigdy hamulce i tak to było założone.
Pozdro. Wklepałem jeszcze raz całość, specjalnie dla Ciebie. Prawie jak fotki.
PS. Dziejo, nie obraź się znowu, nie o Ciebie mi teraz chodzi, broń Boże nie mam urazy, ale:
proszę admina o zdjęcie "punktu" w tym temacie za post "Krok pierwszy: zakładka szukaj". Głupio mi w tej sytuacji mieć punkt na koncie, zwłaszcza w temacie łożyska tył, gdzie mam już ze 3 "pomagiery".
PS2. Na fotkach na kt. link dał greg, sprężyna klina jest po lewej, pionowa, ponad nią klin i to trzeba pchnąć do góry. PS3. Ta spr. na foto jest założona m.zd. "tył na przód" - uszka sprężyny otwartym końcem do zewnątrz się zakłada, żeby właśnie tam wetknąć koniec śrubokręta i nie uszkodzić (nie złamać) przy okazji sprężyny. Ostatnio ściągałem fabrycznie zmontowane i nie ruszane nigdy hamulce i tak to było założone.
Pamietacie moze jakiego rozmiaru sa zawleczki do zabezpieczenia bebnow?
[ Dodano: 27 Wrz 2006 16:19 ]
aha i jeszcze jedno ja mam jedno lozysko stozkowe w bebnach i teraz jestem zakrecony czy we wszystkich mk3 byly takie montowane jak opisaliscie?
[ Dodano: 27 Wrz 2006 16:19 ]
aha i jeszcze jedno ja mam jedno lozysko stozkowe w bebnach i teraz jestem zakrecony czy we wszystkich mk3 byly takie montowane jak opisaliscie?
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 423 gości