Interfejs diagnostyczny - jaki wybrać ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Interfejs diagnostyczny - jaki wybrać ?
Chciałbym kupić interfejs diagnostyczny do mojego Lupo 98 z silnikiem od Arosy 1.4 AEX. Chciałbym coś możliwie taniego co pomogłoby mi zdiagnozować usterki, zaadoptować przepustnice itp. Jeśli to możliwe to chciałbym by interfejs był w miarę uniwersalny i pasował także do Chrysler Voyager 98.
Czy coś takiego:
http://allegro.pl/interfejs-kabel-vag-k ... 98256.html" onclick="window.open(this.href);return false;
spełniłoby moje oczekiwania?
Jestem przyszłym studentem i mój budżet nie jest zbyt duży... Mam problem z wolnymi obrotami i potrzebuje podłączenia do komputera. Nie wiem tylko czy zamiast udania się do mechanika nie lepiej samemu spróbować coś powalczyć...
Czy coś takiego:
http://allegro.pl/interfejs-kabel-vag-k ... 98256.html" onclick="window.open(this.href);return false;
spełniłoby moje oczekiwania?
Jestem przyszłym studentem i mój budżet nie jest zbyt duży... Mam problem z wolnymi obrotami i potrzebuje podłączenia do komputera. Nie wiem tylko czy zamiast udania się do mechanika nie lepiej samemu spróbować coś powalczyć...
Interfejs diagnostyczny - jaki wybrać ?
Koledzy potrzebuje kabla do diagnozy adaptacji itp samochody : Golf IV , V , AudiA6 C6 itp kasa w rozsądnych granicach
Interfejs diagnostyczny - jaki wybrać ?
Czy tym:
http://allegro.pl/interfejs-kabel-vag-k ... 11336.html" onclick="window.open(this.href);return false;
będę mógł odczytać kody błędów, zaadoptować przepustnicę itp.?
Nie interesuje mnie "korygowanie" wskazań licznika... Chciałbym po prostu móc samodzielnie zdiagnozować usterki i w razie potrzeby wykonać adaptację. Czy ten kabel mi wystarczy? A może nie opłaca się kupować interfejsów w takiej cenie?
http://allegro.pl/interfejs-kabel-vag-k ... 11336.html" onclick="window.open(this.href);return false;
będę mógł odczytać kody błędów, zaadoptować przepustnicę itp.?
Nie interesuje mnie "korygowanie" wskazań licznika... Chciałbym po prostu móc samodzielnie zdiagnozować usterki i w razie potrzeby wykonać adaptację. Czy ten kabel mi wystarczy? A może nie opłaca się kupować interfejsów w takiej cenie?
Re: Interfejs diagnostyczny - jaki wybrać ?
interfejs VAG-TACHO 2.5Gapa006 pisze:Podpowiecie jeszcze jaki kabel kupić pod VAG tacho 2.5 ?
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
Re: Interfejs diagnostyczny - jaki wybrać ?
na alledrogo tego pełno,wszystkie jednakowego pochodzeniaGapa006 pisze:Pdrzucił bys jakiegoś linka sprawdzonego sprzedawcy ?
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
-
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: śr sty 14, 2009 23:50
- Lokalizacja: ufolandia KGR KBR
Interfejs diagnostyczny - jaki wybrać ?
Witam,
Wczoraj poszedłem do sklepu viakena w krakowie na paproci. Jak tylko wyciągnąłem kabel, który od nich kupiłem jakiś czas temu i powiedziałem, że nie da się nim zrobić adaptacji w Golfie IV i nie wykrył uszkodzonego przepływomierza, to gość walnął od razu pytaniem "chce pan zwrócić kabelek?". Widać, nie jestem ich pierwszym niezadowolonym klientem, bo takim pytaniem przywitać człowieka....
Gdy gościa pytałem jakim programem mam się posłużyć, żeby zrobić adaptację i inne rzeczy, to gość powiedział, że mam wszystko na płycie. Dał mi i tak nową płytę i napisał w którym folderze mam szukać info - notabene na tej płycie jest tyle info co w kurzej dupie miodu
I tak gość w końcu powiedział mi (przy innym kliencie chcącym kupić interfejs lub skaner), że "pan kupił sam kabel". Wkur...iłem się, bo jak przy kupnie go pytałem, czy tym sprzętem da się zrobić potrzebne mi rzeczy, to mówił, że tak. Więc jak gość mi któryś raz powtórzył, że kupiłem "sam kabel", to się zapytałem czemu mi to dopiero teraz mówi i co mi z kabla, który brałem na fakturę i na firmę, żeby nim pracować legalnie, skoro oprogramowanie mam "sobie ściągnąć z neta". oczywiście zaproponował mi jeszcze VCDSa w "promocji" za 1760 zł, to mu powiedziałem, że w tej cenie to się go kupuje po normalnej cenie. Żałuję, że od razu nie oddałem mu kabla, a tak to jeszcze raz będę się musiał bujać do nich ze zwrotem. OMIJAJCIE VIAKENA SZEROKIM ŁUKIEM. Dla przykładu podam fragment opisu tego kabla z ich strony ( strona zapisana na dysku, gdyby ktoś miał zastrzeżenia, lub usunęli ten bardzo "rzetelny" opis):
"Zastosowanie
Przy pomocy interfejsu można zdiagnozować wszystkie systemy znajdujące się w samochodzie, dzieki temu można bardzo szybko wykryć usterkę, oprogramowanie pozwala w bardzo prosty sposób:
* kasować kody usterek (AIR BAG, ABS, IMMOBILAIZER, SILNIK, ITD.),
* inspekcje olejowe zarówno ze stałym przedziałem okresowym, jak i ze zmiennym przedziałem okresowym,
* podglądać paremetry samochodu podczas jazdy (silnik, ciśnienie turbo, przepływomierz, czasy wtrysku, wskaźniki, itp.)
Przy odrobinie doświadczenia można:
* adaptować nowe elementy w samochodzie (kąt wtrysku, przepustnica, regulacja obrotów i zaplonuitd.)
* programować immobilaizer
A przy większym doświadczeniu:
* korygować wskazania liczników
* przeprowadzać drobny (czasem nie tylko) CHIP Tuning"
Pozdrawiam
GT.
aha wrzucam link, gdyby ktoś chciał sobie poczytać w oryginale
http://viaken.pl/pl/diagnoza-vag/vag-us ... -obd2.html
Nie polecam tego naciągacza.
Wczoraj poszedłem do sklepu viakena w krakowie na paproci. Jak tylko wyciągnąłem kabel, który od nich kupiłem jakiś czas temu i powiedziałem, że nie da się nim zrobić adaptacji w Golfie IV i nie wykrył uszkodzonego przepływomierza, to gość walnął od razu pytaniem "chce pan zwrócić kabelek?". Widać, nie jestem ich pierwszym niezadowolonym klientem, bo takim pytaniem przywitać człowieka....
Gdy gościa pytałem jakim programem mam się posłużyć, żeby zrobić adaptację i inne rzeczy, to gość powiedział, że mam wszystko na płycie. Dał mi i tak nową płytę i napisał w którym folderze mam szukać info - notabene na tej płycie jest tyle info co w kurzej dupie miodu
I tak gość w końcu powiedział mi (przy innym kliencie chcącym kupić interfejs lub skaner), że "pan kupił sam kabel". Wkur...iłem się, bo jak przy kupnie go pytałem, czy tym sprzętem da się zrobić potrzebne mi rzeczy, to mówił, że tak. Więc jak gość mi któryś raz powtórzył, że kupiłem "sam kabel", to się zapytałem czemu mi to dopiero teraz mówi i co mi z kabla, który brałem na fakturę i na firmę, żeby nim pracować legalnie, skoro oprogramowanie mam "sobie ściągnąć z neta". oczywiście zaproponował mi jeszcze VCDSa w "promocji" za 1760 zł, to mu powiedziałem, że w tej cenie to się go kupuje po normalnej cenie. Żałuję, że od razu nie oddałem mu kabla, a tak to jeszcze raz będę się musiał bujać do nich ze zwrotem. OMIJAJCIE VIAKENA SZEROKIM ŁUKIEM. Dla przykładu podam fragment opisu tego kabla z ich strony ( strona zapisana na dysku, gdyby ktoś miał zastrzeżenia, lub usunęli ten bardzo "rzetelny" opis):
"Zastosowanie
Przy pomocy interfejsu można zdiagnozować wszystkie systemy znajdujące się w samochodzie, dzieki temu można bardzo szybko wykryć usterkę, oprogramowanie pozwala w bardzo prosty sposób:
* kasować kody usterek (AIR BAG, ABS, IMMOBILAIZER, SILNIK, ITD.),
* inspekcje olejowe zarówno ze stałym przedziałem okresowym, jak i ze zmiennym przedziałem okresowym,
* podglądać paremetry samochodu podczas jazdy (silnik, ciśnienie turbo, przepływomierz, czasy wtrysku, wskaźniki, itp.)
Przy odrobinie doświadczenia można:
* adaptować nowe elementy w samochodzie (kąt wtrysku, przepustnica, regulacja obrotów i zaplonuitd.)
* programować immobilaizer
A przy większym doświadczeniu:
* korygować wskazania liczników
* przeprowadzać drobny (czasem nie tylko) CHIP Tuning"
Pozdrawiam
GT.
aha wrzucam link, gdyby ktoś chciał sobie poczytać w oryginale
http://viaken.pl/pl/diagnoza-vag/vag-us ... -obd2.html
Nie polecam tego naciągacza.
Ostatnio zmieniony sob sie 11, 2012 17:23 przez GreenTroll, łącznie zmieniany 1 raz.
Road to hell
Interfejs diagnostyczny - jaki wybrać ?
Witam, chciałbym kupić kabel w rozsądnej cenie. Do obsługi Golfa IV i A4 B7.
Głównie chodzi o jakieś drobne włączanie/wyłączanie ukrytych funkcji, typu dźwięk niezapiętych pasów.
Chciałbym też odczytać PIN z RNS-E (nie wiem czy da rade kablem?). W temacie kabli jestem zielony, ale szybko się uczę, więc chodziło by mi o coś przyszłościowego. Najlepiej wraz z oprogramowaniem.
Głównie chodzi o jakieś drobne włączanie/wyłączanie ukrytych funkcji, typu dźwięk niezapiętych pasów.
Chciałbym też odczytać PIN z RNS-E (nie wiem czy da rade kablem?). W temacie kabli jestem zielony, ale szybko się uczę, więc chodziło by mi o coś przyszłościowego. Najlepiej wraz z oprogramowaniem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: śr sty 14, 2009 23:50
- Lokalizacja: ufolandia KGR KBR
Interfejs diagnostyczny - jaki wybrać ?
Dum dum, o ile dobrze się orientuję, to odczyt PINu z navi, jest możliwy tylko na stole (jeśli się mylę, to poprawcie mnie) przez osoby zajmujące się elektroniką zawodowo - mówię tutaj o elektronice typu naprawa sprzętu RTV i innych tym podobnych. Robią to w ZURTach i czasami niektórzy goście od telefonów komórkowych.
Pozdrawiam
GT.
Pozdrawiam
GT.
Road to hell
Interfejs diagnostyczny - jaki wybrać ?
GreenTroll, całkiem możliwe, słyszałem coś kiedyś o jakichś hackach, które pomagają w odczycie poprzez wrzucenie płytki z nim do Navi. Ale to zbyt duże ryzyko, myślałem, że może kablem się uda. Jeśli nie to pozostanie odwiedzić serwis w tym celu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: ndz lip 31, 2011 22:01
Re: Interfejs diagnostyczny - jaki wybrać ?
Jaki model navi?
Ostatnio zmieniony pn lis 05, 2012 10:52 przez serwer20082009, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: śr sty 14, 2009 23:50
- Lokalizacja: ufolandia KGR KBR
Re: Interfejs diagnostyczny - jaki wybrać ?
Mam pytanko.
Dostałem od znajomego z serwisu (marki nie podam, ale aut z grupy VAG) ori kabel VAG 1551/3B z okrągłym złączem chyba pod tester VAG - diagnoskop.
Czy jest szansa przerobienia wtyczki (ma okrągłą z pięcioma pinami) na USB?
Proszę o info, gdyż jest to oryginalny kabel i szkoda by było to zostawić, żeby kurzem zarastał.
Pozdrawiam
GT.
aha dodam, że samego kabla nie da się rozebrać, gdyż cały jest zalany plastikiem.
Po rozebraniu wtyczki są widoczne przewody w kolorach: zielony, żółty, brązowy, szary, biały i ekran. Ekran połączony z brązowym.
Dostałem od znajomego z serwisu (marki nie podam, ale aut z grupy VAG) ori kabel VAG 1551/3B z okrągłym złączem chyba pod tester VAG - diagnoskop.
Czy jest szansa przerobienia wtyczki (ma okrągłą z pięcioma pinami) na USB?
Proszę o info, gdyż jest to oryginalny kabel i szkoda by było to zostawić, żeby kurzem zarastał.
Pozdrawiam
GT.
aha dodam, że samego kabla nie da się rozebrać, gdyż cały jest zalany plastikiem.
Po rozebraniu wtyczki są widoczne przewody w kolorach: zielony, żółty, brązowy, szary, biały i ekran. Ekran połączony z brązowym.
Road to hell
Re: Interfejs diagnostyczny - jaki wybrać ?
nie przerobisz tego kabla aby działał z kompemGreenTroll pisze:Mam pytanko.
Dostałem od znajomego z serwisu (marki nie podam, ale aut z grupy VAG) ori kabel VAG 1551/3B z okrągłym złączem chyba pod tester VAG - diagnoskop.
Czy jest szansa przerobienia wtyczki (ma okrągłą z pięcioma pinami) na USB?
Proszę o info, gdyż jest to oryginalny kabel i szkoda by było to zostawić, żeby kurzem zarastał.
Pozdrawiam
GT.
aha dodam, że samego kabla nie da się rozebrać, gdyż cały jest zalany plastikiem.
Po rozebraniu wtyczki są widoczne przewody w kolorach: zielony, żółty, brązowy, szary, biały i ekran. Ekran połączony z brązowym.
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 297 gości