Budowa 12nastki

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

Budowa 12nastki

Post autor: EnejVW » śr sie 08, 2012 15:57

Witam, już od dłuższego czasu planuję budowę pompy do MFa, wybór padł na 12mm, tylko nie wiem czy szukać całej pompy czy tylko pompy dawcy, z czego pompa podeszła by bez wielu przeróbek lub z jakich pomp szukać części słyszałem o lt, ducato czy transicie. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

Budowa 12nastki

Post autor: EnejVW » czw sie 09, 2012 15:50

Nikt nie pomoże?? :-( Dodam jeszcze że wolałbym inną pompę z powodu tej głupiej regulacji wolnych obrotów, a może ktoś miałby cały setup głowiczka + fala?



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Budowa 12nastki

Post autor: marcinas1983 » czw sie 09, 2012 17:15

TDiesel power, szczerze.... nie opłaca się budować pompy 12mm lepiej zaadoptować oryginalną 12'tke :helm: , ale można wiedzieć po co chcesz się rzucić na 12mm nie lepiej 11mm?? Pełno tego z dostawczaków.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
KurierOPL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr mar 23, 2011 09:34
Lokalizacja: Opolskie

Budowa 12nastki

Post autor: KurierOPL » czw sie 09, 2012 19:02

ktore kolego proponujesz ? chodzi o 11nastki ;)



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Budowa 12nastki

Post autor: marcinas1983 » czw sie 09, 2012 19:18

Wszelkiej maści dostawczaki i auta terenowe mają pompy 11mm, te drugie miały pompy japońskie na licencji bosch'a. Po numerach dojdziecie co jest 11'tka a co nie. Ja np. mam w swoich zbiorach pompę 11mm od fiata ducato na pośrednim wtrysku :helm: .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

Budowa 12nastki

Post autor: EnejVW » czw sie 09, 2012 21:02

Powiem tak chciałbym 12 ale jak się trafi 11 za małą kasę to też wezmę, mógłby ktoś jeszcze napisać jakie ori pompy wchodzą po niewielkich przeróbkach??



arwam

Budowa 12nastki

Post autor: arwam » sob sie 11, 2012 14:29

TDiesel power,

ja bym przekładał 11mm z transita 2.5D
składasz tylko aby podsadzenie było takie jak w dawcy , jeśli chcesz wysoko kręcić to governor a jak mało to i timing i już masz pompe zdolną wykrzesać ponad 200KM.
ja mam z falą od TD na skutek awarii,i mam juiż sporo więcej niż na Majóvwce, a na fali z transita wiem że byłoby jeszcze lepiej.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Budowa 12nastki

Post autor: Michał_1977 » ndz sie 12, 2012 18:38

TDiesel power pisze: mógłby ktoś jeszcze napisać jakie ori pompy wchodzą po niewielkich przeróbkach??
Ja mam pompę 11mm z Iveco 2,8l turbo daily.
Weszła w całości ze swoim kadłubem.Zrobiłem w niej tylko gov-a i timing :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

Budowa 12nastki

Post autor: arwam » ndz sie 12, 2012 20:07

Michał_1977,

przydałoby się dostroić dynamiczny kąt wtrysku.
ichyba trzeba co nieco podrzeźbić żeby wchodziła na nasze silniki...



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

Budowa 12nastki

Post autor: EnejVW » ndz sie 12, 2012 20:17

Chyba będę robił swoją na 12 tylko bez przyśpieszacza i z przerobioną regulacją obr. na cięgnie gazu, czekam jeszcze na odpowiedź co z głowiczką, teraz rozglądam się jeszcze za wtryskami, myślałem o mercach 265, a może jakieś bardziej wydajniejsze?



ADIkrot
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pt wrz 28, 2007 20:36
Lokalizacja: Bytów (okolice) Pomorskie

Budowa 12nastki

Post autor: ADIkrot » ndz sie 12, 2012 20:43

Albo wytryski z silników vw 1.6TD o znaczeniu SB , RA



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

Budowa 12nastki

Post autor: EnejVW » ndz sie 12, 2012 20:47

Ale są dużo droższe a podobno tak samo wydajne tylko merce pomoć cichsze ma myślałem o tych z firdsa 20zł za sztukę na aledrogo



arwam

Budowa 12nastki

Post autor: arwam » ndz sie 12, 2012 20:56

ja jeżdżę na ponad 20letnich (!!!) wtryskiwaczach z SB i sobie chwalę.
fakt sdą w bdb stanie jak to określił pompiarz "są jakby się wczoraj urodziły"

to tylko dowodzi jakiej jakości robiono produkty 20lat temu... a auto miało 280tys udokumentowanego przebiegu. więc rodzi się tutaj pytanie ile muszą mieć auta które już muszą mieć robione wtryskiwacze często po raz kolejny, pomijamy fakt jeżdżenia na polskim paliwie które jest na każdym etapie produkcji i dystrybucji jak wszystko rozwadniane.
zaraz się rozlegną głosy obrońców że nie, że to teoria spiskowa, to ja sie zapytam tylko czemu tankując nawet tuż za granicą jest różnica w pracy/mocy silnika na plus i to ogromna.
ja akurat miałem okazję tankować w Niemczech i Luksemburgu. i tamte paliwa przede wszystkim pachną jak ON a nie jak nie wiadomo co jak te nasze paliwa...



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

Budowa 12nastki

Post autor: EnejVW » ndz sie 12, 2012 21:03

arwam, zgodzę się z tobą w 100% po miałem kiedyś parę litrów benzyny jak i ropy z Ukrainy, wtedy jeszcze dużo tańszej i jest różnica w zapachu, kolorze, konsystencji, i w pracy silnika, a szczególnie widać to przy odpalaniu przy minusowych warunkach.

a chciałbym się jeszcze zapytać (pewnie jest to rzecz oczywista) ale czy DNO SD265 to tylko oznaczenie BOSCHa czy jest to wielkość czy wydajność rozpylacza?



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości